Toon posts:

Command openen, telnet gebruiken

Pagina: 1
Acties:
  • 75 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik moet voor het vak informatica met telnet werken. Alleen is op onze school de manier via start -> uitvoeren -> command geblokkeerd. Ik weet dat er nog een manier is om in de command te komen maar ik kan maar niet vinden hoe?

Thijs

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-11 20:02

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

telnet://adres invullen in je IE adresbalk?

• TheRookie
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

Als je met telnet moet werken kan je toch gewoon Start -> Run -> Telnet doen :?

• Ritchie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09:43
Ga naar : C:\WINDOWS\system32\ en dubbelklik op telnet.exe

- NAC Breda -

Verwijderd

Of hyperterminal gebruiken welke ook in windows zit.

Verwijderd

Topicstarter
Nee dat uitvoeren is helemaal geblokkeerd. Die manier via de IE balk werkt ook niet. En Ik kan ook niet in de windows map komen, dit is namelijk een groot netwerk (iets van 600 shuttles)

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01-12 12:00
Hmm, lekker onpraktisch en erg taktisch op een informatica school om dat te blokkeren :?
Dat je dat op een niet informatica school doet, oK, maar blokkeren op een informatica school...

Je kan altijd nog putty of de nederlandse supertegenhanger putty-tray gebruiken :Y)

Kan je in de toekomst ook gelijk gebruiken op het moment dat je SSH gaat gebruiken en je kan er zo adressen in opslaan.

offtopic:
Ook zo slim, vriendin doet ook informatica ergens VER buiten nederland, verbieden ze internet op die school :| ... ging natuurlijk niet lang goed en al snel hadden ze een work-around op die school gevonden (krijg je van al die whizz kiddo's) ... nieuw beleid ingesteld alleen tussen 9 en 10 's ochtends, tussen 1 en 2 's middags en na 5en 's avonds vrij internet .... ging ook niet lang goed en nu sinds kort (na 5 jaar) besluiten ze maar het internet vrij te geven :Y) D0H!

Als ik een verslag ofzo moet maken, zou ik vrij internet wel op prijs stellen op school, en ZEKER op een universiteit

• TheRookie
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

Dan moet je contact opnemen met je systeembeheer.
Als je dit voor je opleiding moet kunnen, moet ze je er wel toe in staat stellen; je zal zeer waarschijnlijk niet de enige zijn met deze opdracht die tegen dit probleem aanloopt ...

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-12 20:19

Gerco

Professional Newbie

Dan ga je naar je docent en vertel je dat verhaal. Het is niet jouw probleem dat de school dingen blokkeert die je voor je opleiding nodig hebt. Ze zullen het moeten ontblokkeren.

Geblokkeerde PCs op een informatica opleiding, het moet niet gekker worden :X

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

• JochemK
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-11 10:41
.bat bestandje aanmaken? met daarin iets als:

code:
1
telnet

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Verwijderd schreef op donderdag 30 november 2006 @ 10:52:
Hallo,

Ik moet voor het vak informatica met telnet werken.
Aan docent(e) vragen? Of ben ik nu te simpel ?

Ey!! Macarena \o/

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:25

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Je topic heeft een aantal problemen:
1. Dit heeft niks met programmeren te maken.
2. Aan het omzeilen van beveiligingen werken we hier niet mee.

Vanwege reden 1 hoort hij niet in PRG en vanwege reden 2 verplaats ik hem ook niet naar een ander onderdeel. Aangezien je heir met een schoolopdracht te maken hebt lijkt het me dan ook veel handiger (en ook enorm voor de hand liggend) dat je met dit probleem naar je docent gaat.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.