Toon posts:

sporadisch herstarten van win xp

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo

ik heb van het weekeind een nieuwe pc gekocht zonder besturing systeem. al aan het begin hed ik problemen gehad met het installeeren van xp. namelijk bij de laatste fase kwam er een blauw scherm en de computer begon opnieuw met installeren. heb het er uiteindelijk wel opgekregen

nu met het installeren van drivers voor videokaart 7.1 sound enz starte hij ook geregeld opnieuw op. ook uiteindelijk allemaal eropgekregen.

maar nu start hij sporadies opnieuw op en geeft dan als fout dat er een probleem is met het stuurprogramma van de videokaart. heb daarom oude driver verwijderd en de nieuwste geinstalleerd. nog steeds hetzelfde probleem
andere video kaart erin nieuwste driver: zelfde probleem

nou is mijn vraag weet iemand miss wat er aan de hand kan zijn let me know please!!!

spec:
win xp sp2
2 verschillende versies geprobeerd oudere versie en nieuwere

moederboard asrock 775dual vsta
bios versie 1.70

2gb geheugen

intel core 2 dual E6400

nvidia 6500 als 1e geprobeerd

ati readeon 9250 als 2e geprobeerd

sata hd 200gb

alvast bedankt

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
probeer eens een linux-versie.
Kijken of die wel stabiel draait.

het ziet er namelijk naar uit dat je een hardware / hardware configuratiefout hebt en niet zozeer een windows-fout.
Watvor voeding heb je?
heb je al met 1 geheugenstripje geprobeerd te werken?

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

Verwijderd

Topicstarter
heb een 400 watt voeding van x gear
en heb helaas alleen windows software liggen

en 1 geheugen strip zal dat werken word hij toch alleen slomer van of zie ik dat verkeerd
alvast bedankt

heb 1 geheugenslot geprobeerd maar dat werd nog rampzaliger dus weer terug op de 2 gb

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2006 19:54 ]

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 30-01 22:41
Probeer eens een andere voeding. Die Xgear is toch maar een goedkoop voedinkje voor in budgetsystemen hoor.

http://specs.tweak.to/16567

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Verwijderd schreef op woensdag 29 november 2006 @ 19:23:
heb een 400 watt voeding van x gear
en heb helaas alleen windows software liggen

en 1 geheugen strip zal dat werken word hij toch alleen slomer van of zie ik dat verkeerd
alvast bedankt

heb 1 geheugenslot geprobeerd maar dat werd nog rampzaliger dus weer terug op de 2 gb
Linux is gratis.
Er zijn voldoende Live CD's te vinden die je ff snel op CD of DVD kan fikken om even te testen.
Knoppix is een goed voorbeeld, en Ubuntu heeft ook een Live versie.

www.knoppix.com

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
Verwijderd schreef op woensdag 29 november 2006 @ 19:23:
sorry, maar als je met 1 strip meer problemen krijg, dan is dat juist een teken dat je op de goede weg bent.
2 gig heb je enkelt in spellen en hele zware applicaties nodig. Bij 2 geheugenstripjes heb je minimaal 2x zoveel kans dat er iets mis is met je geheugen. Dus weer terug naar 1 strip!

Dus nu ipv dat ene stripje de andere erin doen. Nog problemen?
Gooi een stripje in een ander slot. Nog problemen?
Ga dan eens kijken of er problemen bekend zijn met de combi van jouw moederbord met merk geheugen. Wellicht is dat zo en wellicht is er wel een bios-update die dat oplost.
Zoeken zoeken zoeken, dat is het enige wat je moet doen bij problemen.

Ook moet je allerlei niet perse noodzakelijke apparatuur afkoppelen. Enkelt 1 geheugenstripje, 1 harde schijf, 1 videokaart, en 1 dvdspeler/brander (om windows te installeren) aansluiten op je moederbord (ehh processor ook natuurlijk).
Dit helpt voor 2 zaken: 1 zorgt het ervoor dat er minder onderdelen zijn die het probleem kunnen veroorzaken. En als 2e zorgt het ervoor dat de voeding minder belast is, als dit het probleem is. (gezien het merk is dit verre van uitgesloten)
Dit had je trouwens ook zelf kunnen uitzoeken hoor, maar och tis een kleine moeite om je op weg te helpen.

edit:
ik zit nog wat terug te lezen:
1. drivers voor moederbord al geinstalleerd?
2. drivers van de videokaarten wel goed gedeinstalleerd?

[ Voor 4% gewijzigd door Quacka op 29-11-2006 23:20 ]

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor alle reacties ik ga even de verschillende dingen uit probeeren. even kijken of ik ergens een andere voeding vandaan kan halen ga er 1 gh strip inzetten en ga even kijken of ik verandering zie. zal ook even een ander bestuurings systeem erop zetten

ik heb naar mijn idee alle nieuwste drivers geinstalleerd heb ze allemaal van de orginele sites van de fabrikanten af gehaald.

ik ga even proberen bedankt!!!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:49

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Probeer naast het testen met 1 gb reepje, ook de reepjes te testen met Memtest86. Vaak zijn spontane reboots gerelateerd aan mem problemen of warmte. Beide zou je kunnen nakijken :)

suc6

Xbox Live ID:Notna8310

Verwijderd

Topicstarter
nou ben er uit het lag inderdaad aan 1 van de geheugen strippen het moederboard kon het waar schijnlijk niet aan dus maar even op zoek naar een ander.

iedereen bedankt voor de reacties!!!!!!!!!!
Pagina: 1