Toon posts:

[Access/VBA] Problemen met DoCMD.OpenReport

Pagina: 1
Acties:
  • 174 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek nu al enige tijd naar het volgende:

We hebben een SQL server met een DB met vele tabellen. In Access 2003 heb ik enkele relevante tabellen gekoppeld (mbv odbc). Nu heb ik binnen access een query gemaakt waarbij interessante informatie het resultaat is. Deze Query bevat zo'n 15 velden.

Wat ik nu wil:
Een zoekformulier waar een (of meerdere) criteria ingevuld worden, die los gelaat wordt op de query van 15 velden, waarna deze uitgevoerd worden in een rapport.

Ik ben een klein beetje thuis in VBS dus ik heb al een en ander gezocht.
Nu heb ik in VB een script gemaakt wat uit de invoervelden van een formulier een query samenstelt. Deze query wordt opgeslagen in de variabele 'sWhereClause': Deze variabele bevalt enkel de where clausule zonder het woord 'WHERE'. Dit script zit in een Access formulier bij een 'OnClick' op een button.

Nu is enkel nog mijn probleem dat deze query moet worden uitgevoerd naar een rapport.

Dit schijnt mogelijk te zijn met deze syntax:
DoCmd.OpenReport "RAPPORT-NAAM", acViewPreview

Als ik in de helpfile kijk zie ik deze syntax:
OpenReport(rapportnaam, weergave, filternaam, where-voorwaarde, venstermodus, argumentenopening)

Dus mijn gedachte bracht me dit:
DoCmd.OpenReport "RAPPORT-NAAM", acViewPreview,,sWhereClause
Maar dit gaf zelfs helemaal geen resultaat.

Dus:
in de variabele sWhereClause staat bijvoorbeeld: "SerialNumber=12345678a". Nu moet een bestaand rapport worden weer gegeven, waar het criteria:
SerialNumber=12345678a geldt.

Ik tot dusver geen mogelijkheden om dit klaar te krijgen dus misschien dat iemand even een hint kan geven? :)

• PhysicsRules
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-12-2025

PhysicsRules

Dux: Linux voor Eenden

SerialNumber='12345678a'

Je mist aanhalingtekens rond het Serialnumber , wat een tekst is.

Verwijderd

Topicstarter
oeps, die heb ik vergeten over te nemen bij het plaatsen van het topic. |:(
De ' ' staan er wel!

Dus: in sWhereClause staat letterlijk het volgende, als ik het invulveld invul (ik copy/paste):
SerialNumber='12345678a'

Maar klopt de door mij gebruikte syntax wel? Dat is namelijk het punt waar ik over twijfel!

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:50

TeeDee

CQB 241

Krijg je ook een foutmelding?
Heb je de mogelijkheid om te debuggen?

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-07 17:21

NMe

Quia Ego Sic Dico.

In Access werk je niet met VBS maar met VBA. ;) En zoals je in Waar hoort mijn topic? had kunnen lezen horen zowel Access als VBA niet hier maar in Officesuites en -software. :)

PRG>>OFF

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.