Toon posts:

Juiste RAM voltage en CAS latency voor 400MHz DDR2-SDRAM?

Pagina: 1
Acties:
  • 381 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik zit met het volgende probleem:
mijn ASUS P5B-VM G965.
kan een maximale voltage leveren van 1,95.
Nu hub ik dit geheugen
Specifications: G.E.I.L
PC2-6400 DDR2-800MHz
CAS 4-4-4-12
Hand-picked BGA 64Mx8 Chips
240pin, Non-ECC, Un-Buffered DIMM
Orange Aluminum Heat Spreader
Working Voltage: 1.8v ~ 2.3v
Lifetime Warranty
Retail Package

nu staat de voltage op AUTO in de bios nu heb ik geen flauw idee wat hij nu aan voltage krijgt..
misschien dat ik hem beter op 1.95 kan zetten wat is het advies van jullie? :?

wat ook op valt is dat in de bios 2032mb wordt weergegeven ik mis dus 16 mb de onbourd video staat uit. iemand hier een verklaring van ? 8)7 dit is de cas 5-5-5-18 maar dit wil straks handmatig aan passen maar dan moet ik eerste de juiste spanning hebben. _/-\o_

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:32

Thandor

SilverStreak

Wat doet iets met geheugen voltage en moederbord in Complete Systemen & Laptops als we ook een Processors, Mobo's & Geheugen of Tweaking & Cooling Algemeen (in geval van overclocken/tweaken) hebben :?.

Afijn:
nu staat de voltage op AUTO in de bios nu heb ik geen flauw idee wat hij nu aan voltage krijgt..
Dat is waarschijnlijk het voltage dat de DIMM's standaard vereisen (SPD). Bekijk dan de specificaties van het geheugen en het voltage welke daar wordt opgegeven wordt waarschijnlijk ingesteld. Wat je ook kunt doen is een kijkje nemen in het BIOS bij PC Health status (o.i.d.) met de hoop dat daar de vDIMM waardes bij staan. Anderzijds zijn er ook tooltjes om het e.e.a. over de hardware uit te lezen.
Als dat standaard waardes zijn (check de specificaties van het geheugen) dan is 1.95V aan te raden. Als dat niet zo is dan raad ik het niet aan. Wil je het tóch doen wees dan zeker dat het geheugen dat voltage aan kan. Je kunt dan beter eerst testen met een lager voltage i.p.v. gelijk 1.95V. Uiteraard kun je ook eens proberen om ervaringen te zoeken over dit geheugen (en de chips die erop zitten) om te zien wat andere mensen voor instellingen gebruiken.
wat ook op valt is dat in de bios 2032mb wordt weergegeven ik mis dus 16 mb de onbourd video staat uit. iemand hier een verklaring van ? 8)7
Weet je zeker dat de onboard video uit staat? Wellicht heb je een instelling over het hoofd gezien.
dit is de cas 5-5-5-18 maar dit wil straks handmatig aan passen maar dan moet ik eerste de juiste spanning hebben.
Simpelweg aanpassen op de instellingen die de fabrikant heeft opgegeven, zo moeilijk is dat toch niet?
Zodra de fabrikant CAS 4-4-4-12 met 1,8V opgeeft dan kun je dat instellen. Zodra er nadrukkelijk aangegeven staat dat hier 1,9V voor nodig is dan gebruik je 1,9V. Wat je ook kunt doen is het zélf testen (in stapjes!). Mocht het systeem niet opstarten dan is een CMOS Reset (BIOS Clear) al voldoende :z

Ik gooi dit topic in ieder geval naar TCA want het hoort hier niet thuis. Zie CSL policy.
Tevens pas ik de titel aan naar: Juiste RAM voltage en CAS latency voor 400MHz DDR2-SDRAM? "geheugen voltage moederbord" is niet zo'n beste titel ;)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Verwijderd

Topicstarter
op de site van GEIL geheugen staat dat het werkt op 1.8 - 2.3 volt.
maar hoe kom ich er achter hoeveel volt hij krijgt als hij op AUTO staat in de bios. Is hier een programma voor zo ja welk

de meeste gebruikers draaien op 2.1 volt

maar ik kan maar maximaal 1.95 volt maar wat geeft de AUTO van voltage ?

Verwijderd

Topicstarter
op de site van GEIL geheugen staat dat het werkt op 1.8 - 2.3 volt.
maar hoe kom ich er achter hoeveel volt hij krijgt als hij op AUTO staat in de bios. Is hier een programma voor zo ja welk

de meeste gebruikers draaien op 2.1 volt

maar ik kan maar maximaal 1.95 volt maar wat geeft de AUTO van voltage ?

