[VBA][ACCESS] agenda in vba forms

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• TygeR
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-02-2025
Hallo,

Momenteel ben ik bezig met het maken van een agenda in VBA vanuit access. de achterliggende tabellen zijn allemaal al gecreëerd. het absis formulier bestaat, maar nu. ik heb een agenda van ongeveer 10 mensen en wil nu egenlijk een soor van tabel weergeven die als volgt is opgebouwd. de eerste colom is voor persoon1 de tweede colom voor persoon 2 enzovoorts. vervolgens zijn de rijen verdeeld als tijdsindeling, de bovenste rij is tijdvak 9 tot 9:30 de volgende 9:30 tot 10:00 enz. maar hoe krijg ik dit of iets dergelijks in VBA voor elkaar. dit is een zakelijke toepassing die volledig vanuit het basis pakket van ACCESS moet kunnen draaien.

Suggesties?

• PhysicsRules
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-12-2025

PhysicsRules

Dux: Linux voor Eenden

Ja, stap over naar .Net.

Maar daar heb je niets aan :>

Je hebt een vast aantal rijen en een variabel aantal kolommen. Access is gemaakt voor een vast aantal kolommen en een variabel aantal rijen. Je zult dus een Access form dynamisch moeten opbouwen op basis van het aantal medewerkers.

Makkelijker is als je per medewerker een custom control kan maken (agenda kolom) die meerdere malen op het scherm zet. In Access taal zouden dat misschien dynamisch geladen subforms kunnen zijn.

/me PhysicsRules heeft een hekel aan dit soort klussen :'( Succes dus!

• TygeR
Waaruit zou je die custom control het beste op kunnen bouwen (lijnen en blokken met labels) lijkt me niet zeer fraai, zit nu ook met het probleem dat ik dan met een variabel aantal labels kom te zitten. en volgens mij kan je vanuit VBA geen label aan je form toevoegen vanuit code. je krijgt dan een melding activex kan geen object maken O.I.D.

Als iemand mij zou kunnen vertellen hoe ik dynamisch labels aan een form kan toevoegen zou ik al behoorlijk geholpen zijn.

[ Voor 15% gewijzigd door TygeR op 30-11-2006 10:41 ]

• PhysicsRules

PhysicsRules

Ik heb nog even gekeken, maar het lijkt erop dat het nog steeds (ook in Access 2003) niet mogelijk is om dynamisch controls toe te voegen. Je zult dus een max aantal kolommen vantevoren moeten definiëren en de ongebruikte hidden maken.

• TygeR
Wat een belachelijk programma :'-(, ik ben ook opzoek geweest naar een soort open tabel functie maar ook dat lijkt niet te bestaan. (een voorgedefinieerde tabel waarvan de de hokjes kan kleuren en er text in kan zetten). je komt dan gelijk uit op het invoeren van een complete xls spread sheet... Dankjewel microsoft voor deze fijne software........ :'( not

• PhysicsRules

PhysicsRules

Je wilt ook Access gebruiken voor iets wat het niet is. Access is een database met wat functies om gegevens te presenteren. Het is geen ontwikkelplatform. Het als zodanig gebruiken (wat ik ook vaak genoeg gedaan heb) is misbruik maken. Dat niet alles kan is niet zo gek.

Daarom weer mijn eerste opmerking. Gebruik een echt ontwikkelplatform, zoals Visual Studio (Express)

• Janoz
  • Laatst online: 19-07 17:22

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Tja, Access is een database programma. Als je een agenda wilt lijkt het me handiger dat je de agendasoftware Outlook gebruikt. Ik ga toch ook niet bij de praxis klagen dat ik met de bij hun gekochte hamer zo moeilijk mijn schroeven de plank in krijg?

Daarnaast is dit meer een office software probleem, vandaar dat ik hem verplaats.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Pagina: 1