Radio luisteren op de Mac

Pagina: 1
Acties:
  • 3.625 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-02 21:54

alienfruit

the alien you never expected

Topicstarter
Ik wil al een tijdje radio 3 luisteren op mijn Mac computers, hiervoor heb ik dan ook Flip4Mac gedownload. Nu werkt de internetradio van 3fm wel, alleen op een gegeven moment begint hij dan oude delen van de stream opnieuw af te spelen. Iemand enig idee hoe je zoiets kan oplossen?

Als ik vervolgens het venster sluit in Safari en opnieuw open begint hij dus ook weer op de plek waar hij de eerste begon hier (het moment dat ze het over Paul Groot gingen nu)

[ Voor 24% gewijzigd door alienfruit op 30-11-2006 13:21 ]

• Gabliboeba
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 31-01 14:05
Ikzelf gebruik de Radio Widget, maar die werkt ook niet helemaal lekker. Hij speelt ls het ware gewoon af als een geluidsfragment van enkele minuten en daarna begint hij te haperen. Ik heb zelf ook nog niet echt een goede oplossing gevonden....

Verwijderd

alienfruit schreef op donderdag 30 november 2006 @ 13:15:
Ik wil al een tijdje radio 3 luisteren op mijn Mac computers, hiervoor heb ik dan ook Flip4Mac gedownload. Nu werkt de internetradio van 3fm wel, alleen op een gegeven moment begint hij dan oude delen van de stream opnieuw af te spelen. Iemand enig idee hoe je zoiets kan oplossen?

Als ik vervolgens het venster sluit in Safari en opnieuw open begint hij dus ook weer op de plek waar hij de eerste begon hier (het moment dat ze het over Paul Groot gingen nu)
Heb dit zelf ook meegemaakt, zet bij de voorkeuren van Flip4Mac een vinkje bij 'Create streaming movies' onder tabblas 'Movie' deze stond bij mij destijds ook uit, waardoor je steeds dezelfde uitzending hoort.

• inTIMidate
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-02 14:49
Ik speel streams altijd in VLC, werkt goed.

Verwijderd

In VLC werkt het ook goed bij mij. Ik kopieer de url naar de stream en dat open ik dan met VLC.

• manman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06-02 22:01
Ik heb van Radio 1, 2, 3, en 4 en Skyradio streams .mov bestanden gemaakt die je in iTunes kan importeren:

http://www.bahlman.nl/radiostreams.zip

Succes ermee!

[ Voor 48% gewijzigd door manman op 01-12-2006 13:09 ]

• Executor16
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Heeft iemand al een oplossing voor in Safari? Ik heb namelijk nog steeds hetzelfde probleem, na een x tal minuten begint de gebufferde stuk stream elke keer weer opnieuw Dus je komt in een soort van endless loop.... Topic is oud, maar beter hier verder dan een nieuwe aanmaken.

Edit: Die oplossing van kees boven bestaat niet meer in Flip4Mac zo te zien :D

[ Voor 27% gewijzigd door Executor16 op 06-09-2008 11:33 ]

• Nietzman
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-02 09:48

Nietzman

Woei!

Waarom moeilijk doen met een stream in Safari als ze ook gewoon eentje voor iTunes aanbieden?

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-02 21:54

alienfruit

the alien you never expected

Topicstarter
Ik gebruik deze widget: http://portal.omroep.nl/?nav=aoytrPsHEnCwNtHohB
Werkt prima!

• Executor16
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Die widget is geen optie aangezien er maar 7 omroepen ofzo in zitten waarvan 3 interessant :)

iTunes heb ik geprobeerd om asx files te importeren, maar dat werkt ook niet optimaal en soms helemaal niet. Daarnaast zou streamen toch gewoon moeten werken. Bijvoorbeeld nederland.fm is een relaxed en makkelijk overzicht van veeeel stations, en nog makkelijk ook voor vaders of moeders.

Waarom moet je alternatieven gaan zoeken als streamen gemaakt is met de bedoeling gelijk vanaf het web af te spelen...

• MacFeek
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-02 14:38
open deze link in iTunes (appeltje-u, geavanceerd>open stream):
http://shoutcast2.omroep.nl:8104/

[ Voor 26% gewijzigd door MacFeek op 06-09-2008 18:29 ]

===

Verwijderd

Ik heb gewoon de meeste radio zenders gegoogled.
Voorbeeld, google: naamradiozender itunes

dan kan je de meeste wel vinden, het belangrijkste voor iTunes is dat het een mp3 stream is. (.pls bestand)

• Miss_Stranger
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18-07-2025
Verwijderd schreef op zondag 07 september 2008 @ 12:28:
Ik heb gewoon de meeste radio zenders gegoogled.
Voorbeeld, google: naamradiozender itunes

dan kan je de meeste wel vinden, het belangrijkste voor iTunes is dat het een mp3 stream is. (.pls bestand)
Dit is de manier waarop ik het destijds heb gedaan.

Wat ook erg simpel is, is de website van Shoutcast.
Wellicht weet je dat deze site een grote database van playlist's bevat.
Je kunt gewoon zoeken op trefwoorden zoals bijv; "3FM", "Games", Lounge oid &
wanneer je op "Tune In" klikt, zal de url worden geopend in je iTunes.

Verder begrijp ik de logica van een stream open in Safari niet helemaal. :P
Want als ik de keuze heb, openen ik toch het liefste een stabiel programma zoals iTunes is?!
ipv een één of ander los popup venster in Safari.

:: Second Place Is First Place Loser ::

Verwijderd

Steeds meer zenders bieden nu ook mp3-streams aan. Die kun je gewoon in je iTunes kwijt. Werkt als een zonnetje!

• Deacon
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-02 00:42

Deacon

Three sixty five Seven fifty

Ik gebruik Fstream vaak als ik naar de radio wil luisteren.

Nē, sakki no sunea mitai ni aterushi, hoshī?

Verwijderd

ik gebruik simpelweg iTunes, en ik importeer de stream vanop http://www.listenlive.eu/belgium.html. Werkt perfect.
Pagina: 1