Toon posts:

Probleem Pc => Breedbeeld tv via DVI

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen,

Ik heb laatst een nieuwe hd tv gekocht. Het betreft de philips 32pt9551. Dit is een
breedbeeld tv met een cineos beeldbuis. Hij ondersteund alle hd formaten tot aan
1080i. Het probleem is echter dat als ik de pc aansluit op de tv met een DVI=>HDMI
kabel, het beeld van de pc niet volledig op het scherm komt.

Ik heb een Nvidia Gforce 6610XL videokaart. Bij het opstarten van de pc herkent de
videokaart de televisie als een Philips L06HD. Ik heb ondertussen alle mogelijke
resoluties geprobeerd. Geen enkele geeft goed beeld.

Op de site van Nvidia wordt aangegeven dat de videokaart breedbeeld resoluties
ondersteund. Het maakt echter niet uit welke resolutie ik kies, het beeld blijft bagger.

Ik heb reeds gezocht naar breedbeeld monitor drivers. Ik heb er een gevonden van
Acer, het betreft de AL1751W. Ook bij deze monitor geeft de pc geen andere
resolutiemogelijkheden weer en blijft het beeld slecht.

Heeft iemand misschien een idee of een oplossing?

Verwijderd

Omschrijf eens wat "bagger" beeld bij jou is?

Ik heb een lange tijd ook zitten worstelen met slecht beeld op m'n TV, wel maakte ik gebruik van goede bekabeling en connectors, het mocht niet baten. Wat bleek nou? De s-video-connector van de TV was gewoon niet in orde, het leek er meer op dat het signaal van s-video gedownmixed werdt naar composiet. Een S-video naar scart oplossing deedt het 'm, niet perfect strak nu, maar het het is merkwaardig beter. Een tv is ook niet gebouwd voor PC-Beeld, aangezien dat heel anders is terwijl je TV dat ook ondersteund.

Je kan ook eens kijken naar het tooltje TV-Tool, of powerstrip, om custom resoluties mee aan te maken.