Toon posts:

Dell Precision 410

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb oud werkstation gekregen, zonder HD. Deze erin gezet en opgestart van diskette (DOS). Geen toegang tot HD. Wel aanwezig in BIOS. Naast de CPU zit een insteekkaart met?????
Zit hier een systeem op die de PC kan afsluiten op bepaalde gebieden? Dan moet hiervoor een besturing zijn. Wie o wie? Verder kan ik niets vinden, ook geen jumpers die hierop werken. De voorhandene documentatie op de Dell-site zwijgt in alle talen.

• Sleepie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-02 13:32
Volgens mij is het een Dual P-II bak met maar 1 proc erin. Die kaart zit in het tweede CPU slot (en behoort daar ook te zitten). Harde schijf is zeker een SCSI-dingetje ?
Dan ken ik dat systeem namelijk wel, heb er lang 1 gehad als Linux servertje.
Maar t is een beetje op de gok, dus ik kan het ook helemaal mis hebben

[ Voor 14% gewijzigd door Sleepie op 29-11-2006 22:56 ]

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-02 17:24

pistole

Frutter

ennehh... geen toegang tot HD.. Wat betekent dat? Geen c:\ schijf? FDISK ziet niets? Misschien een anders-dan-fat(32)-partitie™ aanwezig?

tip: fdisk /status

Ik frut, dus ik epibreer

Verwijderd

Topicstarter
PC is p3/550, met gewone ide hd's erin. Wel scsi poort aanwezig. Ik kan met fdisk wel de hd benaderen, doch er niets aan veranderen. Geen toegang. Ditzelfde gebeurt ook als ik er een "schone" hd inhang met een fat32 indeling. Als ik niet vanaf flop opstart (DOS) probeert ie wel de hd aan te spreken, start DOS op als ik dat erop zet. 't Is gewoon onmogelijk vanaf cd of flop iets op de hd te krijgen!