Toon posts:

Laptop boot totaal niet meer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen,
Ik heb dus een laptop, acer aspire 1350 series. Alles werkte perfect totdat ik toenstraks gewoon pc wou afsluiten, opeens heel het beeld door elkaar en allemaal strepen in allemaal kleuren en rare dingen. Ik probeerde ctrl + alt + delete maar niets dus maar uit gezet. Nu probeer ik hem terug aan te zetten, krijg zelfs het scherm van Acer waarbij je f2 kunt duwen op in de bios te komen niet meer. Ik ben ten einde rade, heb al vanalles geprobeert, batterij er uit, alle usb apparaten losgekoppeld. Ik heb al wat op google gezocht maar kom niet veel verder. Heb een paar dagen geleden nieuw geheugen geplaats van 256 mb DDR naar 1 gig DDR.

Alsjeblieft help mij, al mijn schooldocumenten staan er op

PS: Hij beept niet ofzo en geen enkel lampje flikkert ofzo voor een foutcode. Enigste is dat hij even ventilator laat draaien (langer dan normaal), cdrom laad, hdd lampje gaat aan en terug uit en dan alles stil. Het power lampje blijft branden.

Alvast bedankt,
RedPanther

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2006 18:30 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog wat verder gegoogled en vond dat het een geheugen probleem kon zijn. Heb het oude geheugen er terug in gestoken en hij werkt weer perfect. Kappot geheugen dus, en amper 2 dagen oud! Ik hoop hiermee misschien andere mensen te helpen met hetzelfde probleem ...

Bron: http://www.asklaptopfreak.../category/memory-problem/

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2006 18:42 ]

Verwijderd

Kan gebeuren. Gewoon terug naar de winkel brengen natuurlijk.
Weet je zeker dat de geheugen de juiste snelheid ondersteund en op de juiste instellingen stond? (timings en voltage etc)

Verwijderd

Topicstarter
Sorry daar ken ik totaal niet van dus hier wat info:
Oud geheugen (waarme probleem is opgelost)
pc 2700 (max wat er in mag) CL 2,5 (weet niet wat dit is) 256 mb DDR

Nieuw geheugen
DDR 400 CL 3 1024 mb

En instellen gaat niet echt, kan niet in bios als dat latje erin steekt. Het heeft een paar dagen goed gegaan, tot vandaag.

Verwijderd

Probeer eens een bios update. Dat wil in veel gevallen ook nog wel eens helpen

Verwijderd

Topicstarter
Dat durf ik niet echt met laptops. Is me 1 keer fataal afgelopen en dan doe je dat niet meer echt graag ...

En je vind niets meer over de aspire 1350 series op de website van acer.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2006 19:27 ]

• grolo2010
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:53
Natuurlijk hoef je het bios niet te updaten als je dat niet wilt, maar op de site van acer is zeker nog wel wat te vinden over de Aspire 1350

Verwijderd

Topicstarter
ik heb de bios geupdate maar weet niet of het werkt, want geheugen wat dan "kappot" is is 400 Mhz, wat er in mag is tot max. 333 Mhz. Weet niet of dit er mee te maken heeft omdat laptop een dag of 2 heeft gewerkt. Moet geheugen eens testen in mijn vader zijn laptop. Geheugen kan je trouwens ook niets van instellen heb ik gezien, in de BIOS, ook niet na de upgrade.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2006 19:11 ]

Verwijderd

Topicstarter
geheugen was inderdaad kappot, heb het in mijn vader zijn laptop getest en die doet net hetzelfde, terug naar de winkel dus. Heb ondertussen 2 latjes van 512 mb en die doen het nu al een paar weken perfect. Nu nog een nieuwe batterij en laptop is in orde :D
Pagina: 1