Toon posts:

problemen ams fx55 San Diego

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Help! Er is een probleem ontstaan nu er een andere processor in de pc zit;

De pc bestaat uit:
asus a8r-mvp
saphire x1900xt
2 gig ocz gamers extreme
Lc power 550 watt high -end voeding

Daar is nu een AMD Athlon 64 FX-55 San Diego 2.6GHz Socket 939 ingezet.
Nu hapert de pc bij sommige spellen.
Wat kan het probleem zijn?
Zou de processor op zich niet goed functioneren,
of is het een probleem van instellingen,
de combinatie van hardware of van de koeling?

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-12-2025

mad_max234

AMD Athlon II M320

wat voor een cpu had je eerst dan, mischien een X2?

Verwijderd

Topicstarter
Een 4000+

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-05 10:46

silitek

Tubes Only

Draai je de BIOS op default?. Verder check je temps eens in de BIOS. Koeler goed erop gemonteerd?
Heb nog nooit een CPU in m'n handen gehad die een beetje kapot is. Of hij doet het of niet.

Tubes....It's what make music music!

Verwijderd

Topicstarter
Ben in elk geval al blij te horen dat een proc niet een beetje stuk kan zijn; het geval is namelijk als volgt; ik heb deze nieuwe proc verkocht, nu zegt de koper deze problemen te hebben en gaat ervan uit dat de proc stuk is, terwijl ik denk dat dat niet kan... Heb hem de link naar hier gestuurd, dus hopelijk kan hij bovenstaande vraag hier beantwoorden, anders vraag ik het hem wel even per mail. Bedankt!

• silitek

silitek

Tubes Only

Verwijderd schreef op donderdag 30 november 2006 @ 15:06:
Ben in elk geval al blij te horen dat een proc niet een beetje stuk kan zijn; het geval is namelijk als volgt; ik heb deze nieuwe proc verkocht, nu zegt de koper deze problemen te hebben en gaat ervan uit dat de proc stuk is, terwijl ik denk dat dat niet kan... Heb hem de link naar hier gestuurd, dus hopelijk kan hij bovenstaande vraag hier beantwoorden, anders vraag ik het hem wel even per mail. Bedankt!
Aha, Dus je span GoT voor je karretje ;) . Hij is natuurlijk wel zo dat door verkeerde handelingen b.v te hoge voltage invloed heeft op de stabiliteit van de CPU. En zo zijn er nog een aantal van mogelijkheden. Er is natuurlijk een grijs gebied tussen helemaal kapot of niet!!...
Dat ligt aan de persoon die rare capriolen met de CPU gaat uithalen.
Maar in principe kun je zeggen dat een CPU (mits goed gebruik) het doet of niet

Nogmaals heb IK nog nooit een beetje kapotte CPU in handen gehad...ze doen het of waren helemaal dood.

edit: Verder is handel van 2ehandse CPU's altijd dubieus. Je kunt beter als verkopende partij de koper laten zien dat de CPU goed werkt. Zelf heb ik ooit op een beurs een AMD gekocht die dood was.
Laten testen bij een PC-zaak met rapport dat de CPU daadwerkelijk naar de kl*te was.
De club uit A'dam (waarvan ik de naam niet zal noemen) vertelde mij goed leuk dat de CPU goed was.
Tenslotte ben ik persoonlijk naar A"dam gereden om me gelijk te halen dat is ook gelukt en kreeg m'n 300euro terug.

Moraal van dit verhaal is. Voorzichtig met 2ehandse hardware handel (mits getest en persoonlijk goed bevonden).

[ Voor 36% gewijzigd door silitek op 30-11-2006 15:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ben het met je eens hoor, maar deze was nieuw. Als er echt iets mis mee is dan maken we de koop uiteraard ongedaan, zo eerlijk ben ik wel. Ik weet eigenlijk zeker dat het probleem niet bij de cpu ligt, en als we via deze weg de oplossing kunnen vinden de pc van de koper goed te laten draaien, dan is dat voor iedereen natuurlijk het fijnst. Waar ik wel een beetje bang voor ben is de mogelijkheid dat deze cpu gewoonweg niet goed combineert met de rest van het systeem. Weet iemand hier iets meer over? Dan kunnen we mischien op zoek naar een cpu die beter te combineren is.

Verwijderd

Topicstarter
o, berichtje van de koper, hij heeft de volgende cooling;
zalman fatility

• silitek

silitek

Tubes Only

Er is een EDIT knop ;)

Vraag de Temps in de BIOS. Of de nieuwste/laatste BIOS op de Mobo zit.
Ofdat zijn voedingslijnen prima zijn. Te veel schommelingen kan een onstabiel systeem opleveren.
drivers in orde?...chipset, vidkaart enz
Denk dat jou nieuwe CPU wel prima is overgens. >:)

Verwijderd

Topicstarter
silitek schreef op donderdag 30 november 2006 @ 16:23:
Er is een EDIT knop ;)

Vraag de Temps in de BIOS. Of de nieuwste/laatste BIOS op de Mobo zit.
Ofdat zijn voedingslijnen prima zijn. Te veel schommelingen kan een onstabiel systeem opleveren.
drivers in orde?...chipset, vidkaart enz
Denk dat jou nieuwe CPU wel prima is overgens. >:)
deze??? ;)

• silitek

silitek

Tubes Only

Nou nee, de andere. Vraag: Is het systeem stabiel in OS (windows). Happering enkelt in games lijkt me een Videokaart probleem. Laat hem eens"memtest voor windows"neerhalen (google). Link:
http://hcidesign.com/memtest/

Simpel stabiel testje dit stressed het geheugen. Draai het een uur of 2 in windows. Geen happeringen of vastlopers c.q foutmeldingen geheugen prima in orde...

probleem: Videokaart (waarschijnlijk)

edit: CPU testen met CPU stability test (gratis)
http://www.pcworld.com/do...ownloads/description.html

[ Voor 15% gewijzigd door silitek op 30-11-2006 16:53 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat je überhaupt het PMG Beleid en aansluitend de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter hebt doorgenomen. Ik zie namelijk nergens aantoonbare inzet en resultaten terug in je topicstart :) Dit topic gaat dan ook dicht met een verzoek om de [faq]registratievoorwaarden[/] eens te doornemen voor een uitleg over de werking van GoT.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.