Toon posts:

[XP] stopt bij welkomsscherm (niet-standaard probleem) *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
OK ten eerste, zoals te lezen in de naam van het topic, is dit niet weer zo'n standaard probleem van:
"Windows loopt vast op welkomsscherm", bij anderen was het probleem op te lossen door bijv. CTLR+ALT+DEL ofzo, hier niet.

Dit is het probleem:
-Windows komt niet verder dan welkomsscherm
-gebruikers worden niet weer gegeven, het Windows logo blijft rechts stilstaan
-muis doet het wel

Dit heb ik al geprobeert:
-Save Mode
-Laatst bekende werkende configuratie
-Bios batterij eruit/erin
-tijd goedgezet in bios
-CTRL-ALT-DEL
-Wachten...
Dit heeft allemaal niet gewerkt...

Dit zijn mijn Specs:
AMD Athlon 3500+
1gb RAM
300GB Maxtor HDD
GeForce 7900GTX
ASUS A8N5X mobo
Gewoon legale Windows XP home

het probleem is gewoon spontaan ontstaan, ik was Oblivion aan het spelen, spel loopt vast,
start PC opnieuw op, en het probleem doet zich voor.

Ik heb ook niets gedaan met Ghost, zoals vele anderen met dit probleem.

Zou iemand hier weten hoe ik dit probleem oplos?

Verwijderd

Corrupte HDD-data?

'k heb iets vergelijkbaars gehad, ff windows er opnieuw op en toen deed ie het wel weer
maar misschien is het ook zonder formatteren op te lossen, dat weet ik niet

• Hellsystem
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 24-02 03:43
Als je de windows cd er in doet en hem van af de cd laat booten..krijg je volgens mij een optie met repareren..heb je dit al geprobeerd?

[ Voor 13% gewijzigd door Hellsystem op 30-11-2006 16:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hellsystem schreef op donderdag 30 november 2006 @ 16:48:
Als je de windows cd er in doet en hem van af de cd laat booten..krijg je volgens mij een optie met repareren..heb je dit al geprobeerd?
Ja dan krijg je zo'n herstelconsole, soort CMD, maar wat moet je daar mee?

• Hellsystem
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 24-02 03:43
Je moet volgens mij het commando Chkdsk invoeren..werkt dit niet , dan zou je hier ook even kunnen kijken :

De herstelconsole installeren en gebruiken in Windows XP

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-02 11:49

Jazzper

BB4E^Guerilla

je kan in die console ook nog fixboot en fixmbr proberen
tevens kan je SYSTEM of je SOFTWARE file stuk zijn. Gelukkig heeft winxp daar een backup van die je kan kopieren uit de /repair map. Moet je maar even op googlen. LET OP: dit zet je wel terug naar het moment dat je de drivers ging installeren ;)

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Verwijderd

Topicstarter
Hellsystem schreef op donderdag 30 november 2006 @ 16:57:
Je moet volgens mij het commando Chkdsk invoeren..werkt dit niet , dan zou je hier ook even kunnen kijken :

De herstelconsole installeren en gebruiken in Windows XP
Ik heb CHKDSK /R gebruikt, deze zal mijn HDD onderzoeken op fouten en deze proberen op te lossen,
na 2½ uur is ie eindelijk klaar, maar het helpt niets...

FIXBOOT werkte ook niet,
ik Kan natuurlijk kijken of FIXMBR werkt, alleen er staat het volgende over op de windows site:
Writing a new master boot record to your system partition could damage your partition tables and cause your partitions to become inaccessible.
Moet ik dit dan wel doen?

• enermax
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-03 06:51
Hitte probleem?

Verwijderd

Topicstarter
Denk het niet, anders zou Windows wel weer opstarten...
Plus dat ik zelf de PC heb uitgezet tijdens Oblivion, hij is niet spontaan uitgevallen.

Verwijderd

Wanneer je de windowscd gebruikt om op te starten en je gaat hem installeren krijg je een melding dat er al een windows op dei schijf is geïnstaleerd dan kun j eook kiezen voor herstel o.i.d. misschien helpt dat?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 30 november 2006 @ 19:39:
Wanneer je de windowscd gebruikt om op te starten en je gaat hem installeren krijg je een melding dat er al een windows op dei schijf is geïnstaleerd dan kun j eook kiezen voor herstel o.i.d. misschien helpt dat?
Ja dat kan ik proberen maar raak ik dan niet heel mijn Registry kwijt?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

ANDERS DAN AL DIE ANDERE
offtopic:
Je SCHREEUWT in ieder geval harder dan de anderen :+ Ik haal die melding even uit de titel en laat de boodschap wat minder schreeuwerig staan.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
F_J_K schreef op donderdag 30 november 2006 @ 19:47:
[...]
offtopic:
Je SCHREEUWT in ieder geval harder dan de anderen :+ Ik haal die melding even uit de titel en laat de boodschap wat minder schreeuwerig staan.
OKOK ik geef toe ik was een beetje wanhopig :+
Ik dacht dat er te weinig reacties zouden komen, maar dat is wel anders, blijkt.

EDIT: Hij werkt! :D
Het was het volgende: http://support.microsoft.com/kb/307545
Jazzper had ongeveer gelijk. Ik moest handmatig mijn register backuppen/herstellen.
Een soort handmatige systeemherstel.
Maar anyways, bedankt voor de hulp ;)

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2006 20:43 ]

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-02 11:49

Jazzper

BB4E^Guerilla

ja die procedure bedoel ik inderdaad. Je moet waarschijnlijk nu wel weer wat drivers installeren en ook niet alle programmas werken meer soepel maar beter dan niets. Meestal moet er nog een herinstallatie achteraan maar nu kun je in ieder geval alles backuppen.

btw: kun je dat nog een keer herhalen van dat gelijk, voelt zo goed namelijk haha

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Pagina: 1