• Zagosch
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22-12-2025
zou je wat meer informatie van je moederbord enz. willen geven dan kunnen we wat meer informatie terug bieden. ;)

ik geloof dat everest ultimate edition een indicatie geeft over welk voltage je geheugen nu gebruikt.

probeer een paar van dat soort programma'tjes, speedfan, everest enz.

suc 6 >:)

• vinnie1908
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-02 12:23

vinnie1908

Appel != peer

Juiste RAM voltage en CAS latency voor 400MHz DDR2-SDRAM?

? lees eens goed voor de moderator allemaal voor informatie geeft

"Sometimes I have a difficult time handling myself in social situations. I just start scampering around neurotically, frantically jumping all over guests. I think it all goes back to when I was raised in the wild by miniature schnauzers."

• vinnie1908
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-02 12:23

vinnie1908

Appel != peer

*Na samenvoegen door BalusC niet interessant meer*

[ Voor 76% gewijzigd door vinnie1908 op 01-12-2006 15:59 ]

"Sometimes I have a difficult time handling myself in social situations. I just start scampering around neurotically, frantically jumping all over guests. I think it all goes back to when I was raised in the wild by miniature schnauzers."

Verwijderd

Topicstarter
mijn ASUS P5B-VM G965.
kan een maximale voltage leveren van 1,95.
Nu hub ik dit geheugen
Specifications: G.E.I.L
PC2-6400 DDR2-800MHz
CAS 4-4-4-12
Hand-picked BGA 64Mx8 Chips
240pin, Non-ECC, Un-Buffered DIMM
Orange Aluminum Heat Spreader
Working Voltage: 1.8v ~ 2.3v
Lifetime Warranty
Retail Package

• Logi
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19-12-2022
Bios van moederbord flashen?

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

voltages kan je checken met MBM5 of via de system health menu's van de BIOS.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• Ernie
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20-01 14:46
Om voltages `van het geheugen uit te lezen kun je het beste de bios gebruiken. Als je geluk hebt staat het bij PC Health Status. Je moederbord zal echter nooit meer dan 1,95 Volt geven aangezien dat het maximum is van je moederbord (zonder mods toe te passen).
Met MBM5 (Motherboard Monitor 5) kun je het geheugenvoltage uit lezen via windows.

[ Voor 3% gewijzigd door Ernie op 30-11-2006 17:49 ]

Verwijderd

Topicstarter
everest ultimate edition en speedfan kanik geen voltage zien van het geheugen . iemand nog ideen
ben het tijfelen of ik het nu op AUTO moet laten staat of naar 1.95 volt wat het maximale is.

het geheugen werkt tussen 1,8 volt en 2,3 volt
op de sticker op het geheugen staat dat 2.1volt det beste prestatie levert

de latency moet ik nog aanpassen. is nu 5-5-5-15 mot 4-4-4- 12 zijn. maar vindt het voltage eerste belangrijker.

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

gewoon naar max schroeven dan.
Hier ook gedaan met m'n OCZ Gold DDR2-800 RAM dat ook op 2.1 hoort te werken.
(heb een Asus M2N-E, die max 1.95 kan geven, men beweert dat OCZ Gold het niet goed doet op die serie borden, maar works like a charm hier.)

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Verwijderd

Topicstarter
`waar wat denk je wat een hogere voltage geeft de AUTO of die 1.95 ?

Verwijderd

Topicstarter
ik heb Motherboard Monitor 5 geinstaleerd en het voltage op AUTO gezet maar ben ik nu zo stop maar ik an het in het programma nergens zien. kunt u we vertellen waar het zouw moeten staan of welk sensor het is ?

• Ernie
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20-01 14:46
Ik denk niet dat MBM5 gaat werken voor jouw moederbord. Ik geloof dat dit programma niet meer vernieuwd werd. Je zou nog kunnen proberen het aan de hand van de bios uit te lezen. BIj het onderdeel PC Health Status of iets dergelijks. Daar staan temperaturen en voltages.

Mocht je het nu niet kunnen vinden dan zou ik gewoon testen wat stabiel is en daarop gaan draaien. Een te laag voltage kan weinig kwaad behalve dat het onstabiel kan zijn.

• battler
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-06-2025
Ik had die zelfde vraag dus ook al gesteld in een ander topic, denk dat ik dus nu een eigen topic erover ga maken. Wat nu precies beter is auto of zelfde voltages vastellen, wat hoger is e.d.

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Het beste is in alle gevallen om de voltage zo laag mogelijk te zetten dat het systeem nog steeds stabiel blijft.

De waarden kun je gewoon terugvinden via systeemdiagnoseprogramma's zoals Everest en MBM. Of zelfs in de BIOS bij de sectie "Health Status" (iig met een benaming in deze richting), mits het om een fatsoenlijke BIOS gaat die lekker uitgebreid is :)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Ik heb de twee dubbeltopics met elkaar gemerged. Het is niet de bedoeling om een specifieke vraag in meerdere topics te crossposten. Zo gaan de topics elk een eigen leven leiden en krijg je ook nog dubbele antwoorden wat voor jou én voor de GoT-gebruikers irritant kan zijn.
Pagina: 1