Toon posts:

Datatype voor een bijlagevraag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik maak gebruik van een applicatie om formulieren te bouwen. Nu wil ik een bestand uploaden middels de zogenoemde bijlagevraag. Als er via een radiobutton gekozen wordt voor een bepaald variabele ('Ja'), dan verschijnt de bijlage vraag. Echter mag als er gekozen is om een bestand te uploaden (dus door ja te klikken), moet deze bijlagevraag gevuld worden. Er is een IsLeeg functie in het leven geroepen, die checkt als variabele Ja is aangevinkt, bijlagevraag NIET leeg mag zijn. Maar de isleeg functie gebruikt datatypen (string, integer, long etc). Welke datatype kan ik gebruiken voor een dergelijke bijlagevraag.

Ik heb alle datatypen al geprobeerd, maar geen eentje lijkt te werken.

• Mental
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-10-2020
ten eerste, wat voor applicatie?
als ik dit zo hoor ga ik uit van ms access, en het datatype lijkt me dan 'binary'.

edit: als BI student mag je wel wat meer onderzoek gaan doen voordat je met zo'n simpele vraag op tweakers komt, www.google.nl is your friend, eerste hit was direct raak.

[ Voor 46% gewijzigd door Mental op 30-11-2006 15:24 ]

Verwijderd

Topicstarter
heb alleen de keuze voor string, date, double, float, integer, long, short, string.

Applicatie is gebaseerd op Java. Deze BI-er heeft 90% B en 10% gehad. Voor mij geen makkelijke vraag dus.

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-11 11:59

NMe

Quia Ego Sic Dico.

In Java is alles afgeleid van één bepaalde klasse, ik meen Object. Als je in plaats van de primitieve typen (int, string, double, enz.) dus de klassen-versie (Integer, String, Double, enz.) gebruikt, dan kun je een Object gebruiken, lijkt me.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.