Op mijn werk hebben we een internetverbinding, echter hebben ze behoorlijk wat poorten geblokkeerd, waaronder de poort die remote desktop standaard gebruikt. Is er een mogelijkheid om deze poort te veranderen in een andere (vrije) poort? Ik wil verder geen externe progjes gebruiken zoals pc-anywhere of realvnc.
Verwijderd
Ja, dat is mogelijk. Echter zal je dan toch eerst moeten uitzoeken welke poort vrij is en deze laten forwarden door de systeem beheerder(s).
Verwijderd
Ja dat gaat. Maar wat wil je overnemen, je pc thuis? Je kan je standaard poort veranderen in XP, dit moet je doen in het register. zie hier: How to change the listening port for Remote Desktop
Je kunt dus beter op je werk vragen of ze voor jou die poort unblocken.Beveiligingen omzeilen en andere vormen van (internet)misbruik
Wachtwoorden / Firewalls en dergelijke zijn er niet voor de lol maar om PC's, netwerken en dergelijke enige vorm van bescherming tegen ongewenst/onbedoeld gebruik te geven. Het is derhalve op het forum niet de bedoeling om mensen hierbij de helpende hand te bieden of vragen hierover te stellen. Dit geldt ook voor het omzeilen van beveiligingen met toestemming.
Maar goed, wat heb je al gevonden?
[google=xp change remote desktop port]
How to change the listening port for Remote Desktop
[ Voor 5% gewijzigd door CodeCaster op 30-11-2006 13:38 ]
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
Dan moet je in je register wat aanpassen...
HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Control\TerminalServer\WinStations\RDP-Tcp\PortNumber
Dat was 10 seconden Googlen.
HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Control\TerminalServer\WinStations\RDP-Tcp\PortNumber
Dat was 10 seconden Googlen.
Ik weet ondertussen al welke poorten er vrij zijn, en forwarden hoeft hier niet, want het gaat er puur om om vanaf mijn werk mijn servertje die thuis staat over te nemen. Kun je me uitleggen hoe dat moet, ik kan het namelijk niet echt vinden.
Daar was mijn antwoord al....
Daar was mijn antwoord al....
[ Voor 8% gewijzigd door Guust Flater op 30-11-2006 13:39 ]
Als je achter een router zit, kan je dat vrij eenvoudig doen dmv een portmap. xxxx -> 3389
Of je zoekt op Google
Of je zoekt op Google
Ey!! Macarena \o/
Het is niet zo dat ze op mijn werk die poort specifiek blokkeren om remote desktop tegen te houden, echter meer de gemakzucht van de netwerkbeheerder hier, gewoon alles dichtgooien behalve poort 80 8080 en 25. Zelfs poort 110 gooien ze hier dicht.CodeCaster schreef op donderdag 30 november 2006 @ 13:38:
[...]Beveiligingen omzeilen en andere vormen van (internet)misbruik
Wachtwoorden / Firewalls en dergelijke zijn er niet voor de lol maar om PC's, netwerken en dergelijke enige vorm van bescherming tegen ongewenst/onbedoeld gebruik te geven. Het is derhalve op het forum niet de bedoeling om mensen hierbij de helpende hand te bieden of vragen hierover te stellen. Dit geldt ook voor het omzeilen van beveiligingen met toestemming.
Je kunt dus beter op je werk vragen of ze voor jou die poort unblocken.
Maar goed, wat heb je al gevonden?
[google=xp change remote desktop port]
How to change the listening port for Remote Desktop
[ Voor 25% gewijzigd door Guust Flater op 30-11-2006 13:46 ]
Sorry, dat is geen gemaktzucht, maar security!Guust Flater schreef op donderdag 30 november 2006 @ 13:44:
[...]
Het is niet zo dat ze op mijn werk die poort specifiek blokkeren om remote desktop tegen te houden, echter meer de gemakzucht van de netwerkbeheerder hier, gewoon alles dichtgooien behalve poort 80 8080 en 25. Zelfs poort 110 gooien ze hier dicht.
No production networks were harmed during this posting
Zelfs als het gemakszucht was geweest is het connecten naar jouw thuispc van je werk af kennelijk ongewenst vanuit het perspectief van je werkgever.
Gezien dit feit is de T.net policy hier van toepassing en is dit een vraag om de beveiliging van je werkgever te omzeilen, of er in ieder geval geen juist gebruik van te maken.
Gezien dit feit is de T.net policy hier van toepassing en is dit een vraag om de beveiliging van je werkgever te omzeilen, of er in ieder geval geen juist gebruik van te maken.
Ontdek mij!
Proud NGS member
Stats-mod & forum-dude
Ach kom op je bent een tweaker of je bent het niet.
Ik vind het volkomen begrijpelijk dat iemand probeerd via een openstaande poort zijn thuis servertje over te nemen.
Ontopic:
Mocht het nou niet lukken, neem is een kijkje op www.logmein.com
als je server een windows OS heeft dan is dit zeker aan te raden.
Ik vind het volkomen begrijpelijk dat iemand probeerd via een openstaande poort zijn thuis servertje over te nemen.
Ontopic:
Mocht het nou niet lukken, neem is een kijkje op www.logmein.com
als je server een windows OS heeft dan is dit zeker aan te raden.
Dit gaat inderdaad tegen de policy van GoT in, maar dat niet alleen - je topic start straalt ook nog eens geen enkele vorm van inzet uit (deze vraag is al best wel erg vaak voor gekomen) en je topic titel voldoet ook nog eens niet aan de Windows Clients eisen 
Oftwel - dicht
Oftwel - dicht
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()