Wrt54gl zodra antenne is aangesloten, verbinding weg.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alternativ
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-09 09:30

Alternativ

4 8 15 16 23 42

Topicstarter
Dames en Heren,

Zoals ik al eens gepost heb ben ik lid van het fonera netwerk, nu wil het dat ik daar een router van heb gekregen de Linksys wrt54gl. Deze deed het in het begin goed, tot na het punt dat de stroom wegviel hier in het huis en daarna geeft deze constant disconnects. Afijn bakje een reset gegeven en nog steeds disconnects. Ik ben eens wat verder gaan zoeken en heb er vervolgens een andere firmware op geblazen om te kijken of het probleem daarna was opgelost (de officiële linksys firmware) vervolgens SES uitgezet en gescanned op netwerken. Hij vond er daadwerkelijk een en dat was die aan de overkant van de buren.

Nog geen verbinding, ik heb mijn wireless nic opnieuw geinstalleerd om te kijken of het daaraan lag maar hij connect prima met het netwerk van de buren >). Maar eens gezocht naar een andere oplossing en de antennes eraf gehaald. Vervolgens geen disconnects meer en geen problemen hij connect vlot en pakt het signaal prima :S.

Nu mijn vraag kan er iets mis zijn geweest heeft de router een opdonder gehad doordat de stroom erafgevlogen is, ik heb nog geroken aan het plastic maar ruik niets vreemds. Mijn tweede vraag is of iemand eerder zoiets heeft meegemaakt of een oplossing voor dit probleem kent?

Ps. Ik heb getracht de router te ontaarden door het wireless gedeelte zonder stroom erop te verbinden met de verwarming.

alternativ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strandbal
  • Laatst online: 23:02

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Klinkt als een garantiegevalletje, zoiets moet gewoon na een reset met de standaardinstellingen werken. Zo niet, issie stuk :)

Hier stond een dode link.

• Alternativ

Alternativ

4 8 15 16 23 42

Topicstarter
Maar goed het is wel vreemd dat hij het zonder antenne prima doet maar met antenne niet meer kan dat liggen aan aarding oid?

alternativ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alternativ

Alternativ

4 8 15 16 23 42

Topicstarter
Voor het geval ik hiermee iemand uit de brand help.. Ik heb de router 2 dagen uit laten staan beide poorten van de router (wireless connectors) tegen de verwarming aangehouden. Het Boot geheugen gereset door pin 15 en 16 met elkaar te verbinden (intel flash chip) tijdens de bootsessie door middel van tftp de officiële firmware er weer opgeflashed and it works like a charm! :D

alternativ