LTO2 streaming mode

Pagina: 1
Acties:

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024
Heeft iemand enig idee bij welke snelheid een LTO2 drive in streaming-mode komt?

Ik weet wel wat de mogelijkheden zijn van de drive:

Ultrium format generation 3 provides data transfer rates of 80 ­ 160 MB/second (2:1 compression) for the third generation of the 8-channel version.

Ultrium format Generation 2 provides for data transfer rates of 40-80 MB/ second (2:1 compression) for the second generation of the 8-channel version.

Ultrium format Generation 1 provides for data transfer rates of 20-40 MB/ second (2:1 compression) for the first generation of the 8-channel version

Maar dit zijn niet de snelheden om in streaming-mode te komen.

Zelf dacht ik dat het in de buurt van de 10 MB/Sec lag.

Money for nothin' and your chicks for free

• DeeJee
Niemand een idee :'(

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:08

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

Een LTO2 kan inderdaad lekker veel data aan, ik heb in een aantal tests met gebruikersdata (dus veel kleine bestanden) die dingen sustained 58MB/sec zien doen, 3,5GB per minuut tijdens een backup. Restore van diezelfde data ging iets langzamer, 53MB/sec. Dat was trouwens pas nadat we met fsutil de NTFS volumes hadden getuned, de server had het erg druk met inodes aanmaken :)
Om 'm in streaming mode te houden zul je naar mijn ervaringen meer data dan 10MB/sec moeten aanvoeren, tussen de 20 en 25MB/sec. HP noemt voor hun Ultrium 2 modellen een ondergrens van 40MB/sec als je een compressie van 2:1 verwacht, zie ook http://h20000.www2.hp.com...d=12169&objectID=lpg50331
Je kunt ook hun LT&T tools gebruiken om de performance te testen, waarbij je zelf kunt zien/horen waar de ondergrens ligt.

In de praktijk zie ik bij veel klanten dat je eerder tegen de limieten van de data aanleverende disks aanloopt dan tegen de limiet van een LTO drive, vooral de LTO3 drive is een beest - bij wat simpele tests slokte het ding 85MB/sec op, ofwel ruim 5GB/minuut.
Als je een backuppakket hebt die kan multiplexen (dus meerdere mounts gelijktijdig) zal je backupserver het erg druk krijgen met I/O , deze snelheden liggen dicht tegen het maximum van Gbit Ethernet.

Specs ...ik doe er niets meer aan.

• DeeJee
Bedankt DeBolle,

Ons probleem is denk inderdaad de aanvoer van data. We zullen met multiplexing aan de gang gaan.
Wel merk ik dat het per drive erg verschilt. Zo gaan twee drives lekker snel maar de data drive erg langzaam.
Ook een bricklevel mailbox backup is een drama. Deze krijgen we nooit in streaming mode. Misschien moeten we die eerst naar disk gaanmaken.