Toon posts:

[XP] Windows Updates irriteert*

Pagina: 1
Acties:
  • 780 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb deze week een nieuwe laptop gekocht en nu doet Windows Update behoorlijk irritant. Ten eerste blijft ie constant mekkeren dat er updates zijn, terwijl ik heb gezegd dat ie deze automatisch mag downloaden en installeren. Dit is het grote probleem echter niet.

Bij elke download en installatie van een update plaatst Automatische Updates een map met een log-bestand recht in mijn root:

Afbeeldingslocatie: http://elektron.its.tudelft.nl/~wspek63/1.JPG

Bovendien zie ik na zoeken dat er elders op de C: ook nog bestanden worden opgeslagen vanwege die updates:

http://elektron.its.tudelft.nl/~wspek63/2.JPG

Elk van deze mappen bevat weer een Mb aan bestanden, dus dat gaat oplopen. Waar kan ik mijn instellingen wijzigingen of in elk geval zorgen dat die bestandjes ergens anders worden opgeslagen...Aaaaarrrrggh

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik zet even de Windows versie in je topic titel cfr. de Windows Clients Policy, let hier aub ook zelf op :)

Die update bestanden in je %Systemroot%\Softwaredistribution share zijn normaal en moet je je niks van aantrekken, die in je root zijn echter niet normaal en ik vermoed dan ook dat het tempfiles zijn van mislukte installaties.

Wat staat er - hierover - in je eventlogs? :)

Verwijderd

Topicstarter
Klopt inderdaad wat je zegt (om er maar even op terug te komen). Die files in mijn root blijven staan na een mislukte installatie (denk ik). Als ik Windows Updates draai gaat alles OK. "Installatie voltooid" staat er uiteindelijk. Maar om de 2 minuten komt er weer zo'n k*t popup: "Windows is klaar om updates te installeren". Druk ik dan weer op 'Volgende' etc etc, dan vindt ie TELKENS WEER dezelfde update:

MSXML 4.0 SP2 Security Update (KB927978)

Gaat ie weer installeren, is alles weer OK, staat er weer een extra map in mijn root. Hetzelfde gebeurt als ik via de Microsoft site update. Echt heel irritant.

Dit staat er aan het eind van het logbestand. Ben er een beetje huiverig voor het hele bestand te posten:

Property(S): DATABASE = c:\WINDOWS\Installer\79cd8.msi
Property(S): OriginalDatabase = c:\7ef8dea133e9cf6ab2c094761a8d49\msxml.msi
Property(S): UILevel = 2
Property(S): ACTION = INSTALL
Property(S): ROOTDRIVE = c:\
Property(S): CostingComplete = 1
Property(S): OutOfDiskSpace = 0
Property(S): OutOfNoRbDiskSpace = 0
Property(S): PrimaryVolumeSpaceAvailable = 0
Property(S): PrimaryVolumeSpaceRequired = 0
Property(S): PrimaryVolumeSpaceRemaining = 0
Property(S): SOURCEDIR = c:\7ef8dea133e9cf6ab2c094761a8d49\
Property(S): SourcedirProduct = {37477865-A3F1-4772-AD43-AAFC6BCFF99F}
MSI (s) (90:58) [21:55:40:138]: Note: 1: 1728
MSI (s) (90:58) [21:55:40:138]: Product: MSXML 4.0 SP2 (KB927978) -- Configuration completed successfully.

MSI (s) (90:58) [21:55:40:138]: Cleaning up uninstalled install packages, if any exist
MSI (s) (90:58) [21:55:40:138]: MainEngineThread is returning 0
MSI (s) (90:E0) [21:55:40:138]: Destroying RemoteAPI object.
MSI (s) (90:10) [21:55:40:138]: Custom Action Manager thread ending.
=== Logging stopped: 4-12-2006 21:55:40 ===
MSI (c) (D8:6C) [21:55:40:154]: Decrementing counter to disable shutdown. If counter >= 0, shutdown will be denied. Counter after decrement: -1
MSI (c) (D8:6C) [21:55:40:154]: MainEngineThread is returning 0
=== Verbose logging stopped: 4-12-2006 21:55:40 ===

Het vetgedrukte valt me dan wel weer op.

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-01 23:51

NMe

Quia Ego Sic Dico.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Verwijderd

Topicstarter
Nee, al zag ik wel bij die link van je dat die rare folder een bekend probleem is bij deze update. Heb even iets anders geprobeerd. Heb de handmatige update gedaan. Nu vond ie 2 updates:

MSXML 4.0 SP2 Security Update (927978)

Allebei geinstalleerd. Nog een keer de web-based update gedraaid waarbij hij nu aangeeft dat er geen essentiele updates zijn. Ook al een tijdje geen popup gehad. Het probleem lijkt te zijn opgelost voor deze update. Nu hoop ik dat hij volgende updates 'herkent' en dat deze updates niet zo'n vage folder in mn root zetten. Toch bedankt voor de aanwijzingen! _/-\o_

PS: Staat er ergens op de Microsoft site een lijst van alle updates van de laatste dagen (weken), zodat ik kan checken of die 'updater' zijn werk wel doet?

