Pixma 8500 - Sommige kleuren printen niet

Pagina: 1
Acties:

• lithiumangel
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 29-12-2025
Inleiding

Ik heb al bijna een jaar een Canon Pixma 8500 , mooi ding . Doet zijn werk goed .
Aangezien ik niet zo`n foto persoon ben heb hem voornamelijk voor het printen direct op DVD gebruikt met de initiele Canon Cartridges.Dit waren de zogenaamde "full face" printable DVD`s van Verbatim .

Nu is mijn inkt al een paar maanden op en heb ik er voor de rest niks mee gedaan.
Laatst moest ik weer een partij nieuwe DVD`s bestellen , aangezien de verbatims goedkoper dan voorheen waren kon ik het niet laten ze weer te kopen , tevens bij diezelfde store waren er cartridges voro de 8500 die zogenaamt "Compatible" waren voor 1.99 per stuk !
Nou ! Ik heb gehoort dat 3rd party inkt meschien niet zo goed is maar hey dat vatl wel te proberen voor die prijs , dacht ik.

Het probleem

Inktcassettes zonder problemen vervangen .
De compatible cartridges zijn exact dezeflde formaat als die van canon zelf en paste precies.
Gelijk begonnen met printen van images op mijn printable DVD`s .
Het viel mij meteen op , dat in 9/10 gevallen de kleuren niet goed overeen komen .
De prints zelf waren scherp , maar veelal zijn de kleuren vervangen door een rode of paarse waas over het gehele image .
Het was net alsof , de printer sommige kleuren "miste" in het meng process tijdens het printen en je dus veelal maar 1 kleuren patroon kreeg.

Dit gebeurde op zowel de printable DVD`s als op normaal A4 papier .

Voorbeeld

Hieronder zie je 2 thumbnails om aan te geven hoe het precies fout gaat bij het printen .
Klik erop om het te zien .

Origineel

Afbeeldingslocatie: http://img208.imageshack.us/img208/7619/gundamoriginalsm0.th.jpg

Uit de printer

Afbeeldingslocatie: http://img208.imageshack.us/img208/3184/gundamscannw8.th.jpg

Wat ik al tevergeefs heb getracht

Ik heb zelf al de onderstaande items doorgenomen om het probleem tevergeefs proberen op te lossen

- Print cartridges gecontroleert dat de juiste cassetes in de juiste slots zitten
- Print cartridges eruit gehaalt , er weer ingezet en stevig aangeduwt
- A4 papier tray eruit gehaalt , papier er opnieuw ingezet en tray terug gezet
- Print quality op high gezet i.p.v standard
- Gekkigheid zoals vivid photo, image optimiser (pro) en nosie reduction uitgezet
- Print head alignment uitgevoert
- Nozzle check uitgevoert : resultaat , geen strepen
- Cleaning 1x uitgevoert
- Color profile van zowel monitor als printer re-installed

Hoe verder ?

Ik heb dus zo`n beetje alles gedaan behalve deep-cleaning .
Is dat nog het proberen waard ?
Tevens , heb ik altijd gelezen dat 3rd party inkt van slechtere kwaliteit is .
Nou lijkt het me sterk dat een wat mindere kwaliteit inkt voor zulke erge kleur degradaties kan verzorgen .

Wat me opviel was toen ik de tanks er uit haalde ik zag dat de 2 blauw kleurige tanks gewoon helemaal vol zaten ,terwijl rood bijvoorbeeld al zo`n 20 % vloeistof uit het vakje naar de sposn is gegaan.

Mijn vermoeden is nu dus dat die blauwe kleuren gewoon niet goed door me pritner heen vloeien , dat het zeg maar te weinig is , of helemaal niet .
Dat is maar een vermoeden .

Heeft iemand enige idee hoe ik dat kan verhelpen ?

• boomsma
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Heb het zelfde probleem gehad met de Pixma 3000.

via kieskeurig.nl vond ik dat er ook Photocartridges schijnen te bestaan, die had ik dus.

Deze vervangen door "gewone" cartridges en het probleem was opgelost.

Ben trouwens erg blij met mij Canon, op de HCC voor € 0,80 per cartridge, Terwijl je bij de Bruna al € 1,- terugkrijgt voor een lege :)