Toon posts:

[2003 TS] gebruikers automatisch de server printers tonen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik vind zo ontzettend veel topics als je zoekt op de trefwoorden printers en terminal servers e.d. dat ik hier een topic voor open. Ik denk dat iemand vast wel het antwoord weet.

Ik heb hier een Terminal Server staan (2003), waar gebruikers op in loggen (RDP). Ik wil dat de gebruikers die inloggen automatisch de geinstalleerde printers van de server mee nemen.
Het gaat er in dit geval niet om dat er ook printers tussen staan van andere locaties, dat boeit eigenlijk niet.
Ik zie nu dat de gebruiker die inlogt helemaal geen printers geinstalleerd heeft, maar dat wel kan. Dit moet andersom. Het is de bedoeling dat de gebruiker geen printers kan installeren. Maar dat deze allemaal meegenomen worden, van de Terminal Server (waarop ingelogt wordt).

Ik weet dat er een mogelijkheid is om dit bijvoorbeeld met een script te laten doen, ook zal ik de vogelen met het idee dat bijvoorbeeld de default user deze printers geinstalleerd moet hebben, zodat nieuwe gebruikers ten alle tijden deze printers krijgen.

Dit is toch wat omslachtig.. iemand die weet of dit dus anders kan?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Wat heb je al geprobeerd om dit op te lossen? als een printer lokaal op de server is geinstalleerd dmv een lpt/usb/dot4/tcp poort dan zal je die gewoon moeten zien.....
Printers toevoegen/verwijderen kan met een policy, er natuurlijk vanuitgaande dat men geen lid is van de groep Administrators.
Er zijn nog legio andere mogelijkheden, amar ik zie niet duidelijk wat jij zelf al had ondernomen.

Met vbs is het iig heel makkelijk om printers aan te koppelen.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
Mijn probleem is misschien toch niet duidelijk over gekomen.

Ik heb een domein..
Een gebruiker logt in (op de terminal server) met een gebruikersnaam die in de AD zit.
Nee, deze gebruiker is geen admin.

Op de TS zitten alle printers geinstalleerd in het netwerk.
Nee, deze printers hangen dus niet fysiek aan de server, maar dit zijn o.a. netwerk printers e.d. welke in de AD gezocht kunnen worden.

De gebruiker die inlogt heeft 0,0 printers geinstalleerd staan, terwijl dit wel de bedoeling is. Ik zie geen policy ertussen staan die toepast dat alle printers die geinstalleerd op de server staan waar de gebruiker op inlogt (fysiek, of in het netwerk) automatisch geinstalleerd worden.

Dit is wel mijn bedoeling. Wat ik heb geprobeerd is denk ik wel duidelijk, aangezien ik er niet verder uit kom is er niet veel meer te proberen.

Ja ik weet dat je een script kan maken om zo bij het inloggen automatisch de printers op de gebruikers toe te passen, maar dit zou toch ook gewoon op een standaard manier in bijvoorbeeld de policies moeten kunnen.

Nogmaals mijn vraag, of iemand weet hoe dit moet, aangezien het dus niet gevonden is van mijn kant.

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Als die printers natuurlijk op een printserver staan zijn ze niet lokaal geinstalleerd. Dan heb je ze gok ik gewoon voor de usersessie gekoppeld?

Maargoed wat heb je zelf al geprobeerd dan? Want je kan dit op zo ontzettend veel manieren doen, die ook al uitgebreid besproken zijn op dit forum, dat ik me niet kan voorstellen dat je er niks over hebt kunnen vinden...

Mijn spoorwegfotografie

Verwijderd

Topicstarter
sanfranjake schreef op donderdag 30 november 2006 @ 16:50:
Als die printers natuurlijk op een printserver staan zijn ze niet lokaal geinstalleerd. Dan heb je ze gok ik gewoon voor de usersessie gekoppeld?

Maargoed wat heb je zelf al geprobeerd dan? Want je kan dit op zo ontzettend veel manieren doen, die ook al uitgebreid besproken zijn op dit forum, dat ik me niet kan voorstellen dat je er niks over hebt kunnen vinden...
Ahh, dus als ik het goed begrijp raad je aan om de printserver rol toe te voegen?

• Polderdijk
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-02 07:21
Je moet eens op de TS kijken en dan per printer de bijbehorende user rechten geven. Binnen een aantal seconde springt de gekozen printer bij de user waarvoor je rechten heb gegeven erbij.

Webhosting van SkyHost.nl: 25 Mb / 1 Gb windows hosting € 4,50 p/m excl.btw!

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Standaard zouden users gewoon rechten moeten hebben op een lokale printer.

Mijn spoorwegfotografie

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-02 15:49

mutsje

Certified Prutser

standaard zitten users in de groep Print ofzo in ieder geval met de rechten om te mogen printen mits het netwerk printers zijn. Lokale printers zou een gebruiker die op dat werkstation ingelogd zit ook gewoon rechten op moeten hebben, en als het aanstaat wordt deze gemapt door de terminal server mits de drivers etc aanwezig zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem zit hem ook niet in het toevoegen. De printers kunnen zonder problemen, door de user, gezocht worden in de AD en vanuit daar toe worden gevoegd.
Waar ik alleen naar toe wil is dat standaard alles al geinstalleerd staat zodat ik de bevoeging voor het zelf installeren weg kan halen.
mutsje schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 08:06:
en als het aanstaat wordt deze gemapt door de terminal server mits de drivers etc aanwezig zijn.
Als je hier bekend mee bent, is dat inderdaad de oplossing.
Maar hoe map ik dus automatisch die printer (zonder zelf een script te schrijven). Want zoals ik al zei, alle drivers staan al op die server.

Ok.. ik had ondertussen allang een script kunnen schrijven.. maar de echte tweaker is volhardend, en met het oog op de toekomst, wil ik die andere optie weten :).

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2006 09:39 ]

• Regman_XP
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04-02 20:06
Volgens mij is er geen policy om dit toe te voegen, je zou wel met een mandatory profile kunnen werken maar ik zou een script gebruiken.

Even voor het idee. Hoe veel gebruikers en hoeveel printers?

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:24
Als je juist wilt voorkomen dat mensen zelf printers installeren, lijkt het maken van een goed default profile mij het handigst.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

Pagina: 1