[Laptop] FujitsuSiemens EF4/C1020 batterij defect?

Pagina: 1
Acties:

• .Johnny
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-10-2025
Hoi,

Ik heb hier een Fujitsu Siemens EF4 C1020 laptop staan die meteen uitvalt als je de stroom eraf trekt. De batterij indicatie staat op 91% en wil niet verder laden.

Nou kan ik wel een vervangingsbatterij gaan zoeken, maar ik weet dat deze laptop niet zoveel gebruikt is, dus ben ik bang dat misschien de batterij niet stuk is, maar iets van de interface naar de batterij of iets dergelijks. Zou zonde zijn dan als ik een nieuwe batterij koop voor 90Eur waar ik niks aan heb.

Weet iemand hoe je dit zou kunnen doormeten of weet iemand misschien waar je eventueel je batterij zou kunnen uitproberen?

Thanks

[edit:] voor ik het vergeet: deze laptop heeft een jaar defect in de kast gelegen. Misschien is dat informatie die ook nuttig is... Het schijnt dat voor die tijd ook al problemen met de batterij waren, maar dat weet ik niet zeker.

[ Voor 15% gewijzigd door .Johnny op 29-11-2006 21:33 ]

• .Johnny
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-10-2025
Ik heb inmiddels een nieuwe batterij aangeschaft, maar dat gaat ook niet helemaal zonder problemen:

-toen ik de batterij uit de verpakking haalde was de status van de batterij ledjes ongeveer 60%
-heb de batterij 12 uur in de laptop gehad op AC stroom
-batterij status was toen 90% maar hij laadde ook niet verder
-als ik de stroom eraf trek gaat de batterij status in windows na een paar seconden naar critical en valt de laptop uit
-als ik de batterij er dan uit trek is de status volgens de ledjes 100% (dus meer dan 80%, 5 ledjes en 20% per led) en dat zie ik ook zo terug in de bios en in windows (90%).

dat lijkt me toch niet helemaal de bedoeling. Is er een manier om te forceren dat ie blijft laden?

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07:25

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Hoe staan de instellingen bij ACPI / APM (stroomfuncties)? Daar moet je het een en ander kunnen instellen. En email toch even voor de zekerheid met Fujitsu Siemens over je probleem.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)