Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

IR receiver op COM port

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

• doltishDuke
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14-11 16:56
Ik heb een aantal weken geleden een neiuwe kast aangeschaft, ben er tevreden mee enzo, heb alleen de HDD Act LED er al 3 seconden na de eerste boot uit gesloopt. Het licht is verschikkelijk irritant en fel, en aangezien ik vanuit mijn bed vol op de voorkant van de pc kijk, leek me dit onhandig vooral omdat de pc die in de kast woont vrijwel dag en nacht aan staat. Nu leek het mij handig om op de plek waar deze LED zat een IR receiver in te bouwen. Dit vooral voor het softwarematige besturen van de pc, bijvoorbeeld met WinAmp.

De bedoeling is om alleen het LEDje zichtbaar te maken aan de buitenkant van de kast (de diameter van het gaatje is zo'n 4mm), de printplaat die hiervoor nodig is kan in de front gemonteerd worden. De kabel kan dan vervolgens door een half openstaand PCI slot in de kast naar buiten en daar in een COM poort. Tenminste, dit zou het beste zijn. Ik heb op GoT wel het een en ander voorbij zien komen, ook met soldeerschema's, maar deze kan ik nu natuurlijk niet meer vinden, of de links naar de schema's zijn dood. Heeft iemand hier een schema voor? En is dit lastig te solderen voor iemand die niet van precisiewerk houd?

Alvast bedankt,

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:44
Daar hoef je echt geen soldeerkunstenaar voor zijn, er zijn voorbeelden genoeg te vinden op internet, printplaat is zelfs niet nodig (gewoon componenten aan elkaar hangen, eventueel onder een klak smeltlijm).
Eigenlijk had dit topic in [EL] gemoeten, maar daarvoor is het teveel een zoekvraagje, ik gooi deze daarom dicht (met wat zoeken vind je ook wel hoe anderen het ingebouwd hebben).

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Dit topic is gesloten.