Toon posts:

[Outlook Express 6] groepen adresboek exporteren naar csv

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Tot voor kort stuurden we via Outlook Express 6 een nieuwsbrief rond. (op Windows XP) Omdat er inmiddels meer dan 1000en aanmeldingen zijn, is dit niet meer te doen en hebben we een alternatief gevonden op het internet. (die de hele afhandeling van nieuwsbrieven voor je overneemt) Nu moeten dus alle e-mail adressen via een CSV (Excel) bestand daar geupload worden. Daar zit dus het probleem...

Het probleem:
Het exporteren van het adresboek zelf naar een csv bestand lukt wel, alleen hij neemt geen groepen mee. En dat terwijl alle aanmelders van de nieuwsbrief in groepen verdeeld zijn...

Wat ik heb geprobeerd:
- Ik heb overal op het internet gezocht naar een oplossing. De vraag wordt wel vaker gesteld, maar dan vaak in Outlook forums waar als antwoord staat dat die geen groepen kent, maar distributie lijsten. Verder geen oplossing.
- Om te kijken of ik iets kon doen, heb ik alles naar Outlook ge-exporteerd en inderdaad, dan worden de groepen keurig distributielijsten waar vervolgens ook niks meer mee te doen is dan er een txt bestand van te maken.
- Ik heb via WAB.exe een nieuw (leeg) wab bestand aangemaakt en geprobeerd de namen uit die groepen te kopieëren/slepen uit de gevulde adreslijst. De namen wilden niet gekopieërd of gesleept worden.
- Ik heb de pop- en smtp-server tijdelijk uitgeschakeld en vervolgens met die groepen een mail gestuurd (zodat de email niet verder zou komen dan de UIT-map en ik die mensen niet lastig zou vallen ;) ) Daarna heb ik geprobeerd die adressen van het e-mailtje weer toe tevoegen, maar kreeg de melding dat ze al in mijn adresboek stonden. (já in die groepen, maar niet los en zo kan ik ze dus niet exporteren...)

Ik ben inmiddels door mijn ideën heen... Dat groepen niet te exporteren zijn heb ik me al (bijna) bij neergelegd. Maar is er misschien een mogelijkheid om die groepen terug in de Contactpersonenlijst te zetten als losse email adressen die wel te exporteren zijn? Op die manier kan ik er ook wat mee. Maar om 1000en adressen opnieuw te gaan invoeren.... :'(

Dus ik hoop écht dat iemand van jullie hier een oplossing voor heeft!

Verwijderd

Topicstarter
Klein bescheiden kikje... want ik ben er nog steeds niet uit.
Ik heb ook de makers van het online mailing programma al gebeld, maar die wisten al helemaal niks van Outlook/Outlook Express en stuurden me naar Microsoft...