Toon posts:

[2000] Installeren op een HP Proliant 1600*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal.

Ik heb via een kennis goedkoop een Proliant 1600 kunnen kopen zonder geheugen en Hdd.

Deze heb ik op www.proliant-onderdelen.nl ( sorry geen bedoeling van reclame) kunnen kopen.

Geplaats en worden herkent door de machine,

Geheugen zie je gelijk als je 'm aanzet en de hdd gaat die naar spinnen, nu doe ik de Smartstart 5.50 cd erin, en start deze op in een soort linux scherm? En vraag daarna naar een OCS Open Server cd??? Maar ik wil helemaal geen linux installeren, maar gewoon Windows 2000 ofzo???

Het is van de Proliant 1600 een staande kast (geen rek server) 512 mb geheugen, en 3X 18 GB SCSI. Welke ik graag in een RAID wil gaan zetten voor als er 1 kapot gaat, en dat moet volgende mij ook met de Smartstart cd? maar zover kom ik helaas niet.

Alvast bedankt,

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-02 17:13

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

SmartStart 5.50 is inderdaad de meest recente SmartStart versie voor dit model Server. Deze hoort na het booten een shell weer te geven, die gebasseerd is op W95. Dus een Windows look-and-feel.

Je zou even kunnen proberen om SmartStart 5.50 te downloaden en deze te proberen. SmartStart 5.50

Je weet verder zeker dat het systeem van de cd boot, en niet toevallig van een van de HD's?

[ Voor 5% gewijzigd door Question Mark op 30-11-2006 13:33 ]

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
De topicttiel even aangepast zodat deze iets duidelijker is:
Proliant 1600 > [2000] Installeren op een HP Proliant 1600*

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
sanfranjake schreef op donderdag 30 november 2006 @ 13:33:
De topicttiel even aangepast zodat deze iets duidelijker is:
Proliant 1600 > [2000] Installeren op een HP Proliant 1600*
Ik gebruik de orginele Startsmart 5.50 cd. En ik ook al van de website gedownload en geprobeerd, zelfde "probleem". Je krijgt een soort linux dos scherm te zien, en daarna een blauw scherm met de vraag of je de startsmart cd erin wilt doen, het lijkt wel of je een toets moet indrukken tijdens het opstarten zodat die windows setup laad ofzo???

Ik weet zeker dat die niet van de HDD boot, omdat ik het daar voor de gein Win XP Home geinstalleerd, en die pakte die gelijk. maar ja dat is neit de bedoeling van een server. Is er misschien een oudere versie van de startsmart cd's ergens te downloaden???

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 30 november 2006 @ 19:01:
[...]

Klein aanpassing, hij vraagt na het blauw scherm om dat Startsmart cd eruit te halen en de OCS Open Server cd erin te doen.

Ik gebruik de orginele Startsmart 5.50 cd. En ik ook al van de website gedownload en geprobeerd, zelfde "probleem". Je krijgt een soort linux dos scherm te zien, en daarna een blauw scherm met de vraag of je de startsmart cd erin wilt doen, het lijkt wel of je een toets moet indrukken tijdens het opstarten zodat die windows setup laad ofzo???

Ik weet zeker dat die niet van de HDD boot, omdat ik het daar voor de gein Win XP Home geinstalleerd, en die pakte die gelijk. maar ja dat is neit de bedoeling van een server. Is er misschien een oudere versie van de startsmart cd's ergens te downloaden???

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Probeer eens een system erase te doen van het systeem, en daarna nogmaal SmartStart proberen te booten. Een system erase zet het systeem terug naar een soort "factory defaults". Het CMos wordt ge-erased, Raid- en disk-config wordt gewist, etc.

HP System Erase Utility

Oudere versie van SmartStart heeft niet veel zin, 5.50 moet het doen op een Proliant 1600 ('k heb ongeveer dertig Proliant 1600's uitgerold met deze SmartStart versie). Ik heb nog nooit gehoord of iets gezien van een OCS Open Server cd....

Wat voor 1600 is het overigens? Een met het oude model drive-cage (witte disken, met paarse hendel), of de nieuwere drive-cage. Met of zonder Raid-controller?

Trek anders alle disken even los, geen SmartStart cd en boot eens. Wat krijg je dan op het scherm? Probeer het later nog eens, met nog steeds alle disken los, en alleen de SmartStart cd erin. Wat gebeurt er dan?

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Verwijderd

Topicstarter
Kan je uitleggen hoe een system erase werkt? ik download het, zet t op een floppy en zorg dat de server vanaf het floppy boot??? En moet ik dan nog iets doen?
Question Mark schreef op donderdag 30 november 2006 @ 19:53:
Probeer eens een system erase te doen van het systeem, en daarna nogmaal SmartStart proberen te booten. Een system erase zet het systeem terug naar een soort "factory defaults". Het CMos wordt ge-erased, Raid- en disk-config wordt gewist, etc.

HP System Erase Utility

Oudere versie van SmartStart heeft niet veel zin, 5.50 moet het doen op een Proliant 1600 ('k heb ongeveer dertig Proliant 1600's uitgerold met deze SmartStart versie). Ik heb nog nooit gehoord of iets gezien van een OCS Open Server cd....

Wat voor 1600 is het overigens? Een met het oude model drive-cage (witte disken, met paarse hendel), of de nieuwere drive-cage. Met of zonder Raid-controller?

Trek anders alle disken even los, geen SmartStart cd en boot eens. Wat krijg je dan op het scherm? Probeer het later nog eens, met nog steeds alle disken los, en alleen de SmartStart cd erin. Wat gebeurt er dan?

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Via het linkje:
To run the Compaq System Erase Utility, power down your computer, place the Compaq System Erase Utility diskette 1 in Drive A:, and power up your computer.
Volgens mij moet je vervolgens nog één keer ergens bevestigen dat je inderdaad een complete erase wilt doen. Vervolgens een minuutje wachten en klaar....

Verwijderd

Topicstarter
Gedownload en op een floppy gezet,

Hij boot vanaf het floppy en krijg daarna allerlei foutmeldingen van config.sys misschien etc ???
Question Mark schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 07:57:
Via het linkje:

[...]

Volgens mij moet je vervolgens nog één keer ergens bevestigen dat je inderdaad een complete erase wilt doen. Vervolgens een minuutje wachten en klaar....
Pagina: 1