[2003] NTFS rechten probleem

Pagina: 1
Acties:

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-03 19:53

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Topicstarter
Bij een klant van me een heel vreemd probleem.

Op de D: schijf een aantal shares, de share permissions staan allemaal op everyone lezen+schrijven enz.
De NTFS rechten zijn ingesteld via een aantal groepen in de active directory van het domein.

Gebruiker X heeft volgens de Active Directory groepen schrijfrechten op een bepaalde map, als ik via Advanced en dan Effective permissions kijk dan staat alles goed, gebruiker heeft de rechten zoals het hoort (alle rechten op de map). Echter log ik in als de betreffende gebruiker en wil ik een map of een bestand aanmaken dan mag dit niet.

Ik heb de groepen even bij de map weggehaald (Alleen Administrators laten staan en alles weer laten overerven. Ook ownership al opnieuw laten overerven).

Ik heb tot nu toe alleen maar voor elkaar gekregen dat de betreffende gebruiker een map kan aanmaken als ik 'm in de Administrators groep zet. Voeg ik naast de rechten voor Administrators ook de rechten voor de gebruiker toe (rechten staan gelijk) en haal ik de gebruiker weer uit Administrators dan kan de gebruiker weer niet schrijven.

Een andere gebruiker die in dezelfde groepen zit kan wel schrijven in de betreffende map..

Ik snap er niks meer van :?

Oh ja, diskquota staat ook uit, had ik al gecontroleerd.

[ Voor 6% gewijzigd door CAP-Team op 29-11-2006 23:17 ]

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

• kalechinees
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 04-03 21:01
klinkt alsof de gebruiker in een andere groep zit welke Deny rechten heeft op de directory... Het is voor mij al lang geleden maar ik meen te herinneren dat deny rechten sterker zijn dan allow rechten.

Weet je zeker dat de NTFS rechten op de directory goed staan? Zet ze anders even op everyone -> full control. Als dat het probleem oplost ligt het aan de NTFS rechten op de verschillende groepen...

• CAP-Team

CAP-Team

Topicstarter
ik heb al geprobeerd om de rechten op everyone --> full control te zetten, maar dit helpt ook niet. Ik heb ook nergens een deny staan.. echt heel vaag.
Ik heb van de week ook al een chkdsk /f op de server losgelaten, dit heeft ook niets uitgehaald.

Verwijderd

Heb je de user alleen aangemaakt op de 2k3 machine, of heb je de user ook echt aangemeld bij AD?
Aangemeld vanaf de XP machine dus zeg maar.
Als je het laatste niet doet gaat het volgens mij sowieso niet werken.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2006 23:24 ]

• kalechinees
Verwijderd schreef op woensdag 29 november 2006 @ 23:23:
Heb je de user alleen aangemaakt op de 2k3 machine, of heb je de user ook echt aangemeld bij AD?
Aangemeld vanaf de XP machine dus zeg maar.
Als je het laatste niet doet gaat het volgens mij sowieso niet werken.
Ik neem aan als ie niet is aangemeld bij AD hij ook niet kan inloggen om op de directory te klikken :p

misschien een optie:
nieuwe dir maken, alles kopieren naar de nieuwe dir en de rechten op de nieuwe dir instellen...

kunt bovenstaande natuurlijk ook met de groepen proberen...

[ Voor 17% gewijzigd door kalechinees op 29-11-2006 23:28 ]

• kalechinees
edit: dubbel...

[ Voor 88% gewijzigd door kalechinees op 29-11-2006 23:28 ]

Verwijderd

/offtopic

zucht... al de 2e keer dat ik ergens overheen lees in 5 minuten... ik ga naar bed.. truste! hehe

• CAP-Team

CAP-Team

Topicstarter
hmm nieuwe map maken.. ga ik proberen d:)b

Hmm werkt niet.
Net een kopie gemaakt van een andere gebruiker die in dezelfde groepen zit, en deze nieuwe gebruiker kan wel gewoon schrijven in de betreffende map 8)7

[ Voor 68% gewijzigd door CAP-Team op 29-11-2006 23:41 ]

Pagina: 1