Ik heb zo'n draadloze desktop set (keyboard en muis) maar nu komt het probleem; er zit alleen een usb stekker aan (mijn andere Logitech heeft wel een PS/2 stekker maar dat is alleen aan het kabeltje voor de muis en heb het verloopstukje USB->PS/2 aan iemand uitgeleend). Dus windows installeren/Linux live cd starten wordt een probleem, want kan geen opties selecteren. Weet iemand een manier om toch iets te selecteren?
Verwijderd
zit geen andere manier op om gewoon even zoon usb>ps2 stekkertje te halen of terug pakken;)
Niet in de komende tijd, het kan wel, maar hoe sneller ik W kan installeren, hoe beter natuurlijk 
reactie op sjante dus
Zal ff in de BIOS kijken naar dat USB-Legacy gedoe, als dat lukt tenminste
reactie op sjante dus
Zal ff in de BIOS kijken naar dat USB-Legacy gedoe, als dat lukt tenminste
[ Voor 38% gewijzigd door maarud op 29-11-2006 18:20 ]
Zou inderdaad USB legacy support moeten zijn, kan hier met een G15 op USB gewoon installen...
Klopt. Met USB Legacy support gaat het gewoon werken
USB Legacy stond aan, maar USB Keyboard support niet 
FF geënabled en klaar is kees!
Alleen heb een cd-rom met bad sectors, dus maar ff een nieuwe branden andere pakken
ff offtopic:
Welk besturingssyteem kan ik het beste installeren op een Celeron 3 800 Mhz met 256mb geheugen (en een gammele 2,1 GB Harddisk uit 1980 ofzo) ? Gewoon XP met alle eye-candy en onnodige services uit, of 2000 Pro ? Hoeft niet ubersnel te zijn, maar wel werkzaam met evt. Office erbij op...
Denk zelf XP, ook vooral omdat bijna alle software erop werkt en geen haast geen geklooi met drivers
FF geënabled en klaar is kees!
Alleen heb een cd-rom met bad sectors, dus maar ff een nieuwe branden andere pakken
ff offtopic:
Welk besturingssyteem kan ik het beste installeren op een Celeron 3 800 Mhz met 256mb geheugen (en een gammele 2,1 GB Harddisk uit 1980 ofzo) ? Gewoon XP met alle eye-candy en onnodige services uit, of 2000 Pro ? Hoeft niet ubersnel te zijn, maar wel werkzaam met evt. Office erbij op...
Denk zelf XP, ook vooral omdat bijna alle software erop werkt en geen haast geen geklooi met drivers
[ Voor 6% gewijzigd door maarud op 29-11-2006 18:37 ]
Die hardware is vrijwel precies wat ik hier naast me heb staan in een stapeltje Dells (GX50 oid), en die zijn allemaal met win2k pro-licentie geleverd. Dat lijkt me dus ook de beste keuze
Het is dan wel 100% intel (ok, 3com netwerkkaart
) maar ik heb 0,0 drivers handmatig hoeven installeren. Netwerk, geluid en video (i810) werdt allemaal netjes herkend.
Ik weet niet wat jouw hardware is, maar ik denk dat 2000 net zo goed of beter draait dan XP. Met iets meer ram had ik er XP op gezet (als ik de licentie had) maar dat werkt weer niet op deze chipset
Het is dan wel 100% intel (ok, 3com netwerkkaart
Ik weet niet wat jouw hardware is, maar ik denk dat 2000 net zo goed of beter draait dan XP. Met iets meer ram had ik er XP op gezet (als ik de licentie had) maar dat werkt weer niet op deze chipset
"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock
duidelijk maximaal windows 2000 of anders een linux-versie.
Of XP op een celeron van die snelheid goed werkt betwijfel ik.
Ik heb XP wel op een pentium 3 draaien, maar das dus een pentium, geen celeron.
Draaien zal t overigens wel...
Of XP op een celeron van die snelheid goed werkt betwijfel ik.
