Toon posts:

[XP] SMB werkt niet meer...

Pagina: 1
Acties:
  • 116 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Als ik vanaf deze XP client een server met samba / andere XP PC met een share probeer te benaderen krijg ik de melding: "Het opgegeven netwerkpad is door geen enkele netwerkleverancier geaccepteerd.".

Dit Terwijl Printer en Filesharing support wel aanstaat bij netwerk protocollen. Ook het uitschakellen van firewalls heeft geen invloed. Ik vrees dat het ergens een register instelling is, aangezien dit euvel opdook na de installatie van autopatcher XP oktober....

Edit: heb geprobeerd de tweaks ongedaan te maken maar dat had geen effect.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2006 18:57 ]

• DigiK-oz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-03 22:03
Check even of de services "workstation" en "server" gestart zijn. En check de eventlog of er services niet willen starten.

EDIT: En kan je op ip de share wel benaderen? Dus met \\192.168.1.1\sharenaam? (waarbij je het goede ip-adres invult uiteraard)

[ Voor 34% gewijzigd door DigiK-oz op 29-11-2006 19:09 ]

Whatever

Verwijderd

Topicstarter
Workstation service wil inderdaad niet starten...

Kan het stuurprogramma RDR niet laden.
Kan het stuurprogramma Rdbss niet laden.
De Workstation-service is gestopt met de specifieke servicefout 2250 (0x8CA).

• elevator
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Kijk eens in je eventlog naar specifieke fouten over deze services? :)

Verwijderd

Topicstarter
De volgende opstartstuurprogramma's zijn niet geladen:
d347bus
MRxSmb
Rdbss

Buiten dit staat er niets... die regeltjes waren de speciefieke fouten....

• elevator
  • Niet online

elevator

Clear je eventlogs eens, reboot je computer eens en kijk dan eens opnieuw in je eventlog? Ik kan me haast niet voorstellen dat je namelijk niet meer items in je system danwel application log krijgt hoor? :)

Verwijderd

Topicstarter
Goed in application krijg ik een aantal fouten allemaal van "LoadPref", bij het booten that is:

De tekenreekswaarde van de naam van het prestatiemeteritem is onjuist ingedeeld. De verkeerde tekenreeks is 3778. De verkeerde indexwaarde is de eerste DWORD in de sectie Gegevens. De laatste geldige indexwaarden zijn de tweede en derde DWORD in de sectie Gegevens.
...
Nog een keer hetzelfde.
...
Het verwijderen van de tekenreeksen van prestatiemeteritems voor de WmiApRpl-service (WmiApRpl) is mislukt. De foutcode is de eerste DWORD in de sectie Gegevens.
...
De waarden voor LastCounter en LastHelp in het register zijn beschadigd en moeten worden vernieuwd. De eerste en tweede DWORDs in de sectie Gegevens zijn de oorspronkelijke waarden, terwijl de derde en de vierde DWORDs in die sectie de nieuwe waarden zijn.
...
Weer t zelfde als de eerste.

Ik heb een systeem herstel gedaan zonder resultaat, dit wijst denk ik toch op een corrupte DLL ergens.... oid...

Overigens; dat zijn echt de enige fouten, wil wel een screenshot voor je maken O-)

Nouja morgen op mn werk mn Vista CD ophalen (Microsoft Partner :*)), gaan we dat eens proberen.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2006 23:02 ]

• elevator
  • Niet online

elevator

En in je System log krijg je dus geen andere fouten? En als je dan handmatig je "Computer Browser" start, krijg je dan geen meer entries in je system log? :)

Verwijderd

Topicstarter
Zelfde meldingen omdat hij de Workstation service probeerd te starten en dan:
De Computer Browser-service is afhankelijk van de Workstation-service, die vanwege de volgende fout niet kan worden gestart:
De service heeft een servicespecifieke foutcode geretourneerd.

• elevator
  • Niet online

elevator

Kan je eens kijken in wat er in HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\lanmanworkstation gedefinieerd staat? :)
Pagina: 1