Guide+ vs ShowView

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09:56

Griffin

Is mythical

Topicstarter
Ik zit met een vraag.

Ik ben op zoek naar een DVD recorder met hardeschijf erin. Nu ben ik op de volgende 'Opname mogelijkheden' (om het zo even te noemen) gestuit.
Namelijk Guide+ en ShowView.

Ik heb gezocht en het volgende gevonden

Guide+:
Voordelen
Niet met codes werken, maar direct via de recorder aanklikken wat je wilt opnemen.

Nadelen
Als je programma langer duurt dan dat Guide+ zegt mis je gewoon een stuk.

ShowView:
Voordelen
Als het programma langer duurt dan dat in de gids staat neem hij toch langer op

Nadeel
Je moet met codes in de gids kijken.

Nu lijkt mij persoonlijk ShowView iets beter omdat als het programma uitloopt je toch het hele programma hebt. Echter het nadeel is dat wij geen TV-gids meer hebben, en ook geen krant.
Ik heb op internet gekeken bij tvgids.nl maar hier staan geen ShowView codes.

Waar alles nu op neer komt zijn 3 vragen:
1.
Is er een site op internet waar je kan kijken wat er op tv gaat kopen waar ShowView codes bij staan? Zo ja welk. ik heb namelijk gezocht op tvgidsen maar niet veel kunnen vinden waar ze bij staan.

2.
Zijn er nog meer belangrijke voor of nadelen aan Guide+ en/of ShowView?

3.
Welk protocol gebruikt de tweaker het liefst, en waarom?

BVD _/-\o_

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-02 14:58
Showview neem in ieder geval niet langer op dus dat voordeel ben je al kwijt.
Lang niet alle gidsen en ook niet bij elk programma staan showview codes.
Verder mogen die op sites zoals tvgids.nl ook niet vermeld worden ivm rechten ervan.

Ik zou voor 100% voor Guide+ kiezen omdat je deze info wel continu wordt bijgewerkt (zover ik weet) en daarmee kan een gewijzigd start moment dus ook door gegeven worden.

Verder is Guide+ gelijk je programma gids op de tv, maakt wat dat betreft je radiogids weer overbodig ;)

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

• JeroenGans
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 29-12-2025
klaasbram schreef op donderdag 30 november 2006 @ 18:15:
Showview neem in ieder geval niet langer op dus dat voordeel ben je al kwijt.
Lang niet alle gidsen en ook niet bij elk programma staan showview codes.
I.c.m. VPN (dacht dat het vpn was.. kan ook vcn zijn.. pcies week t niet meer, lang geleden dat ik wat opgenomen heb...) wel! Althans.. onze video (een of andere Sony) wel.. en dat werkt perfect! :)

[ Voor 13% gewijzigd door JeroenGans op 30-11-2006 18:19 ]

• Griffin

Griffin

Is mythical

Topicstarter
Ok weten we dat ook weer.
Dan wordt het toch de gene misschien met Guide+.
ik ben gaan kijken hiero in de stad en kwam de Sony rdrhx 725 tegen. Echter moet nog even overleggen met mams. Deze zat hier in de stad rond de €390,-. die met ShowView zit op 349. dus ik denk voor die 40 euro meer dat ik voor de guide+ ga.

Iemand anders nog berichten over de Sony rdrhx 725??

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-02 14:58
Griffin schreef op donderdag 30 november 2006 @ 19:06:
Ok weten we dat ook weer.
Dan wordt het toch de gene misschien met Guide+.
ik ben gaan kijken hiero in de stad en kwam de Sony rdrhx 725 tegen. Echter moet nog even overleggen met mams. Deze zat hier in de stad rond de €390,-. die met ShowView zit op 349. dus ik denk voor die 40 euro meer dat ik voor de guide+ ga.

Iemand anders nog berichten over de Sony rdrhx 725??
vaak zit showview er OOK bij op naast de guide+ ;)

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

• Griffin

Griffin

Is mythical

Topicstarter
klaasbram schreef op donderdag 30 november 2006 @ 19:10:
[...]

vaak zit showview er OOK bij op naast de guide+ ;)
Bij de Sony RDRHX725 wel, maar die goedkopere (40 euro dus) zat alleen ShowView. Dus daarom lijkt de sony mij wel wat.

Trouwens kan je bij de sony tijdens het kijken van een programma direct zeggen van 'Neem op' zonder gebruik van Guide+ ??

