PC start afntoe niet op..

Pagina: 1
Acties:
  • 141 views sinds 30-01-2008

• flowiej
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 07:55
Hallo,

Kheb een pc nu denk een half jaartje met de volgende specz :

Amd64 3700+
AsRock Dual Sata-2
1.75GB PC3200
160GB HD Sata-2
Nvidia GF 7600GT XXX 256MB

Vaak als ik opstart, blijft ie hangen.. de 2e keer start ie gewoon door. Ik weet echt niet wat het probleem is. Opnieuw instaleren helpt niet, hardware matig kan het eigenlijk niks zijn. :|

Iemand n idee?

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
En waar blijft ie dan precies hangen ?

Je geeft aan dat windows opnieuw installeren niet helpt en dat het geen hardwarematig probleem is. Als je met een verse intallatie het probleem nog hebt lijkt mij het juist wel een hardwarematig probleem.

Wat meer info is wel welkom want hier kunnen we niet zoveel mee. Probeer bijvoorbeeld eens memtest.

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Meet ook de voltages van je voeding eens door, en controleer je moederbord eens op ietwat bolstaande condensatoren. Klinkt een beetje alsof je systeem even nodig heeft om op spanning te komen...

• Hellsystem
  • Laatst online: 30-01 21:20
Bios reset misschien? of een bios update?

[ Voor 32% gewijzigd door Hellsystem op 30-11-2006 00:48 ]

• flowiej
De bios is up to date.. Als ik windows start en het laad balkje krijg zeg maar.. Daar blijft ie hangen hij gaat gewoon rustig eh.. 3 minuten door ofzo.. En dan reset ie vanzelf. Hardware matig is er al het een en ander vervangen. Meer geheugen, andere HD, nieuwe GPU.. Dus ik weet het ook niet meer. Soms doet ie het ook een paar dagen gewoon achter elkaar wel

• Hellsystem
Batterij van je bios er ook al uitgehaald;)

• flowiej
Jep, helpt ook niet

• Hellsystem
Heb je naar de hardware update's je windows opnieuw geinstalleerd? misschien dat dat wel helpt:)

• freezer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 30-12-2025

freezer

er komt geen end 'an

Probeer eens een andere voeding.

:)

• flowiej
die voeding zit er net 2 maanden in
500 watt..

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
flowiej schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 00:08:
die voeding zit er net 2 maanden in
500 watt..
Dat zegt niks. Ding kan evengoed brak zijn. Kijk eens of je voltages een beetje stabiel zijn.

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:05

Thandor

SilverStreak

CSL policy
Vragen over problemen horen hier niet thuis alsmede vragen en/of discussies over een bepaald hardware onderdeel, daar zijn de andere fora voor.
Dit topic hoort hier dus niet thuis en gaat dus op slot. Ik ga het niet verplaatsen omdat de topicstart niet informatief is om iets zinnigs te zeggen omtrent jouw probleem.

Wat nu te doen?
Zoek eerst eens wat verder en troubleshoot het probleem. Ga niet alleen vervangen maar maak het systeem bijvoorbeeld eens zo kaal mogelijk en test het één en het ander. Vergeet bij het testen uiteraard ook niet de BIOS instellingen, wellicht staat daar iets niet goed. Mocht je er uiteindelijk niet uitkomen open dan een topic in het juiste subforum. Vermeld daar volledige en relevante specificaties. Vergeet uiteraard niet om ook te vermelden wat je allemaal gedaan / gezocht en vervangen hebt. "Voeding van 500 watt..." zegt namelijk niets :z

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.