Ik heb thuis 3 computers:
2 desktops (A en B )
1 laptop (C)
allemaal met windows xp pro service pack 2
Nu wil ik een netwerkje maken.
Ik heb ze allemaal aangemeld bij dezelfde werkgroep (THUIS) geen domein.
1 desktop pc is draadloos aangesloten (A)
1 desktop pc is bekabeld aangesloten (B )
de laptop is draadloos aangesloten (C)
alle pcs hebben verbinding met internet via hetzelfde modem (standaard Versatel draadloos modem, draadloze verbinding status is bij beide pc's in orde).
Nu is het probleem dat ik bij zoeken naar computers in werkgroepen alleen B en C te zien krijg (ook bij pc A), maar dus op geen van de 3 pcs zie ik A terug .
ik heb al het volgende geprobeerd:
- Gast account bij alle pcs aan/uit gezet
- \\A (of ip adres van A) werkt niet (kan item niet vinden)
- windows firewall uitgezet op alle pcs (staan geen andere firewalls op, wel is Hitman Pro geinstalleerd op pc A, maar daar is niks van aan 't runnen, taskbar is leeg)
- IPCONFIG /ALL geeft bij alle pc's knooppunttype onbekend en verder geen vreemde dingen.
- Ik heb een paar mappen gedeeld op PC A, niet zichtbaar voor andere pc's.
- Als ik op pc A een gedeelde map van bijv pc B open, dan kan ik op PC B in computerbeheer->gedeelde mappen->sessies wel de gebruiker van pc A en de naam van PC A zien.
- wizard netwerk instellen op alle 3 pc's doorlopen met volgende instelling:
Verbindingsmethode: overige
Deze computer maakt rechtstreeks verbinding met het Internet of doet dat via een hub in het netwerk. Dit geldt ook voor andere computers in het netwerk
Ik heb me al rot gezocht naar vergelijkbare gevallen op google en dit forum, maar geen van de genoemde oplossingen werkt bij mij.
Iemand enig idee aub?
2 desktops (A en B )
1 laptop (C)
allemaal met windows xp pro service pack 2
Nu wil ik een netwerkje maken.
Ik heb ze allemaal aangemeld bij dezelfde werkgroep (THUIS) geen domein.
1 desktop pc is draadloos aangesloten (A)
1 desktop pc is bekabeld aangesloten (B )
de laptop is draadloos aangesloten (C)
alle pcs hebben verbinding met internet via hetzelfde modem (standaard Versatel draadloos modem, draadloze verbinding status is bij beide pc's in orde).
Nu is het probleem dat ik bij zoeken naar computers in werkgroepen alleen B en C te zien krijg (ook bij pc A), maar dus op geen van de 3 pcs zie ik A terug .
ik heb al het volgende geprobeerd:
- Gast account bij alle pcs aan/uit gezet
- \\A (of ip adres van A) werkt niet (kan item niet vinden)
- windows firewall uitgezet op alle pcs (staan geen andere firewalls op, wel is Hitman Pro geinstalleerd op pc A, maar daar is niks van aan 't runnen, taskbar is leeg)
- IPCONFIG /ALL geeft bij alle pc's knooppunttype onbekend en verder geen vreemde dingen.
- Ik heb een paar mappen gedeeld op PC A, niet zichtbaar voor andere pc's.
- Als ik op pc A een gedeelde map van bijv pc B open, dan kan ik op PC B in computerbeheer->gedeelde mappen->sessies wel de gebruiker van pc A en de naam van PC A zien.
- wizard netwerk instellen op alle 3 pc's doorlopen met volgende instelling:
Verbindingsmethode: overige
Deze computer maakt rechtstreeks verbinding met het Internet of doet dat via een hub in het netwerk. Dit geldt ook voor andere computers in het netwerk
Ik heb me al rot gezocht naar vergelijkbare gevallen op google en dit forum, maar geen van de genoemde oplossingen werkt bij mij.
Iemand enig idee aub?
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2006 20:01 ]