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Anders zou je misschien volgende keer iets als AutoPatcher XP kunnen gebruiken, dat bundelt de meeste zo niet alle updates vanaf SP (1 of 2?) in een programma meen ik. Dat kan wat tijd en ongemakken schelen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 04 december 2006 @ 22:40:
Nee, al zag ik wel bij die link van je dat die rare folder een bekend probleem is bij deze update. Heb even iets anders geprobeerd. Heb de handmatige update gedaan. Nu vond ie 2 updates:

MSXML 4.0 SP2 Security Update (927978)

Allebei geinstalleerd. Nog een keer de web-based update gedraaid waarbij hij nu aangeeft dat er geen essentiele updates zijn. Ook al een tijdje geen popup gehad. Het probleem lijkt te zijn opgelost voor deze update. Nu hoop ik dat hij volgende updates 'herkent' en dat deze updates niet zo'n vage folder in mn root zetten. Toch bedankt voor de aanwijzingen! _/-\o_

PS: Staat er ergens op de Microsoft site een lijst van alle updates van de laatste dagen (weken), zodat ik kan checken of die 'updater' zijn werk wel doet?
ik zit met precies hetzelfde probleem, echter als ik via de site manueel update vind ik wederom alleen de 2e update, en het gezeik gaat gewoon verder..

kan je mij iets meer info geven over hoe je dat gedaan hebt?

• robvanderaart
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20-02 20:06
Zorgen dat je die update niet meer krijgt ?

Specs | Wat is een bos zonder bomen, als je door de bomen het bos niet meer kan zien. | BF2 Stats

Verwijderd

en hem dus ook niet installeert? ik zie de waarde van je tip niet in :|

• robvanderaart
Als die update hem irriteert, en zorgt voor extra mappen en foutmeldingen in een eventlog tijdens het installeren van die update. Installeer hem dan niet ? Begrijp je nu wat ik probeer te zeggen.

Specs | Wat is een bos zonder bomen, als je door de bomen het bos niet meer kan zien. | BF2 Stats

Verwijderd

misschien begrijp je mij niet:

als ik een gadget voor mijn auto koop, een nieuw alarm ofzo, en hij werkt niet goed vervolgens, en ik vraag wat ik moet doen om te zorgen dat hij wel werkt, dan kom jij zeker ook met de tekst, installeer hem gewoon niet?

die update is er niet voor niets lijkt mij, en daarom zou ik hem dus graag wel willen installeren.

• robvanderaart
Waarom worden computers altijd met auto's vergeleken ? Een nieuw alarm is veel crucialer dan deze update.

Je moet nu geen appels met peren vergelijken.

Als je de update heel graag wil installeren en al op Google heb gezocht en voornamelijk hier, maar je heb nog steeds geen antwoord gekregen op je vraag, dan moet je je er gewoon bij neerleggen dat je die update niet kan installeren.

• Ranja_Ranja
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10-12-2024
Ik hoor hier wel meer mensen over, dat die mappen worden aangemaakt. Alleen niet dat de updates niet konden installeren. Ik was zo wijs om gewoon de mappen te verwijden...

Verwijderd

ik verwijder die mappen ook wel, alleen die update komt steeds weer langs, letterlijk om de haverklap

en ja natuurlijk vergelijk ik nu een extreem iets hiermee, maar het gaat om het idee, je beantwoordt mijn vraag helemaal niet dus doe niet alsof het aan mij ligt! natuurlijk hoort die update gewoon gedraaid te kunnen worden zonder dat hij steeds weer langs komt :|

• danii1986
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13-10-2024
Ik heb precies hetzelfde probleem, de hele tijd die log bestanden en constant dezelfde update willen installeren. Toeval hier is dat het precies dezelfde is als in dit topic al eerder vermeld is! Wie weet hoe dit op te lossen is, wordt er helemaal gestoord van!

• Vaan Banaan
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Vaan Banaan

Heeft ook Apache ontdekt

Ehm, ik krijg bij google bij de eerste link een soortgelijk probleem met uitgebreide oplossing.
Misschien dat dat wil helpen?
http://www.eggheadcafe.co...ame-xml-updates-keep.aspx

500 "The server made a boo boo"

Verwijderd

bij mij niet van toepassing aangezien bij mij alleen de ene steeds weer langs komt, ik kan dus niet 1 van de 2 eerst doen oid

• Vaan Banaan
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Vaan Banaan

Heeft ook Apache ontdekt

Mijn post was eigenlijk een reactie op danii1986.
Maar op die site staat het volgende:

Are they listed in Add/Remove Programs under Windows XP - Software Updates ? -edit- vinkje updates weergeven aanzetten
If yes, then uninstall KB927978 first and then reboot.
Next, uninstall KB925672 and reboot.
Now install KB927978 ONLY and reboot once more.
Since KB927978 supercedes KB925672, it's not necessary to install the latter.

Dus niet 1 van de 2 eerst doen, maar eerst beiden verwijderen (en opnieuw opstarten volgens dit stukje) en dan alleen KB927978 herinstalleren en opnieuw opstarten.
Misschien dat dat het probleem oplost?

500 "The server made a boo boo"

Pagina: 1