Heb vanavond een externe 250 GB harddisk gekocht om als backup unit te gaan dienen voor mijn servertje. Helaas wordt deze niet herkent in Debian (testing, getest met kernel 2.6.8 en 2.6.17). In dmesg komt hij niet terug als je hem aanzet, maar ook in geen enkele log file komt hij terug. Het eerste wat ik me ben gaan afvragen of hij toch niet stuk was, dus even aan mijn windows xp werk station geprikt en daar werkt hij gewoon. Daarna wat op internet en hier gezocht, maar daar wordt ik niet veel wijzer van. Het gaat er daar meestal om hoe je een Linux variant kunt installeren op zo'n ding.
Wat heb ik reeds geprobeerd:
- Losse USB kaart(zo'n kaart met extra USB aansluitingen)
- USB Modules geladen
- Andere USB aansluitingen geprobeerd
- Kwam een site tegen die vermelde dat het een probleem kon zijn als de Master/Slave switch er nog opstond, dus maar verwijderd. helaas
Heeft iemand enig idee wat het probleem kan zijn?
Het enige wat ik me kan bedenken is:
- Moet nog een module geladen worden? zo ja welke?
- De USB 2.0 Device geeft problemen met de USB1.1 device
Wat heb ik:
- Digiconnect Mobile HDD 250GB
- MSI 694D Master Moederbord (met nieuwe elco's (was een bekend probleem met dit bord)) (dual p3-1ghz, 1 gb ecc mem.)
Hoop het apparaat toch als Backup/Transport middel te kunnen gebruiken. Heeft iemand een idee?
Wat heb ik reeds geprobeerd:
- Losse USB kaart(zo'n kaart met extra USB aansluitingen)
- USB Modules geladen
- Andere USB aansluitingen geprobeerd
- Kwam een site tegen die vermelde dat het een probleem kon zijn als de Master/Slave switch er nog opstond, dus maar verwijderd. helaas
Heeft iemand enig idee wat het probleem kan zijn?
Het enige wat ik me kan bedenken is:
- Moet nog een module geladen worden? zo ja welke?
- De USB 2.0 Device geeft problemen met de USB1.1 device
Wat heb ik:
- Digiconnect Mobile HDD 250GB
- MSI 694D Master Moederbord (met nieuwe elco's (was een bekend probleem met dit bord)) (dual p3-1ghz, 1 gb ecc mem.)
Hoop het apparaat toch als Backup/Transport middel te kunnen gebruiken. Heeft iemand een idee?