Verkeerslichten

Pagina: 1
Acties:
  • 542 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Trebbors
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:13

Trebbors

Failure is no option!

Topicstarter
Waarom zit er aan de paal van een verkeerslicht soms een wit en/of rood lampje?

Het gaat om een klein peertje wat soms aan is. Aan de zijkant dus bijna niet zichtbaar.

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-07 01:50

DinX

Motormuis

Dan kan m'n van de tegenovergestelde richting zien of het licht rood is of niet. Politie die je tegemoet komt of van de zijkant komt kan dan mooi zien of je door het rood rijdt of niet.

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

DinX schreef op donderdag 30 november 2006 @ 11:18:
Dan kan m'n van de tegenovergestelde richting zien of het licht rood is of niet. Politie die je tegemoet komt of van de zijkant komt kan dan mooi zien of je door het rood rijdt of niet.
Dat zou op zich een logische reden zijn. Alleen zie ik die dingen vrijwel nooit echt branden :? Worden ze dan zo slecht onderhouden ofzo :? Of boeit het de politie gewoon niet :? Zijn die lampjes soms apart aan te zetten, in geval van roodlicht controle ofzo :?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Rac-On
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
nee ze worden steeds minder gebruikt, omdat je daardoor ook kan zien of je zelf veilig door rood kan rijden. Nieuwe stoplichten hebben ze ook niet meer

doet niet aan icons, usertitels of signatures

• HaaZ
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:19

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

TS spreekt over een lichtje op de PAAL van het verkeerslicht. Wat jullie omschrijven is het lampje achterop het verkeerslicht, wat vaak gelijktijdig brand met het rode licht aan de voorkant.

Volgens mij geeft het lichtje op de paal aan dat er een defect is bij een van de lampen?

Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ

• Trebbors

Trebbors

Failure is no option!

Topicstarter
Ik bedoel inderdaad de lampjes aan de paal.

[ Voor 51% gewijzigd door Trebbors op 30-11-2006 15:36 ]

• J2pc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

Rac-On schreef op donderdag 30 november 2006 @ 11:49:
nee ze worden steeds minder gebruikt, omdat je daardoor ook kan zien of je zelf veilig door rood kan rijden. Nieuwe stoplichten hebben ze ook niet meer
he jammer, die dingen zijn echt ideaal op de fiets :p
Trebbors schreef op donderdag 30 november 2006 @ 15:34:
Ik bedoel inderdaad de lampjes aan de paal.
Misschien dat je dan een plaatje of zo hebt? ik weet namelijk niet wat je bedoelt.

[ Voor 40% gewijzigd door J2pc op 30-11-2006 15:40 ]

"The computer is incredibly fast, accurate, and stupid. Man is unbelievably slow, inaccurate, and brilliant. The marriage of the two is a challenge and opportunity beyond imagination." © Stuart G. Walesh

• Trebbors

Trebbors

Failure is no option!

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.crow.nl/img/fromdb/vp_3445_448x335.jpg

Op de plek van het draadje aan de paal links zitten dan 2 lampjes. 1 met een rood kapje, 1 met een doorzichtig kapje.

• dribbel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:54
wordt volgens mij door bussen gebruikt, die daar dan zo ver kunnen doorrijden dat ze de bovenste lichten niet meer kunnen zien. Het kleine lampje zien ze dan door hun zijraampje

• snoei
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-07 16:49

snoei

kabels... :D

die lampjes geven aan of alles nog goed werkt.

als het lampje brand, is er een lamp kapot, of een detectielus die niet meer werkt.
Over het algemeen zijn die lampjes kapot, want er is altijd wel een kleine storing in het complete verkeerslichten systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trebbors

Trebbors

Failure is no option!

Topicstarter
oke, dat is duidelijk. Thanks!
Pagina: 1