Ik zit met een vraag.
Ik ben op zoek naar een DVD recorder met hardeschijf erin. Nu ben ik op de volgende 'Opname mogelijkheden' (om het zo even te noemen) gestuit.
Namelijk Guide+ en ShowView.
Ik heb gezocht en het volgende gevonden
Guide+:
Voordelen
Niet met codes werken, maar direct via de recorder aanklikken wat je wilt opnemen.
Nadelen
Als je programma langer duurt dan dat Guide+ zegt mis je gewoon een stuk.
ShowView:
Voordelen
Als het programma langer duurt dan dat in de gids staat neem hij toch langer op
Nadeel
Je moet met codes in de gids kijken.
Nu lijkt mij persoonlijk ShowView iets beter omdat als het programma uitloopt je toch het hele programma hebt. Echter het nadeel is dat wij geen TV-gids meer hebben, en ook geen krant.
Ik heb op internet gekeken bij tvgids.nl maar hier staan geen ShowView codes.
Waar alles nu op neer komt zijn 3 vragen:
1.
Is er een site op internet waar je kan kijken wat er op tv gaat kopen waar ShowView codes bij staan? Zo ja welk. ik heb namelijk gezocht op tvgidsen maar niet veel kunnen vinden waar ze bij staan.
2.
Zijn er nog meer belangrijke voor of nadelen aan Guide+ en/of ShowView?
3.
Welk protocol gebruikt de tweaker het liefst, en waarom?
BVD
Ik ben op zoek naar een DVD recorder met hardeschijf erin. Nu ben ik op de volgende 'Opname mogelijkheden' (om het zo even te noemen) gestuit.
Namelijk Guide+ en ShowView.
Ik heb gezocht en het volgende gevonden
Guide+:
Voordelen
Niet met codes werken, maar direct via de recorder aanklikken wat je wilt opnemen.
Nadelen
Als je programma langer duurt dan dat Guide+ zegt mis je gewoon een stuk.
ShowView:
Voordelen
Als het programma langer duurt dan dat in de gids staat neem hij toch langer op
Nadeel
Je moet met codes in de gids kijken.
Nu lijkt mij persoonlijk ShowView iets beter omdat als het programma uitloopt je toch het hele programma hebt. Echter het nadeel is dat wij geen TV-gids meer hebben, en ook geen krant.
Ik heb op internet gekeken bij tvgids.nl maar hier staan geen ShowView codes.
Waar alles nu op neer komt zijn 3 vragen:
1.
Is er een site op internet waar je kan kijken wat er op tv gaat kopen waar ShowView codes bij staan? Zo ja welk. ik heb namelijk gezocht op tvgidsen maar niet veel kunnen vinden waar ze bij staan.
2.
Zijn er nog meer belangrijke voor of nadelen aan Guide+ en/of ShowView?
3.
Welk protocol gebruikt de tweaker het liefst, en waarom?
BVD