PC 2100 133mhz (upgrade)

Pagina: 1
Acties:

• Roncom
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19-05 14:54
Goedemorgen,

Thuis hebben wij nog een "oude" pc staan van Fujitsi (gekocht als complete pc, met standaard moederbord en on-board videokaart waarin ik toentertijd een Radeon 9600 heb geplaatst). Hier zit een Pentium 4 2,4 ghz processor in. Alleen het vervelende is dat er maar 1 geheugen stick inzit van 256mb. Nu wil ik deze pc voor niet al te weinig geld (max. 100 euro) upgraden, want hij is gewoon tè traag. Ik heb uit kunnen vinden wat voor geheugen er in zit (vai CPU-Z) en die liet mij weten dat er een PC2100 133mhz inzit. Nu had ik even op de site van Dynabyte gekeken, alleen zag ik hier wel een PC2100 alleen dan 266mhz. Is dit een probleem?

Heeft er iemand nog andere suggesties? Op de PC wordt niet gegamed, dus hij hoeft in ieder geval geen videokaart upgrade of wat dan ook. Ik dacht daarom alleen aan een upgrade van het werkgeheugen.

Verwijderd

Nu had ik even op de site van Dynabyte gekeken, alleen zag ik hier wel een PC2100 alleen dan 266mhz. Is dit een probleem?
Nee. PC2100 is eigenlijk 133MHz geheugen wat werkt met DDR, en dat maakt het operationeel op 266MHz. Je kan dus met een gerust hart dat reepje erin prikken :) En mocht het niet werken, breng je 'm terug naar de dixons.

• Jackbq
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:29
zou inderdaad gewoon moeten werken, geheugen draait dan gewoon wat langzamer...
en even vragen of je het anders mag ruilen he...

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

jackel7007 schreef op donderdag 30 november 2006 @ 11:13:
zou inderdaad gewoon moeten werken, geheugen draait dan gewoon wat langzamer...
en even vragen of je het anders mag ruilen he...
Ehh, het draait niet langzamer, het is immers PC2100 spul.

Voor de TS, kijk eens of er een QVL beschikbaar is als je zeker wilt zijn dat je compatible geheugen koopt (en koop het niet bij de dynabyte, die zijn gewoon duur, via de PW kun je veel goedkoper spul vinden). Kijk daarbij ook naar PC2700/3200 dimmen, die zijn vaak beter verkrijgbaar en daardoor goedkoper en die draaien ook op een lagere snelheid.

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-04 12:06
Verwijderd schreef op donderdag 30 november 2006 @ 11:08:
[...]

Nee. PC2100 is eigenlijk 133MHz geheugen wat werkt met DDR, en dat maakt het operationeel op 266MHz. Je kan dus met een gerust hart dat reepje erin prikken :) En mocht het niet werken, breng je 'm terug naar de dixons.
Ik zou em als ie niet werkt gewoon terugbrengen naar dynabyte ;)

PSN: djmurcielago

Verwijderd

Murcielago schreef op donderdag 30 november 2006 @ 11:17:
[...]

Ik zou em als ie niet werkt gewoon terugbrengen naar dynabyte ;)
:D weer scheef!

• Roncom
Terw_Dan schreef op donderdag 30 november 2006 @ 11:15:
[...]

Ehh, het draait niet langzamer, het is immers PC2100 spul.

Voor de TS, kijk eens of er een QVL beschikbaar is als je zeker wilt zijn dat je compatible geheugen koopt (en koop het niet bij de dynabyte, die zijn gewoon duur, via de PW kun je veel goedkoper spul vinden). Kijk daarbij ook naar PC2700/3200 dimmen, die zijn vaak beter verkrijgbaar en daardoor goedkoper en die draaien ook op een lagere snelheid.
uhm...wat is QVL? Als ik een PC2700 neem, draait hij dan automatisch op een lagere snelheid of moet ik dat ergens instellen? Ben namelijk nogal een leek op dit gebied.. In ieder geval bedankt voor de (snelle) support allemaal!

[ Voor 15% gewijzigd door Roncom op 30-11-2006 11:23 ]

• erwinb
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19-04 23:01

erwinb

Probeert iets secure te doen

Als je op de kingston website even gaat zoeken, en je geeft het model van de PC daar op, dan komt het geheugen wat er in moet meteen boven,

• hereweare67893
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Qualified Vendor List. 1e link met google...

Verwijderd

Qualified vendor list. Is een soort voorafgaande test waarmee je kan zien of die wel met een bepaalde chipset werkt of niet :)

zie ook : http://www.iwill.net/product_imgs/42/DK8S2_QVL.pdf

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Roncom schreef op donderdag 30 november 2006 @ 11:21:
[...]

uhm...wat is QVL? Als ik een PC2700 neem, draait hij dan automatisch op een lagere snelheid of moet ik dat ergens instellen? Ben namelijk nogal een leek op dit gebied.. In ieder geval bedankt voor de (snelle) support allemaal!
Je kunt de FSB gewoon instellen, zet die gewoon op 133 (via biossettings of jumpers).

• Roncom
Dus in principe maakt het niet uit welk geheugen ik neem? Ik heb de kast even open geschroefd en zie 2 slots om geheugen te plaatsen. Kan ik ook er nog 1 bij plaatsen van 256 (= dan samen 512), of moet ik echt 2 dezelfde hebben dus een 2 in 1 kit.

Ik kan niet echt veel vinden over het moederbord en wat er dus ondersteunt wordt. Ik zie in ieder geval staan MSI en SIS 962L. Ik vraag me dus echt af of ik elk type geheugen (2100, 2700, 3200/ PC133 ,266, 400) er in kan stoppen.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Roncom schreef op zaterdag 02 december 2006 @ 19:50:
Dus in principe maakt het niet uit welk geheugen ik neem? Ik heb de kast even open geschroefd en zie 2 slots om geheugen te plaatsen. Kan ik ook er nog 1 bij plaatsen van 256 (= dan samen 512), of moet ik echt 2 dezelfde hebben dus een 2 in 1 kit.

Ik kan niet echt veel vinden over het moederbord en wat er dus ondersteunt wordt. Ik zie in ieder geval staan MSI en SIS 962L. Ik vraag me dus echt af of ik elk type geheugen (2100, 2700, 3200/ PC133 ,266, 400) er in kan stoppen.
Je kunt sowieso niet ieder type geheugen erin stoppen (PC133 kan niet, gezien dat SDR SDRAM is en je DDR SDRAM nodig hebt). Maar alle 184 pins PC2100 of hoger spul zou moeten werken. Uitgezonderd van evt registered geheugen en compatibility.

Je hoeft niet 2 dezelfde dimms erin te zetten, ze hoeven ook niet even groot te zijn, dus je kunt ook een 512MB naast een 256MB dimm zetten als je dat wilt.

Om te weten welk geheugen compatible is moet je even uitvinden wat voor mobo je hebt, en MSIs hebben dat eigenlijk er altijd wel erg duidelijk opstaan (witte letters tussen de PCI sloten).
Pagina: 1