Toon posts:

MSN-poort geblokkeerd

Pagina: 1
Acties:
  • 1.082 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb het probleem dat hier op school de msnpoort geblokkeerd. Ik probeer nu een andere poort i te stlen, alleen ik heb geen idee welke poort ik in zou moeten stellen. Ik heb ook al gegoogled maar daar kwam ik niet echt specefiek de msnpoort tegen. Ik heb ook al via psi gebrobeerd (jabberweb), en ook heb ik al aMSN, en adium geprobeerd. Ook met iChat heb ik geen succes. Het liefst zou ik adium msnnen maar volgens mij kan je daar de poort niet bij veranderen. Kan iemand me ierbij helpen, of is het gewoon niet mogelijk?

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:16

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Waarom niet gewoon een webmessenger?

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 30 november 2006 @ 13:03:
Hallo,

Ik heb het probleem dat hier op school de msnpoort geblokkeerd. Ik probeer nu een andere poort i te stlen, alleen ik heb geen idee welke poort ik in zou moeten stellen. Ik heb ook al gegoogled maar daar kwam ik niet echt specefiek de msnpoort tegen. Ik heb ook al via psi gebrobeerd (jabberweb), en ook heb ik al aMSN, en adium geprobeerd. Ook met iChat heb ik geen succes. Het liefst zou ik adium msnnen maar volgens mij kan je daar de poort niet bij veranderen. Kan iemand me ierbij helpen, of is het gewoon niet mogelijk?
Ga toch leren :P

• MYST
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-04-2024
Het is misschien wel mogelijk, maar denk je niet dat er een reden is waarom poorten van msn en andere chatprogrammas geblokeerd zijn? Misschien moet je maar beter wat leren ipv te chatten...

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Beveiligingen omzeilen en andere vormen van (internet)misbruik

Wachtwoorden / Firewalls en dergelijke zijn er niet voor de lol maar om PC's, netwerken en dergelijke enige vorm van bescherming tegen ongewenst/onbedoeld gebruik te geven. Het is derhalve op het forum niet de bedoeling om mensen hierbij de helpende hand te bieden of vragen hierover te stellen. Dit geldt ook voor het omzeilen van beveiligingen met toestemming.
:?

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• Mark-
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-02 12:41
ga er maar vanuit dat alle poorten dichtzetten en je msn niet zomaar 123 aan de praat krijgt.
Of je moet gaan tunnelen ofzo.

Beste kan je even een geschikte web messenger vinden,
of net als ik, via www.logmein.com je thuis pc overnemen.

Verwijderd

niet lullig bedoeld, maar wat is er tijdens school zo belangrijk dat je moet gaan MSNen?
is de leerstof niet boeiend genoeg? zo nee dan zit je op een verkeerde opleiding.

het is vast niet zo belangrijk dat het niet kan wachten tot je uit school bent en weer thuis voor je PC kan zitten.

maar misschien al eens op google daarop gezocht? staat als het ware genoeg over op daar op elke school de MSN poort en chatpoort is geblokked.

maar httptunnelling wil nog wel eens werken

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de snelle reacties. Het is dus niet mogelijk? Kan ik mijn normale PC overnemen met een macbook pro? En webmenger vind ik niet echt geweldig werken. :P en leren doe ik evengoed wel O-).

En ik heb al gegoogled maar er is bar weinig over te vinden.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2006 13:13 ]

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

laat msn via een socks5 proxy connecten.... werkt op roc perfect!

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Nielsvr
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-12-2025
Verwijderd schreef op donderdag 30 november 2006 @ 13:12:
Bedankt voor de snelle reacties. Het is dus niet mogelijk? Kan ik mijn normale PC overnemen met een macbook pro? En webmenger vind ik niet echt geweldig werken. :P en leren doe ik evengoed wel O-).

Chicken of the vnc. VNC programma die je kan gebruiken om bijvoorbeeld computers te benaderen die de windows versie draaien van ultravnc (gratis) o.i.d.

• bartgabriels
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15-03-2022
Dan mogen die VNC of RDP of whatever poorten ook niet geblokeerd zijn natuurlijk

• Monsie
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-02 08:26
Verwijderd schreef op donderdag 30 november 2006 @ 13:12:

Er is gewoon Remote Desktop Connection te downloaden van de microsoft site voor de Mac. Zo kan je thuis een Windows PC overnemen. Ik gebruik het zelf ook op mijn MacBook Pro

Sign here please

• Ice T
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-02 14:30
Volgens mij kun je msn ook gewoon via de internet-poort (80) laten gaan hoor, of hebben ze ook het normale internet dichtgezet?

• soulrider
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-11-2017
tja als jij wilt msn'en, en je mag niet van de netwerkbeheerder

dan moet je maar je beklaag gaan doen bij hem/haar eh

wij kunnen je slecht helpen om een ingestelde beveiliging te omzeilen
(is tegen policy - lees je hierboven al)

als niet mag, mag het niet - gebruik een website of een vnc/ssh-tunnel naar thuis ofzo
maar wees geen rund om toch iets te doen wat niet mag, want je kan er voor buiten gesmeten worden
(op je werk, of op je school)

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12:50
MSN kan inderdaad via poort 80, als het geblokkeerd is hebben ze of de serveradressen geblokkeerd of er wordt op service gefilterd en niet alleen op poort.

• BurnerT
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-02 19:24
vaak zijn de poorten @ de proxy server geblokkeerd. maak thuis een proxy server aan en connect zelf naar je eigen proxy dan kan je ook irc, msn, limewire etc gebruiken

ik gebruik het @ roc nijmegen

• Soul__assasin
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-02 17:52

Soul__assasin

de Belbelg

MYST schreef op donderdag 30 november 2006 @ 13:05:
Het is misschien wel mogelijk, maar denk je niet dat er een reden is waarom poorten van msn en andere chatprogrammas geblokeerd zijn? Misschien moet je maar beter wat leren ipv te chatten...
cool vanaf nu quote ik je steeds als jij op msn bezig bent als je zou moeten leren...

de oplossing is irssi en bittlbee...

www.weefab.com

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 12:54

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Als je handig bent zet je een vpn met bijv openvpn op naar je computer thuis en kun je via die vpn msnnen wat je wilt.

Wat jij op school doet moet jij weten. Maar als je niet weet hoe dit moet dan kun je beter msn links laten liggen en wat kennis op doen. Niet noodzakelijkerwijze over vpn's trouwens.

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Sorry, maar volgens de policies mogen we je eigenlijk niet helpen.
Dit dus: Het algemeen beleid #misbruik

Help dan ook niet...

[ Voor 46% gewijzigd door leon1e op 30-11-2006 20:52 ]

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:59
Hallo Hardware-4u,

Zoals je misschien wel weet hebben we hier enkele regeltjes op GOT, daaronder ook deze:
Beveiligingen omzeilen en andere vormen van (internet)misbruik

Wachtwoorden / Firewalls en dergelijke zijn er niet voor de lol maar om PC's, netwerken en dergelijke enige vorm van bescherming tegen ongewenst/onbedoeld gebruik te geven. Het is derhalve op het forum niet de bedoeling om mensen hierbij de helpende hand te bieden of vragen hierover te stellen. Dit geldt ook voor het omzeilen van beveiligingen met toestemming.
Dit kun je allemaal nalezen in onze policy/faq, het lijkt me dan ook verstandig dat je dit even gaat doen :).
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.