Connect3d 850 Pro > XT mislukking..

Pagina: 1
Acties:

• hav0c
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10-03 00:56
Heb mijn Connect3d X850 pro kaartje geflashed naar een XT. Geeft vervolgens geen beeld meer. Wil hem graag terugflashen maar als ik probeer te booten met een PCI kaart erin dan komt de machine niet meer door de BIOS heen.

Suggesties iemand?

Verwijderd

maar als ik probeer te booten met een PCI kaart erin dan komt de machine niet meer door de BIOS heen.
Geeft hij helemaal geen post meer? Anders zou ik eventueel de AGP kaart eruit halen, en dan even booten met de PCI / Instellen dat je eerst via PCI kaart wilt booten.

Ik had zoiets gelezen over hotswappen van je AGP kaart, maar als je daar niks vanaf weet zou ik er ook niet eens aan beginnen (is best link).

• hav0c
Krijg nog wel een POST maar hangt aan het eind daarvan. Scherm wordt zwart en blijft dat..

Als hotswappen kan vanb slagen heeft wil dit best proberen. Kaart doet het nu toch niet. Heb alleen geen zin om m'n moederbord ook te verkloten..

Thanks voor je reply anyway :)

Verwijderd

Terw_dan die had het ooit een keer gedaan geloof ik. De truuc was om met een PCI kaart te booten en wachten totdat (dat gaat eigenlijk heel snel dit stukje) de lampjes van Videokaart OK gebrand hadden, en het systeem doorging met de rest (I/O, Keyboard, memory test etc...), ergens tussen dat moment zou je dan de AGP kaart in z'n slot moeten prikken, er komen wel vonken vanaf scheen, want het draait natuurlijk allemaal.

Ik kan er verder trouwens weinig nog over vinden.

• hav0c
Sja, dat met die vonken gaat me toch wat ver moet ik zeggen. Misschien heeft er nog iemand een idee en anders is het pech gehad :/

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22-07 22:11
Volgens mij kan dat ook niet, is het zelfde als je ide kabel van je hdd afhalt terwijl systeem draait, gevolg chipset en hdd kapot.

Verwijderd

Die kans is er ja dat je er iets mee sloopt, maar er was nooit gezegd dat het veilig was / ging werken B)

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-04 12:13
Eerst PCI kaart er in. Dan in bios zorgen dat hij standaard de PCI kaart pakt dan de AGP kaart er weer bij zetten. Dan idd in dos de boel flashen.

Dit heb ik wel vaker gedaan in de tijd van me 9700 pro en me 9800 pro :)

[ Voor 20% gewijzigd door Astennu op 30-11-2006 15:07 ]

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

• hav0c
Astennu schreef op donderdag 30 november 2006 @ 15:06:
Eerst PCI kaart er in. Dan in bios zorgen dat hij standaard de PCI kaart pakt dan de AGP kaart er weer bij zetten. Dan idd in dos de boel flashen.

Zodra ik de AGP kaart erin doe doet hij weer hetzelfde. Ook na het aanpassen van de BIOS..

• under-world
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-01-2025

under-world

ooh-la dots

Biosreset al geprobeerd ? Na biosreset checken of in de bios de setting op PCI staat. Dan zou het moeten werken anders is je mobo kapot maar dat kan ik me niet voorstellen.
edit:
weet je zeker of het PCIkaartje werkt ?

[ Voor 14% gewijzigd door under-world op 30-11-2006 15:13 ]

Verwijderd

Astennu schreef op donderdag 30 november 2006 @ 15:06:

Ja ik vond het eigenlijk al zo raar dat men snel riep van "ohw.. effe pci kaartje en flashen maar" nou je ziet het meneer zit met een onbruikbare kaart en krijgt het niet voor elkaar B)... Het was mij overigens bij het testen ook niet gelukt.

Maar hey als je nu eens opstart met alleen die AGP kaart, merk je dat er dan I/O (windows XP bijv die start) plaatsvind?

Want dan kan je een bootable floppy maken, die automatisch je kaart moet flashen.

Bijv :

code:
1
2
3
rem Inhoud autoexec.bat
@echo off
flash -opties flashrom.bin

Ongeveer zo moet je autoexec.bat er uit te komen zien , dat als jij je floppy erin mikt dat het allemaal automatisch gebeurd.

• hav0c
PCI kaartje werkt als die er alleen inzit.

En de machine hangt echt zodra de AGP kaart erin gaat. Lampjes op mn'n keyboard gaan niet aan en er is ook geen disk IO. Andere 8MB AGP kaart uit het jaar 0 doet het wel (ook samen met de PCI kaart erin) dus het slot lijkt me nog okee. Lijkt erop dat die X850 de boel laat vastlopen iod..

Thanks voor de hulp iig :)
Pagina: 1