[SOUND] Hercules DJ Console MK2 Mac edition

Pagina: 1
Acties:
  • 1.595 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Nielsvr
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-05 15:31
Hey,

Ik ben al een aantal dagen het internet aan het afstruinen die de (http://www.a-mac.nl/amac/...,com_virtuemart/Itemid,53 Hercules DJ Console MK2 Mac edition kan leveren. Tot mijn grote verbazing kunnen alle winkels mij alleen nee verkopen. De windows versie is helaas hardware matig ook anders (volgens de hercules website), echter deze is wel volop leverbaar. Maar gaat dus niet werken op mac osx.

Vanmiddag vol vertrouwen naar de Mac Store (A Mac) in Amersfoort geweest, met de hoop dat zij mij wat meer konden vertellen , en hopelijk ook een leverdatum. Echter hadden zij hem ook niet, en konden ze mij alleen een nee verkopen bij de vraag of ze wisten wanneer hij binnen zou komen. Ik heb me daar wel aangemeld dat ze mij bellen als ze hem binnenkrijgen

Dit product leek mij ideaal om eens in de mix wereld te stappen, gewoon voor de ontspanning, niets proffesioneels, zou hem graag uit willen proberen op 8 december op een feest, maar heb zo het gevoel dat ik dat niet ga redden.

Iemand enig idee wanneer dit product weer in Nederland verkrijgbaar zal zijn? Of een vergelijkbaar product? Kwalitatief gelijke alternatieven mogen ook, mits deze wel leverbaar zijn. Het komt te hangen aan een Macbook Pro Intel Core Duo 2.16Ghz, 2GB Ram. Budget ongeveer 200 a 300 euro.

P.s. Ik heb gekozen voor appletalk, omdat het echt een specifiek apple product is, mocht hij verkeerd staan, excuses.

[ Voor 6% gewijzigd door Nielsvr op 30-11-2006 15:27 ]

Anoniem: 133926

Je kan eens kijken naar de M-Audio x-session pro. Heb ik ook mn oog op laten vallen. Kost 109 euro.

Ziet er wel wat anders uit dan de Hercules maar volgens mij is het iets professioneler en werkt gewoon als midi controller (weet niet hoe de hercules dat doet).

Welk programma wil je gaan gebruiken?

• Nielsvr
Softwarematig heb ik mij nog niet gehaakt aan een programma, simpelweg omdat bij de meeste ook bepaalde software meegeleverd wordt, die ik dan ook wil gebruiken (voor optimale benut van het apparaat). Bij de hercules wordt Traktor 3 LE geleverd, en als ik die software zo bekijk is dat wel software die ik ook in mijn hoofd had, een overzicht van 2 tracks (en dus ook 2 playlists) en deze vervolgens afspelen en met elkaar mixen.

Bij de M-Audio mis ik de track control, dus met een soort wiel door een track heengaan, en hier ook effecten mee creeren.

• nAffie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-04 02:17

nAffie

...

Aangezien je een core duo hebt: Bootcamp erop, Windows erop.. dan kan je wel gewoon de pc versie van de DJ Console op je Mac prikken.. ;)

meh.

Check hier de Behringer BCD, nog goedkoper ook volgens mij.

Is kwalititief volgens mij wat sterker, en heeft bijna alles wat de Hercules ook heeft!

http://www.feedback.nl/?id=55&b=BCD2000

• BaSsDruM
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 21-05 14:53
Anoniem: 133926 schreef op donderdag 30 november 2006 @ 15:45:
Check hier de Behringer BCD, nog goedkoper ook volgens mij.

Is kwalititief volgens mij wat sterker, en heeft bijna alles wat de Hercules ook heeft!

http://www.feedback.nl/?id=55&b=BCD2000
En niet voor osx toch?

Tuurlijk wel, is gewoon een midi-controller (usb). Die je in elk willekeurig programma aan de praat kan krijgen. Ikzelf heb de BCR (zelfde serie, alleen dan met rotary's). Werkt gewoon op osx hoor.

Edit: de bijgeleverde software werkt inderdaad niet op osx, het apparaat zelf wel als het goed is.

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 133926 op 30-11-2006 15:58 ]

• Nielsvr
nAffie schreef op donderdag 30 november 2006 @ 15:37:
Aangezien je een core duo hebt: Bootcamp erop, Windows erop.. dan kan je wel gewoon de pc versie van de DJ Console op je Mac prikken.. ;)
Ik ben niet voor niets over gestapt op Mac OSX ;). Als ik me op het moment gestressed wil hebben start ik windows wel op ;). De Behringer BCD 2000 heb ik inderdaad ook gezien, erg mooi product. Ik lees er ook erg goede reviews over. Zeker eentje voor mijn lijstje, dus volgens jou zal deze draaien met de meeste software, dus ook Traktor?

Als je software midi ondersteund (traktor bv.) kan je het gebruiken. Dus bijvoorbeeld ook djDecks (helaas windows only, vet relax programma voor heeel weinig geld), Ableton, etc.