Verwijderd

Wat een moeilijk gedoe..

Ik heb een Topfield Personal Recorder van KPN en doe het alsvolgt:

Ik klik in mijn EPG aan wat ik wil opnemen en pas de starttijd 3 min eerder en en de eindtijd 10 minuten later of als ik 100% zeker wil dat het goed .. 30 minuten.

Als het dan opgenomen is dan snij ik met een paar drukken op de knop alle overige stukjes eraf..

Niet al die herrie nodig.. en trouwens het systeem wat je noemde werd vroeger toch PDC genoemd ?

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-12-2025
Verwijderd schreef op donderdag 30 november 2006 @ 19:18:'....................................
Ik klik in mijn EPG aan wat ik wil opnemen en pas de starttijd 3 min eerder en en de eindtijd 10 minuten later of als ik 100% zeker wil dat het goed .. 30 minuten.
.........
2x verlengen en penalties en je mist de uitslag....... :P :P

Verwijderd

Wat ik al dacht: Showview gebruikte ik vroeger altijd zodat ik alleen maar 1 code hoef in te voeren die vervolgens wordt omgezet naar een start en eindtijd. Over een dynamische start en eindtijd wordt niet genoemd:

Wikipedia over Showview

Wel bij PDC (wat ik hierboven al noemde) wordt deze functionaliteit die jij graag wilt gebruikt.

Wikipedia over PDC

Kortom.. is showview wel wat je zoekt ?

Overigens.. zover ik weet maken alleen NED 1+2+3 + Belgie etc. gebruik van deze techniek. Dit wordt ook bevestigd in bovenstaande bron.
kaajee schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 10:26:
[...]
2x verlengen en penalties en je mist de uitslag....... :P :P
Blaaat }:O :O Dan doe je gewoon 2 uur langer opnemen. Dat knip je er toch daarna af.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2006 11:03 ]

• Griffin

Griffin

Is mythical

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 11:01:
Wat ik al dacht: Showview gebruikte ik vroeger altijd zodat ik alleen maar 1 code hoef in te voeren die vervolgens wordt omgezet naar een start en eindtijd. Over een dynamische start en eindtijd wordt niet genoemd:

Wikipedia over Showview

Wel bij PDC (wat ik hierboven al noemde) wordt deze functionaliteit die jij graag wilt gebruikt.

Wikipedia over PDC

Kortom.. is showview wel wat je zoekt ?

Overigens.. zover ik weet maken alleen NED 1+2+3 + Belgie etc. gebruik van deze techniek. Dit wordt ook bevestigd in bovenstaande bron.
Ik moet het er nog met ma overhebben, maar als ik dit zo lees en zie wordt het mooi Guide+ :P

bedankt to all

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-02 12:08
heb zelf een Pioneer 540 HD Recorder met Guide+ vrij recent nog aangeschaft. Bevalt zeer goed!
Deze was rond de 350 euro. Deze heeft Showview maar eigenlijk gebruik ik alleen Guide+ (ook omdat ik geen tv gids heb..).

Let er wel op dat de Guide+ niet alle digitale zenders in zijn lijst heeft staan. Zie hier welke kanalen in de gids staan.
Neem overigens aan dat je Eurosport op analoge kabel hebt? Daar haalt ie namelijk zn updates vandaan.

Grootste nadeel van Guide+ is helaas wel dat als je iets vandaag opneemt voor bijv. morgen en er blijken wijzigingen te zijn dan is ie niet zo slim dat ie zijn opname tijden aanpast. Je kunt overigens wel bij iedere opname instellen hoeveel extra tijd je wilt opnemen bijv. 22.30-23.00 Onder de tram > +20 minuten.. opname dus 22.30-23.20 to be safe.

Vrij recentelijk nog voor elkaar gekregen dat diegene achter die Guide+ (Gemstar) enkele (digitale) zenders heeft toegevoegd waaronder BBC3 en 4. Want ik heb m namelijk aan digitale tv hangen van UPC. Maar veelal neem ik op van analoge tv ofwel van de upc box.

Houd er wel rekening mee dat je met HD recorder niet digitaal kan kijken en opnemen tegelijk.
Dan moet je een speciale recorder aanschaffen van UPC ofwel als je bij Casema/@home zit moet je een Samsung recorder aanschaffen. Zie sites van desbetreffende kabel providers.
Pagina: 1