Toon posts:

Processor met FSB 800 op een moederbord met FSB 533

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb twee processors over en die wil ik in een iets ouder systeem plaatsen. Nu is de vraag: is het verschil tussen de FSB's een probleem of gaat dat wel goed?

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-05 18:45

Gé Brander

MS SQL Server

Gaat goed, alleen zal hij niet op 800MHz draaien maar op 533MHz. Mits de socket gelijk is natuurlijk...

[ Voor 23% gewijzigd door Gé Brander op 30-11-2006 12:18 ]

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• jj71
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 26-03 14:45
Misschien is het handig als je precies vertelt over wat voor processor en wat voor moederbord je het hebt. 8)7 Heb je ook al eens in de handleiding van het moederbord gekeken? Daar staat als het goed is in welke processors het moederbord ondersteunt.

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:41
Je processor gaat op een lagere snelheid werken.

Snelheid van je proc wordt berekend door de multiplier met de FSB te vermenigvuldigen.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:18

Thandor

SilverStreak

Gaat niet altijd werken. Het hangt af van de support van het moederbord. Zodra je een Intel Pentuim 4 'Prescott' processor met een 200MHz FSB(QDR800) in een moederbord steekt die enkel overweg kan met maximaal een Intel Pentium 4 'Northwood' 3,06GHz processor dan zal het mogelijk niet werken. Immers heeft de 'Prescott' een andere VRD nodig. (Om die redenen werd er voorheen ook geadverteerd met 'Prescott-ready').

Gezien je nogal weinig specificaties geeft (welk moederbord?, welke processoren?) is het lastig om te zeggen of iets wel of niet gaat werken. Vergeet ook niet dat we niet 100% kunnen garanderen dat dergelijke zaken werken omdat het moederbord het officieel niet ondersteunt: Het blijft dus een grote gok. Mocht het wel werken dan zal de processor - zoals NitroX infinity - aangeeft op een lagere klokfrequentie gaan werken.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Verwijderd

Topicstarter
Iedereen dank voor de bijdrages! Ik had even niet zo snel zoveel reacties verwacht. Of de socket gelijk is ga ik zo bekijken. De antwoorden op deze vraag vindt ik echter zeer interessant, daar heb ik sowieso wat aan. Dank

Verwijderd

Topicstarter
De socket was hetzelfde (Dell PowerEdge 1750 en 1850) en de machine kwam op. Alleen niet helemaal toppie: de bios geeft aan dat de 2.8 HT processor op 1.4 GHz draait, de FSB ging terug van 800 (processor, 533 moederbord) naar 400. Kon verder weinig instellen in de Bios.

• Akino
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 03-04 10:24

Akino

Dr. Opteron

Een Dell is nu niet echt de tweak bak bij uitstek.Dus echt verwonderlijk is het niet dat je geen cpu snelheden kunt instellen.Enkel alle cpu's die gelijk waardig of ouder (qua architectuur van de core) zijn dan de orginele door Dell meegeleverde (geplaast) CPU zullen werken.
Nieuwe varianten (HT,hogere FSB..prescot) dus niet
Dat je CPU op 100Mhz draait,is omdat;
Je bord en dus de chipset deze niet ondersteunt.
Multiplier is locked,da's 14,en omdat het een 200Mhz FSB CPU is je bord in de veronderstelling dat ie een 100Mhz CPU in de socket heeft zitten.
HT zal zoizo niet werken (enkel met een 3.06Ghz 533Mhz FSB CPU en als je chipset dit ondersteud)
En waarschijnlijk krijgt de CPU nu ook nog's de verkerede Vcore voor z'n kiezen.
Dus echt goed zal het nooit wezen

Gewoon op zoek gaan naar bordje met een Intel *915/ 875 of 865 / 848 Chipset erop,weet je zeker dat je allePentium 4 op S478 erop kunt prikken en naar behoren laten werken
*de 915 heeft als voordeel/nadeel dat ie PCI expres bied i.p.v AGP
in de pricelist/vraag en aanbod zijn er voldoende S478 borden te krijgen (let wel op de chipset)

Wat tweak ik...... http://www.amels-holland.com/range/amels-272/#1

Pagina: 1