Toon posts:

asus en7950

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo allemaal,

ik heb vandaag 4 nieuwe dingen aangeschaft.

asus m2n-e sli moederbord
asus athlon 64 x2 4200+ procesoor
2 gigh kingstond ddr2 533 werkgeugen (2 strips van 1 gigh)
en een asus EN7950GT/HTDP videokaart

het probleem is nu als ik een spel speel of 3dmark test doe dan hoor ik die videokaart op een gekke manier zoemen (soort krekel).

ik heb de pc al helemaal opnieuw geinstaleerd en de nieuwste nvidia drivers geprobeert.
ook dit helpt niet. ik heb wel goeie kwaliteit met spellen en ik haal hoge fps alleen ik ben bang dat de kaart kapot gaat als ik hem te veel belast aangezien hij zoemt.

ik merk ook dat het koelgeraamte wat standaard op het moederbord zit rond de 60 graden wordt als ik de temp sensor daar op leg. ik weet niet of dat normaal is de nvidia chipset zit daaronder volgens het boekje.

heeft iemand tips / sugesties.

mike

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Het zoemen zal wel van de fan komen. En die zal wel automatisch harder gaan draaien onder load. Niks om je zorgen over te maken denk ik.

Verwijderd

Topicstarter
hij doet het vanaf het moment dat ik het spel opstart.
ook al hoeft hij nog niks grafish te laden.

denk aan een inlog menu ofzo daar begint het al.
in windows of kleine spellen zoals tetris heb ik het niet.

grd

Verwijderd

Ligt dus duidelijk aan je fan, je kan dit eventueel oplossen met rivatuner en je fan op 80% ipv 100 te laten draaien. om maar ff een voorbeeld te noemen

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 29 november 2006 @ 23:06:
Ligt dus duidelijk aan je fan, je kan dit eventueel oplossen met rivatuner en je fan op 80% ipv 100 te laten draaien. om maar ff een voorbeeld te noemen
zal het is gelijk gaan proberen :)
hoop dat het werkt, nadeel van rivaturner vind ik wel dat ik geen nl versie kan vinden :P

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2006 23:18 ]

Verwijderd

Topicstarter
misschien gekke vraag maar hoe stel je de overal snelheid van de fan in op 80% van de snelheid

vind alleen bij 3d en 2d mode bij rivatuner??

weet iemand dat

drg

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2006 23:27 ]

• RoD
  • Niet online

RoD

Customize -> low level system settings (eerste icoontje) en dan enable low-level fan control. Beetje zelf zoeken kan geen kwaad hoor...

Verwijderd

Topicstarter
RoD schreef op woensdag 29 november 2006 @ 23:31:
Customize -> low level system settings (eerste icoontje) en dan enable low-level fan control. Beetje zelf zoeken kan geen kwaad hoor...
had overal al gezocht.
als ik dit doe heb ik alleen het tablad nvstrap display drivers.
en daar staat niks over een fan tussen.
ik heb deze rivertuner:

RivaTuner20RC162-[Guru3D.com]

misschien ligt het daaraan

grd

• RoD
  • Niet online

RoD

Herkent RivaTuner je kaart? Zo niet, eens andere drivers proberen.

Verwijderd

Topicstarter
RoD schreef op woensdag 29 november 2006 @ 23:42:
Herkent RivaTuner je kaart? Zo niet, eens andere drivers proberen.
hij zegt:

NVIDIA Geforce 7950 GT (bovenste stukje)
256-bit G71 (a2,24pp,8vpj) with 512mb ddr3 (costimize)

en bij driversettings zegt hij forceware detected

grd

Verwijderd

Topicstarter
ik haalde rond de 22.000 als score bij 3dmark dus kwa prestatie zit het wel goed.
denk dat ik het ff aankijk als ik beetje geluid aanzet hoor ik hem al nie eens erboven uit dus moet goed komen

grd

Verwijderd

Je kan ook eventueel kijken voor wat casefans aangezien je je zorgen maakt over de temperatuur van je hardware. Chips zijn gemaakt om in een omgevingstemperatuur van 60 graden te werken, dus het zou niet eens uit moeten maken, tenzij je vastlopers gaat krijgen. Natuurlijk is het wel zo dat de levensduur wel verkort wordt naar mate de temperatuur stijgt, maar dit is zo klein en ik denk niet dat je over 10 jaar nog met hetzelfde setje werkt.

• icecoolsniper
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:50

icecoolsniper

never run from a sniper!

ik heb dat gedoe dus ook met mijn ati x1900xt 512MB bij sommige spellen. Bij andere spellen is er niks aan de hand. Het zijn waarschijnlijk regulatoren en weerstandjes op je kaart waar stroom doorheengaat en dan geluid proceren.

offtopic

Sinds wanneer maakt Asus processoren? :P

/offtopic

http://www.tweakers.net/gallery/58175/sys

Pagina: 1