hallo allemaal
ik ben nog maar pas bezig met asp.net en ben daarvoor bezig geweest met asp.
nu heb ik een pagina gemaakt waar al de gegevens van een klant te voorschijn komen wanneer ik deze pagina laad. Dit doe ik op de volgende manier. Eerst kom ik op een default pagina waar ik verscheidene links heb opstaan om zo naar de gepaste pagina te gaan. De code achter zo een link is:
vervolgens op de pagina waar ik naartoe ga (hier klanten.aspx) staat het volgende bij de page load:
Dit werkt allemaal naar behoren. Vervolgens heb ik een knop invoer toegevoegd waar de session("status") = "invoer"
hier wordt vervolgens al de tekstvakken leeggemaakt zodanig ik iets kan invullen in mijn database. Dit lukt ook nog, tevens voor gegevens te zoeken en te bewerken is er geen probleem.
Maar nu wil ik wanneer ik op de knop volgend of vorig druk naar een volgend of vorig record gaan in mijn database en die laten weergeven. Ik heb op het net gezocht achter een manier om dit te doen en daar stond iets van nextresult(). Ik ben dan verder gaan zoeken naar een oplossing om dit aan te pakken en ik kwam op de volgende url terecht How To Handle Multiple Results by Using the DataReader in Visual Basic .NET zo kan ik mijn records tellen. Ik heb vervolgens geprobeerd om die code om te zetten zodanig dat wanneer ik op de knop volgend druk, een volgend record uit men tabel weer gegeven wordt maar dit wilt niet lukken
Kan er mij iemand hiermee helpen??
Mvg
ik ben nog maar pas bezig met asp.net en ben daarvoor bezig geweest met asp.
nu heb ik een pagina gemaakt waar al de gegevens van een klant te voorschijn komen wanneer ik deze pagina laad. Dit doe ik op de volgende manier. Eerst kom ik op een default pagina waar ik verscheidene links heb opstaan om zo naar de gepaste pagina te gaan. De code achter zo een link is:
code:
1
2
| Session("status") = "begin"
Response.Redirect("klanten.aspx") |
vervolgens op de pagina waar ik naartoe ga (hier klanten.aspx) staat het volgende bij de page load:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
| If Session("status") = "begin" Then
knoppenStandaard() 'hier roept men een sub module op waar de knoppen goed worden gezet
Dim conn As New OleDbConnection
conn = New OleDbConnection(ConfigurationManager.ConnectionStrings("databaseConnectionWiber").ToString())
'Dim conn = New OleDbConnection("Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source=D:\Websites\web_assem.net\db\wiber.mdb")
Dim strselectcmd As New OleDbCommand("select * from tblKlanten", conn)
Dim rdr As OleDbDataReader
conn.Open()
rdr = strselectcmd.ExecuteReader()
Try
While rdr.Read
kCode.Text = rdr("kCode")
kNaam.Text = rdr("kNaam")
kNaam2.Text = rdr("kNaam2")
kFactuurtype.Text = rdr("kFactuurtype")
kAdres.Text = rdr("kAdres")
kPostcode.Text = rdr("kPostcode")
kGemeente.Text = rdr("kGemeente")
kTel.Text = rdr("kTel")
kBtw.Text = rdr("kBTW")
kFax.Text = rdr("kFax")
kEmail.Text = rdr("kEmail")
End While
Catch
Finally
conn.Close()
rdr.Close()
End Try
end if
end sub |
Dit werkt allemaal naar behoren. Vervolgens heb ik een knop invoer toegevoegd waar de session("status") = "invoer"
hier wordt vervolgens al de tekstvakken leeggemaakt zodanig ik iets kan invullen in mijn database. Dit lukt ook nog, tevens voor gegevens te zoeken en te bewerken is er geen probleem.
Maar nu wil ik wanneer ik op de knop volgend of vorig druk naar een volgend of vorig record gaan in mijn database en die laten weergeven. Ik heb op het net gezocht achter een manier om dit te doen en daar stond iets van nextresult(). Ik ben dan verder gaan zoeken naar een oplossing om dit aan te pakken en ik kwam op de volgende url terecht How To Handle Multiple Results by Using the DataReader in Visual Basic .NET zo kan ik mijn records tellen. Ik heb vervolgens geprobeerd om die code om te zetten zodanig dat wanneer ik op de knop volgend druk, een volgend record uit men tabel weer gegeven wordt maar dit wilt niet lukken
Kan er mij iemand hiermee helpen??
Mvg