[Vista 64 bit] Cool and Quiet

Pagina: 1
Acties:
  • 376 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• [Roland]
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Vista bevalt me uitstekend op één kleinig (nou ja, klein) heidje na.

Mijn onder XP stille en Koele systeem is nu een rumoerig en erg heet systeem (het duurde even voor ik de gaten had waarom mijn pc zo'n rare fluittoon maakte, maar dat was de waarschuwing dat mijn proccesor te heet was).

Systeem is wel overclocked (5 procent) en dat is onder Vista blijkbaar een probleem.

De proccesor draait dus continue op volle snelheid, nu had ik begrepen dat Vista cool & quiet ingebouwd heeft, maar dat werkt dus niet, kan ook niet vinden op internet waar dat eventueel in te stellen is (ik heb geen minimal energy setting meer in contraol panel).

Ik kan geen recente proccesor driver vinden die het probleem oplost en op internet is ook weinig informatie te vinden behalve een aantal mensen met hetzelfde probleem en een heleboel mensen waarbij het gewoon werkt.

Misschien hier iemand met een oplossing?

Amd Athlon 3700+ @ 2530 mhz
Gigabyte GA-K8NE socket 754 MB (nforce4)
2 maal 512 corsair CMX-512 3200
1 maal 512 Kingston PC3200

Verwijderd

Maar je hebt wel power options in de controle panel.
Ik heb zelf een x2 3800+ en CnQ werkt hier goed.
Abit eq geeft netjes de vcore drops aan, dus het werkt wel.
Ik heb daar verder ook niets voor hoeven te installeren

Van 2,2 GHz naar 2530 MHz is meer dan 5%.
Bij mijn moederbord schakeld CnQ dan automatisch uit.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2006 14:50 ]

• rodie83
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Vista beta/rc1/rc2/rtm?

• [Roland]
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
RTM.

Maar heb onderhand berichten gelezen dat het er in de rtm om bepaalde redenen is uitgehaald, zal vandaag of morgen (de 31ste) wel via een update binnen komen.

(even ter info voor anderen met dit proleem)

• notsonewbie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-05-2025

notsonewbie

...---...---...---

Altijd_Lastig schreef op donderdag 30 november 2006 @ 12:13:
De proccesor draait dus continue op volle snelheid, nu had ik begrepen dat Vista cool & quiet ingebouwd heeft, maar dat werkt dus niet, kan ook niet vinden op internet waar dat eventueel in te stellen is (ik heb geen minimal energy setting meer in contraol panel).
Het is verstopt, als je echter bij de accu kijkt in configuratie, oftewel energie beheer, daar kan je het instellen.
Mijn cool and quiet werkte niet, althans als ik dat instelde ging mijn amd 3700+ alleen maar op 1 ghz niet meer en niet minder, ongeacht wat ik open had staan en liet runnen.

Maar goed in de energie settings zijn nu veel meer opties dan in XP en 2 er van zijn de max en min voor de processor!
Ik heb nu minimaal 5% snelheid (in de praktijk 1000 mhz, lager wil ie niet) en maximaal 100 procent en dan gaat de processor WEL naar de volle 2200 mhz.

In enegelse fora's wacht men op AMD drivers enzo maar dat hoeft onder xp Vista hp dus niet.
Sinds ik die settings zo heb staan werkt CenQ weer top !

http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)