Toon posts:

IBM eserver 205 start niet meer op

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn eserver 205 start niet meer op. Hij laadt in het begin keurig de BIOS, kan er ook nog inkomen, maar op het moment dat ie normaal de schijven enzo ging zoeken/ controleren gebeurt er niks meer. (knipperende cursor rechtsboven) Ook als ik kies voor het Boot menu komt er alleen rechtboven een knipperende cursor.

Heb al geprobeert met alle hardware losgekoppeld (Cd, floppy en twee 40gb schijven) te starten maar hetzelfde verhaal. Problemen zijn spontaan gekomen, dus zonder wijzigingen.

wie oh wie heeft er nog opties?

• GiantRabbit
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09-08-2025
Hoor je ook nog *biep*biep*biep*. Zoja zoek dan beep codes op, om te zien wat de fout kan zijn, bijv: http://www.pchell.com/hardware/beepcodes.shtml

Verwijderd

Topicstarter
nee, geen piepjes. alleen als ik bij die cursor een toets indruk geeft ie bij de eerte toets een piep. daarna niks meer. BIOS reset met de batterij heeft ook niet geholpen. Weet iemand welke jumper het is?

• GiantRabbit
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09-08-2025
Jolly jumper :)
Probeer je geheugen om te ruilen met een andere comp. Of trek er wat geheugen modules uit, of wissel ze om.

Verwijderd

Topicstarter
helpt niet. na het laden van de Broadcom NetXtreme boot agent is het weer sloes met de poes. (elke keer)

Verwijderd

Topicstarter
niemand die een ideetje heeft om dit op te lossen....??

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-11-2025
Ik ken de eserver niet dus gok maar wat .. zit er een batterij voor de BIOS op het mobo? vervang die eens .. ik heb in het verleden vergelijkbare problemen gehad met consumenten mobo's en op deze manier een fiks aantal weer aan de praat gekregen.

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

Verwijderd

Topicstarter
Ik dacht toen ik het las: JA NATUURLIJK, DAT IK DAAR NIET EERDER AAN HEB GEDACHT!!

maar helaas heeft niet geholpen. volgende idee?

Verwijderd

Topicstarter
Ok,

Ik heb inmiddels wat errors in beeld gekregen. ik krijg ze niet altijd maar meestal wel.het zijn de volgende:

161 Real Time clock battery error
184 power-on password corrupted.

Nu heb ik op de ibm site wel gevonden wat het inhoudt, maar niet het remedie hiertegen. Vervanging battery is al gedaan dus dat is niet de oplossing voor de eerste.

kan dan niemand mij verder helpen?

Verwijderd

misscien is er iets mis met het dingetje waar je de batterij in doet

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:39

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Klinkt alsof je BIOS corrupt is geraakt. Komt niet vaak voor, maar het kan natuurlijk wel. Het is tenslotte ook maar software ;)
Heb je toevallig al een BIOS-update geprobeerd? Mogelijk zelfs via een terminal-kabel? (Ken de eserver niet, geen idee wat voor hardware er in het beestje zit, maar met een beteje mazzel kun je dat doen) Site van IBM zou je daarmee wel moeten kunnen helpen :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
Nee, heb geen BIOS update gedaan. BIOS update via terminal kabel? geen idee of/ hoe het kan. zal eens kijken bij IBM op de site

Zitten 2 SCSI 40GB schijven in. 512mb RAM. 2,8Ghz P4 processor, Floppy en een dvd brander.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:39

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Kijk eerst maar eens of je gewoon via flop een BIOS-update uit kunt voeren. Met een beetje mazzel ben je er dan al :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
nee, want zoals ik de eerste post te lezen, hij doet niks na de boot agent. Hij doet dus geen poging om ook maar van iets te willen starten.
Pagina: 1