[vals virus] Gek msn signin venster

Pagina: 1
Acties:

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Topicstarter
Hoi tweakers ;)

Ik was vandaag lustig aan het werken op de computer ( zoals altijd ), en ineens kreeg ik dit venster:

Afbeeldingslocatie: http://upload.kristofmattei.be/Screenshot.thumb.png
(klikbaar :) )

Nu ben ik niet stom als het op gebied van paswoorden aankomt, dus ik vertrouw dit dus niet echt. Op de screenshot zie je hoe ik heb geprobeerd de eigenaar van dit venster op te zoeken, maar ik kwam uit bij explorer.exe.

Nu is mijn vraag: heb ik een virus?

Ik surf niet naar gekke pr0n sites, ik gebruik Firefox, ik klik niet in de wilde weg.

Ik gebruik AVG free ( up 2 date ), op de achtergrond draait Windows defender.

Zijn er hier nog mede tweakers die dit hebben voorgehad, en kunnen zij zeggen wat dit is?

edit:
plaatje gefix0red

[ Voor 3% gewijzigd door Snake op 29-11-2006 19:00 ]

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:22

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

plaatje werkt hier niet.
Mischien niet gewoon zo'n popup zonder borders?

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• PeterSelie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-01 11:06
Waardoor kreeg je dit venster? waar was je aan het browsen / wat had dit venster omhoog kunnen gooien? Of kwam het er ineens, zonder reden?

• ERIKvanPAASSEN
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20-09-2025

ERIKvanPAASSEN

Bug Killer

Met Windows Live Messenger installeer je vaak iets dat heet 'Windows Live Sign In Helper' o.i.d.
Ik heb nooit begrepen, maar mogelijk is dat dit.

Of je hebt gekozen via SSL in te loggen? Die optie is er tegenwoordig ook, meen ik.

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

Topicstarter
SoaDmaggot schreef op woensdag 29 november 2006 @ 19:01:
Waardoor kreeg je dit venster? waar was je aan het browsen / wat had dit venster omhoog kunnen gooien? Of kwam het er ineens, zonder reden?
Ik was gewoon aan het surfen, the usual, GoT, en aant chatten.

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

Topicstarter
ERIKvanPAASSEN schreef op woensdag 29 november 2006 @ 19:02:
Met Windows Live Messenger installeer je vaak iets dat heet 'Windows Live Sign In Helper' o.i.d.
Ik heb nooit begrepen, maar mogelijk is dat dit.

Of je hebt gekozen via SSL in te loggen? Die optie is er tegenwoordig ook, meen ik.
Zou het dit kunnen zijn? Wat zit dit programma dan moeilijk te doen? Ik ben toch ingesigned?

Edit: ik zie juist dat WLM is gecrashed, ik ga even die assisant van mn systeem schoppen

Ik ga even alles afsluiten, valse info invullen, en dan even met ethereal monitoren wat er gebeurt

[ Voor 8% gewijzigd door Snake op 29-11-2006 19:05 ]

• ERIKvanPAASSEN
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20-09-2025

ERIKvanPAASSEN

Bug Killer

Kijk anders eens wat er gebeurt met IE :P. Kan zijn dat Windows Live wat problemen heeft met FF. Bijvoorbeeld die assistant.

• PeterSelie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-01 11:06
Aub de knop edit (Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif) rechtsboven aan je post gebruiken om content toe te voegen in plaats van een nieuwe reply te plaatsen, dit houdt het iets overzichtelijker :)

Daarbij, als je virusscanner volledig up-to-date is zal hij dit 'virus' er hoogstwaarschijnlijk wel uitgehaald hebben. En bij dingen waar je onzeker over bent en niet echt weet of je er iets mee opschiet, gewoon niet doen ze ;)

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

Topicstarter
SoaDmaggot schreef op woensdag 29 november 2006 @ 19:07:
Aub de knop edit ([afbeelding]) rechtsboven aan je post gebruiken om content toe te voegen in plaats van een nieuwe reply te plaatsen, dit houdt het iets overzichtelijker :)

Daarbij, als je virusscanner volledig up-to-date is zal hij dit 'virus' er hoogstwaarschijnlijk wel uitgehaald hebben. En bij dingen waar je onzeker over bent en niet echt weet of je er iets mee opschiet, gewoon niet doen ze ;)
Excuseer ;) ik dacht dat er al een reply tussen was ;)
Ik ken heus wel de regels :)

& natuurlijk zoals bijna alle gevalletjes los je het zelf op :+

Op het moment dat je je info intikt ( al dan niet vals ) wordt er iets verstuurd onder het TSL protocol naar 65.54.183.202. Er staat iets van een cypher, en een handshake, dus het is wel encrypted.

De site http://65.54.183.202/ is gewoon de login pagina van WLM, dus het komt daar vandaan.

Geen reden tot paniek dus :)

Pagina: 1