Ik heb XP wel op een pentium 3 draaien, maar das dus een pentium, geen celeron.
Draaien zal t overigens wel...
Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit
2.1 GB harddisk?? Als je daar xp opzet staat die al vol(je mag maximum 80 procent gebruiken ivm defragmenteren). Dus sowieso geen xp. 2000 moet lekker draaien.
lol inderdaad :-)skelleniels schreef op woensdag 29 november 2006 @ 19:50:
2.1 GB harddisk?? Als je daar xp opzet staat die al vol(je mag maximum 80 procent gebruiken ivm defragmenteren). Dus sowieso geen xp. 2000 moet lekker draaien.
Maar harde schijf bij plaatsen is zo gedaan. Heb ik ook gedaan met mn p3. (zit nu 240gig in terwijl er van oorsprong 20mb in zat)
Heb nog een externe harde schijf van 4 gig dus dr kan wel iets op 
Ik ga nu even 2000 installeren, bedankt voor alle hulp!
XP heb ik er op gedraait, alleen toen crashte windows en deed de HDD niet meer, ding is echt uberbrak en ubersloom (5000RPM, of minder denk ik, en brak omdat hij wss zo oud is, zo'n Quantum Bigfoot). Ging niet snel, maar werkte wel! De hdd is dus eerder de bottleneck dan de rest denk ik.
Xp deed het zelfs op mijn 486, hetzij je een uur moest wachten voordat je pas kon internetten
Ik ga nu even 2000 installeren, bedankt voor alle hulp!
XP heb ik er op gedraait, alleen toen crashte windows en deed de HDD niet meer, ding is echt uberbrak en ubersloom (5000RPM, of minder denk ik, en brak omdat hij wss zo oud is, zo'n Quantum Bigfoot). Ging niet snel, maar werkte wel! De hdd is dus eerder de bottleneck dan de rest denk ik.
Xp deed het zelfs op mijn 486, hetzij je een uur moest wachten voordat je pas kon internetten
[ Voor 11% gewijzigd door maarud op 29-11-2006 20:06 ]
Ik heb XP nog gedraaid op een AMD k6-2/300 met 192Mb RAM. T ging wel hoor, maar niet van harte... Nu met 2000 erop loopt het veel beter, lijkt me met jouw systeem dan zeker te lukken:)
Idiocracy: it is real!
Ik zou er een 10/20/40gb inzetten en xppro op knallen.
Nadeel van 2000 is dat hij (in vergelijking met XP) traag opstart, zeker op tragere hdd's...
Nadeel van 2000 is dat hij (in vergelijking met XP) traag opstart, zeker op tragere hdd's...
The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall
10/20/40GB/whatever/ is idd beter, hij blift steeds hangen bij 72% bij formatteren, dus dat ding is echt heel brak...
Heb xp nog draaien gehad op een pentium 1 75 mhz en 128 ram en 4200 RPM 3 giga HD'tje
Het ding deed er een kwartier over om op te starten. Heb dan eens geprobeerd op 20 MB RAM en toen deed die er een uur over om op te starten.
maar ik kan me niet voorstellen dat je er verder lang mee hebt gewerktskelleniels schreef op woensdag 29 november 2006 @ 22:43:
Heb xp nog draaien gehad op een pentium 1 75 mhz en 128 ram en 4200 RPM 3 giga HD'tjeHet ding deed er een kwartier over om op te starten. Heb dan eens geprobeerd op 20 MB RAM en toen deed die er een uur over om op te starten.
Er kan heel veel, maar of je bepaalde dingen ook echt moet willen...
Verwijderd
idd geslipstreade XP op draaien met alle overbodige services en mikmak eruit flikkeren, draait perfect. onze server draait ook gewoon normale XP po en is nog best snel hoor! heb er geen last van bij gewoon internetten en wat msn draait perfect.
is wel icm een 40gb harddisk(voor de XP instal)
is wel icm een 40gb harddisk(voor de XP instal)
Pagina: 1