Toon posts:

[CUPS] Afdrukken zijn te licht van kleur

Pagina: 1
Acties:
  • 170 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Situatie:

Min Mac G4 (OSX 10.4.8)
Canon iP Pixma 2000
CUPS 1.2.7

De printer is aangesloten op de Mini Mac. De printer wordt gedeeld via CUPS naar 2 laptop's en 1 pc in het netwerk.

Printen via de Mini gaat goed, alles gaat zoals het hoort te gaan. Maar als er via het netwerk (dus via CUPS) wordt geprint, gaat het niet goed.

De printer print langzamer dan normaal en de afdrukken zijn lichter van kleur (zwart -> grijs). Dit gebeurt ook als ik een testpagina in CUPS zelf afdruk.

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:25

TeeDee

CQB 241

Ik weet niet of CUPS over deze mogelijkheid beschikt, maar hangt er misschien een KleurProfiel aan?

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

Verwijderd

Topicstarter
TeeDee schreef op donderdag 30 november 2006 @ 16:31:
Ik weet niet of CUPS over deze mogelijkheid beschikt, maar hangt er misschien een KleurProfiel aan?
CUPS supports two types of color profiles. The first type is based on sRGB and is used by the standard CUPS raster filters and ESP Ghostscript. The second type is based on ICC profiles and is used by the Core Graphics-based filters on MacOS X.

Note: At this time, none of the CUPS raster filters support ICC profiles. This will be addressed as time and resources permit.
sRGb dus, ik zal eens kijken of het daar iets mee te maken heeft.

Verwijderd

Misschien ligt het aan de printer driver die CUPS gebruikt. Aangezien het ook langzamer gaat.

• willy83
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13-06-2024
Dit ligt denk ik gewoon aan calibratie (problemen). Heb je beide monotoren gecalibreerd met hardware? Zo ja, dan is als het goed is de kleur op scherm 1 nagenoeg gelijk aan scherm 2. Dan moet je nog je printer calibreren en dat profiel moet op beide computers worden geinstalleerd als afdrukprofiel. 100% zeker dat je dan dezelfde kleuren krijg op welke computer dan ook en ze zien er nog hetzelfde uit als op de computer ook ;)

Verwijderd

Dat hij langzamer print kan ook omdat hij op een betere afdrukkwaliteit staat ingesteld :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 30 november 2006 @ 16:44:
Misschien ligt het aan de printer driver die CUPS gebruikt. Aangezien het ook langzamer gaat.
Klopt, als ik de printerdriver van de BJC 7000 kies, print hij op normale snelheid en de goede kleuren. Handig is het niet, ik kan namelijk de papierlade niet kiezen :P Dit moet op te lossen zijn door de goede .ppd te vinden van de ip2000.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2006 11:42 ]

Pagina: 1