Toon posts:

G.E.I.L DDr 2 pc 6400 2x 1gb

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik zit met het volgende, als ik cpu zet download dan staat bij de gegevens van het ram geheugen de clocks zeer hoog 5-5-5-18, terwijl deze op 4-4-4-12 moet draaien. nu heb ik begrijpen dat dit geheugen het beste op 2.1 volt kan draaien. maar in de bios staat dit op auto en wil ik zelf een voltage in geven is het hoogste wat ik kan kiezen 1.95 volt. nu weet ik niet wat AUTO van voltage geeft maar ik wil het liefts op 2,1 draaien. En dan handmatig de clocks van het geheugen op de juiste waarde zetten. ik heb trouwens memory remap feature op aan gezet in de bios zit was het beste had ik op gezocht.

wat moet ik nu doen ?
m.v.g
Devin

P.S in de bios geeft hij 2032 mb aan van het geheugen ik mis dus 16 mb. en onboard video staat uit....:( maar miss heeft dit te maken wat hier boven staat beschreven over het voltage. 8)7

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 30 november 2006 @ 08:48:
ik zit met het volgende, als ik cpu Z download dan staat bij de gegevens van het ram geheugen de clocks zeer hoog 5-5-5-18, terwijl deze op 4-4-4-12 moet draaien. nu heb ik begrijpen dat dit geheugen het beste op 2.1 volt kan draaien. maar in de bios staat dit op auto en wil ik zelf een voltage in geven is het hoogste wat ik kan kiezen 1.95 volt. nu weet ik niet wat AUTO van voltage geeft maar ik wil het liefts op 2,1 draaien. En dan handmatig de clocks van het geheugen op de juiste waarde zetten. ik heb trouwens memory remap feature op aan gezet in de bios zit was het beste had ik op gezocht.

wat moet ik nu doen ?
m.v.g
Devin

P.S in de bios geeft hij 2032 mb aan van het geheugen ik mis dus 16 mb. en onboard video staat uit....:( maar miss heeft dit te maken wat hier boven staat beschreven over het voltage. 8)7

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 30 november 2006 @ 08:48:
ik zit met het volgende, als ik cpu zdownload dan staat bij de gegevens van het ram geheugen de clocks zeer hoog 5-5-5-18, terwijl deze op 4-4-4-12 moet draaien. nu heb ik begrijpen dat dit geheugen het beste op 2.1 volt kan draaien. maar in de bios staat dit op auto en wil ik zelf een voltage in geven is het hoogste wat ik kan kiezen 1.95 volt. nu weet ik niet wat AUTO van voltage geeft maar ik wil het liefts op 2,1 draaien. En dan handmatig de clocks van het geheugen op de juiste waarde zetten. ik heb trouwens memory remap feature op aan gezet in de bios zit was het beste had ik op gezocht.

wat moet ik nu doen ?
m.v.g
Devin

• robvanderaart
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12-05 21:01
Ten eerste je mag niet je topic in 1 minuut kicken.

Ten tweede wat zijn al je specificaties ? Moederbord dat je gebruikt ? Alle nieuwste drivers geinstalleerd ? Nieuwe Bios ?

Specs | Wat is een bos zonder bomen, als je door de bomen het bos niet meer kan zien. | BF2 Stats

Verwijderd

Topicstarter
sorry van het kicken dit is de eerste keer dat ik dit gebruik.

systeem

asus p5b-vm chipset G965
BIOS --> 8 Mb Flash ROM, AMI BIOS, PnP, DMI2.0, WfM2.0, SM BIOS 2.3, ACPI 2.0a, ASUS EZ Flash 2, ASUS CrashFree BIOS 3

intel core 2 duo E6600 2.4 ghz 4mb l2

geil ddr2 pc6400 2 x 1gb

bedoelt u met drive's ? de bios updates ?

• robvanderaart
Drivers ?

Specs | Wat is een bos zonder bomen, als je door de bomen het bos niet meer kan zien. | BF2 Stats

Verwijderd

Topicstarter
ja Drivers... Er is één bios update voor het ondersteunen van de nieuwste cpu's

maar dit lijkt me dat dit weinig verandering brenhgt in de bios voor het ram geheugen in te stellen.

• robvanderaart
Als het goed is op de P5B kon je niet zoveel instellen qua geheugen instellingen / voltages. Op de Deluxe wel.

Verwijderd

Topicstarter
hoe krijg ik det geheugen nu op de juiste waarde. auto of het maximaal 1.95 volt ?

Verwijderd

Topicstarter
wat is dan de beste om te doen in deze situatie ... ?

M.V.G Devin

alvast bedankt

• robvanderaart
Op AUTO laten staan. Daarna gewoon op 4 - 4 - 4 - 12 instellen.

Verwijderd

Topicstarter
draait hij dan op de juiste voltage
?

Devin

• vinnie1908
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-05 15:28

vinnie1908

Appel != peer

devin88, het is niet de bedoeling om je topic te kicken. Nu is dit al in het begin van het topic tegen je gezegd, echter nu doe je het weer (09:49 en om 10:01 posten = kicken).

Zoek eens wat FAQ's hier op het forum en op Google en laat vooral zien dat je zelf ook wat ondernomen hebt. Dit is wat er hier op het forum geeist wordt. Als je er dan niet uitkomt, kan je een onderbouwde post maken met wat je geprobeerd hebt, wat dit als reactie gaf en wat de nog bestaande problemen zijn.

En wij Tweakers groeten elkaar permanent, je hoeft dus niet elke keer je naam eronder te zetten of te groeten.

[ Voor 10% gewijzigd door vinnie1908 op 30-11-2006 10:07 ]

"Sometimes I have a difficult time handling myself in social situations. I just start scampering around neurotically, frantically jumping all over guests. I think it all goes back to when I was raised in the wild by miniature schnauzers."

• robvanderaart
Dan hoort hij op het juiste voltage te draaien ja.

Pagina: 1