• Brimme
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-12-2024
Ik heb de Hercules die jij bedoelt en gebruik hem in combinatie met ableton. omdat ik een macbook pro heb.de bijgeleverde software was namelijk traktor 2 en die is nog niet universal.dus heel onstabiel.Ableton werkt heel goed samen met deze controller.

Er is een groot verschil met de windows versie namelijk dat het alleen een midicontroller is en dat er geen extra geluidskaart in zit, wat dus vervelend als je een plaat wilt horen voordat je hem indraait.

Ik heb destijds een winkel model op de kop getikt bij de nieuwe mac winkel voor 150euro,maar aangezien deze winkel faliet is kan ik je dus geen advies geven waar je hem kan kopen.

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-05 19:43
Hij is er idd nog niet, ik heb met Guilemot in Frankrijk gesproken en die hebben mij verteld dat ie begin volgend jaar leverbaar wordt.
Ikzelf heb 2 van die DJ Consoles versleten en ik vind het een superproduct!

Vorig jaar op Dance Valley 48 uur achterelkaar non stop zonder hangers of andere irritante dingen gedraaid met een PowerBook G4 en een DJ Console met Traktor :)

Ik heb ook andere consoles geprobeerd maar ik zweer nog steeds bij de DJ Console van Hercules!

Mocht je hem nog willen hebben (de versie 1), hij is nog te bestellen maar ik raad je aan om te wachten aangezien de v2 niet alleen optisch beter is maar ook qua ontwerp, lagere latency en natuurlijk Traktor 3 erbij welke ook Universal zal zijn (de grootste reden waarom ik nog steeds met mijn PowerBook draai ipv mijn MacBook Pro :()

Maare, als je nog vragen heb hoor ik het graag ;)

[ Voor 39% gewijzigd door Uberprutser op 30-11-2006 18:33 ]

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

• Nielsvr
Het liefst heb ik een soortgelijk product voor 8 december, maar ik twijfel nog over de Behringer BCD, ik wil namelijk zeker weten dat ik dit aan de praat krijg op mijn macbook pro, één iemand zegt dat het hem gelukt is, dus graag hoor ik of meerdere mensen het gelukt is, of iemand anders kennen die het gelukt is.

• Uberprutser
Zoek dan ieg een winkel die de Behringer verkoopt waar je hem ook even aan je machine kan hangen (eerst even Traktor lenen van iemand natuurlijk) en dan kijken of je die midi mappings aan kan maken.
Met de Hercules Console kon ik ook bijna alle instellingen aanmaken behalve de pitch en de volume knop wijzigen en dat vond ik nou net ff kut... Daarom nog steeds met Traktor 1 ipv Traktor DJ Studio 3

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
En hebbie al wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brimme
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-12-2024
traktor 3 is nu uit in universal, maar ik krijg het niet voor elkaar om geluid uit mijn koptelefoon te krijgen zodat ik een plaat kan indraaien ? is dit iemand al gelukt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsvr
Ik heb op het moment de Behringer geleent van iemand, moet alleen nog even kijken om hem aan de praat te krijgen onder mac, iemand tips? Heb hem wel even snel aangesloten aan een windows pctje, werkte perfect, maar onder mac nog niet uitgeprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
Nielsvr schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 08:56:
Ik heb op het moment de Behringer geleent van iemand, moet alleen nog even kijken om hem aan de praat te krijgen onder mac, iemand tips? Heb hem wel even snel aangesloten aan een windows pctje, werkte perfect, maar onder mac nog niet uitgeprobeerd.
Traktor 3 en dan de midi mappings aanmaken knopje voor knopje (kutwerk...)

Doe jezelf wel een lol en bewaar de .ini die je aanmaakt anders kan je het opnieuw doen als je per ongeluk Traktor van je machine afgooit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Of vraag iemand ergens of hij niet zo'n .ini file voor je heeft. Hoef je het alleen maar een beetje aan te passen.

Goed gejat is het halve werk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evinyatar
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-04 14:01
Nielsvr schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 08:56:
Heb je hem ondertussen al kunnen uitproberen op Mac? Ik ben ook geinteresseerd om er eentje te kopen voor m'n Mac, maar hoe meer ik erover lees hoe minder hoop ik heb dat het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsvr
Nee nog geen tijd gehad, heb er afgelopen vrijdag wel mee gedraait op een 90's feest (windows laptop), en het ding heeft uitstekend werk verricht! Ik moet even tijd vinden om te kijken naar die midi mappings.

@evinyatar, zoals je ziet moet hij gewoon aan de praat te krijgen zijn. Hierbij plaats ik wel de hint, als iemand al een configfile heeft, ik wil hem wel gratis van je overnemen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evinyatar
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-04 14:01
Wordt hij dan al wel herkend als MIDI of audio apparaat door MacOS X?
Hier heb ik wel iets gevonden dat je misschien kan helpen met die MIDI mappings; een PDF met een beschrijving van de controls (directe link).
Pagina: 1