[XP] Onbekende mogelijke beveiligingsfout?

Pagina: 1
Acties:

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-02 22:51

FaceDown

Storende factor.

Topicstarter
Ik heb een icoontje 'mijn documenten' op mijn bureaublad. Dit is door een GPO gekoppeld aan \\servernaam\home\mijnnaam. Het openen van mijn documenten gaat perfect.
Echter, als ik een snelkoppeling maak naar 'mijn documenten' (dmv rechtermuisknop -> snelkoppeling maken) en ik klik deze koppeling aan dan krijg ik eerst de melding:

'Deze pagina heeft een onbekende mogelijke beveiligingsfout. Wilt u doorgaan?'

Natuurlijk is dit sowieso al een volslagen belachelijke melding, maar erger is dat ik niet weet waardoor deze veroorzaakt wordt. Als ik een snelkoppeling maar rechtstreeks naar '\\servernaam\home\mijnnaam' dan volgt de melding ook.

Google levert niks op, want zoeken op de betreffende termen levert alleen resultaten over Internet Explorer en daar gaat het hier niet over. Toch heb ik in de internet opties foutopsporing al uitgeschakeld en de betreffende server als 'trusted website' ingevoerd.

Groetjes, FaceDown.

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-02 22:51

FaceDown

Storende factor.

Topicstarter
Opgelost. :D

het blijkt dat de melding verscheen door de toevoeging .domeinnaam.local aan de servernaam. Zonder de domeinnaam verscheen de melding niet.

Door de servernaam + domeinnaam.local toe te voegen aan trusted websites verschijnt de melding opeens niet meer. Raar verhaal...

Groetjes, FaceDown.