[Raind0] partitie recoveren met Raid Recontstuct.

Pagina: 1
Acties:

• Seesar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-02 19:45

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

Topicstarter
Ik heb 2 hdd van een vriend van mij die niet meer de juiste partities had. Nu heb ik geprobeerd om met Raid Recontstructor de data te recoveren, maar of ik begrijp het programma niet goed, of ik heb een groot probleem:

2 hdd's (maxtor maxline10, 250gb per stuk) zitten op een Asus K8N mobo in RAID 0. Ik heb beide schijfen in mijn moederbord gepropt, (Asus P5N32 Se SLI Deluxe). Met mijn windows installatie herken ik in windows zijn hdd's als 1 grote hdd: 468 gb (2 x 250GB). De partitie's zijn dus ook in windows niet meer terug te lezen.

Ik heb het programma RAID Reconstructor gebruikt om de 2 hdd's te scannen en te backuppen op mijn hdd's (2 x 300gb).

Na lang alles weggeschreven te hebben op mijn pc: een .img file die bestaat uit multiple files (kon het niet op 1 partitie kwijt omdat die niet groter zijn dan 200gb), kan ik ze analyseren. Dat analyseren daar komt uit: " no signicant bla bla" .

Dan kom ik uit bij stap 3: het terug zetten van de image: ik kan de image niet terug zetten naar de 2 schijven omdat ik geen licentie voor dat proggel heb (99 pleuro, ze weten het wel te vragen ), maar kan wel WEER een image wegschrijven: dus ik doe dat naar die 2 hdd's: heeft dat ding ineens een image 2 x de grote van de oorspronkelijke config en kan deze niet kwijt.

Mijn vraag concreet: hoe kan ik in godsnaam met de .img (multiple files) de hdd's weer maken? Ik heb dus op mijn werkende hdd's een image file van 468 gb, waaruit op zou te maken moeten zijn hoe de " kapotte" hdd gemaakt zouden moetne worden.

T60P Widescreen

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

De gebruikte raidcontroller is, dat wel dezelfde als waar je vriend ze aan had hangen? Anders kan het zijn dat de controller de disks niet herkend.

Dat je in windows 1 468GB disk ziet lijkt mij juist goed, dan heb je in elk geval een raid array voor die disks. Als je daarop eens een andere recovertool loslaat, wat vind die?

• Seesar

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

Topicstarter
Terw_Dan schreef op donderdag 30 november 2006 @ 15:13:
De gebruikte raidcontroller is, dat wel dezelfde als waar je vriend ze aan had hangen? Anders kan het zijn dat de controller de disks niet herkend.

Dat je in windows 1 468GB disk ziet lijkt mij juist goed, dan heb je in elk geval een raid array voor die disks. Als je daarop eens een andere recovertool loslaat, wat vind die?
nee mijn mobo herkent de hdd's wel, want ik zie ze immers in windows, als striping totaal 1 partitie van 468 gb. Maar ik heb dus nu op MIJN hdd's een complete image, geanalyseerd door raid reconstroctur op mijn pc staan: mijn vraag is dus: wat moet ik met die image zodat het weer uitgepakt of teruggezet of uitgelezen of weet ik veel wat wordt naar de oorspronkelijke hdd's. De image is zoals gezegd een complete image (ook van de lege sectoren) van de hele raidconfig. Ik heb daar 2 dagen overgedaan om zo ver te komen, dus waarom zou ik nou een andere recovery tool proberen: ik wil het afmaken met raid reconstructor :S, maar het lijkt erop dat het zonder de licentie niet gaat lukken: wat moet ik dan met een demo????

T60P Widescreen

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

een .img file zou je op zich kunnen mounten met daemontools. Geen diee of het lukt als dat geen CD of DVDimages zijn, maar je kunt het altijd proberen.
De reden dat ik het met een ander recoverprog zou proberen isd at je dan gewoon de data hebt ipv een imagefiletje.

Verwijderd

Terw_Dan schreef op donderdag 30 november 2006 @ 16:36:
een .img file zou je op zich kunnen mounten met daemontools. Geen diee of het lukt als dat geen CD of DVDimages zijn, maar je kunt het altijd proberen.
Ik denk dat die een CDFS-achtig bestandssysteem verwacht. ;)

• Seesar

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

Topicstarter
Terw_Dan schreef op donderdag 30 november 2006 @ 16:36:
De reden dat ik het met een ander recoverprog zou proberen isd at je dan gewoon de data hebt ipv een imagefiletje.
nah dat heb ik allang geprobeert, maar dat werkte niet (niet zo heel raar; 468 GB aan data, in multiple files van 667mb groot). Maar ik ben klein stapje dichterbij: met getdataback kan ik die img loaden en wéér analyseren. Duurt allang telkens zo gruwelijk lang :/ . maja voor het goede doel zullen we maar zeggen.

T60P Widescreen

Pagina: 1