Toon posts:

Wat is hier brak? Soft- of hardware?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik het het verveldende probleem dat mijn computer elke keer na het opstarten vastloopt. Niet meteen maar na een paar minuten, of ik wat doe of niets, het maakt niets uit.

Ik heb al vanalles geprobeerd. omdat ik dacht dat het aan mijn oc-ed compter lag heb ik alle instellingen wel eens veranderd. Ik heb mijn TB gewoon op 1000Mhz laten lopen ipv oc-ed 1100. Ook het geheugen heb ik weer teruggehaald van cas2 naar cas3, maar niets helpt. Uiteindelijk toch maar alles weer op oc-waarden ingesteld, zodat ook }:O weer wat harder kan grazen.

Het kan natuurlijk ook aan de brakke software liggen. Winblows ME is ook niet alles qua stabiliteit. Met Win98SE was er het probleem met afsluiten en Win95 biedt te weinig dus dat neem ik ook maar niet meer erop.

Ik heb het vermoeden dat het aan ME ligt, ik heb helaas geen zin om voor de derde keer binnen twee maanden de C schijf te wissen, aangezien dan ook alle andere progs op D en E weer opnieuw moeten geïnstalleerd. Misschien dat Win2000 een optie is.

Misschien ligt het ook wel aan }:O dat die de temperatuur te snel laat stijgen, want hij loopt telkens ongeveer bij de 35 graden vast en na tig keer opstarten (ja schijfcontrole is ook brak en werk lang niet altijd) kan ik eindelijk beginnen en is de temp rond de 40 graden en heb ik bij die temp en hoger nergens meer last van.

Wie helpt me, wat kan het zijn?

Verwijderd

Erg vaag, als ie niet is ge-oc-ed dan kan het zeker bij 40 graden niet aan de temp liggen. Kijk eens naar je allocated memmory, daar loopt windhoos wel eens ontzettend mee te zooien. Dat ie na tien minuten gewoon een gig aan het swappen is.
(ps, kun je vinden in je:accesories-burau accesoires/sytem tools/systeem werkset/system monitor/systeem nogwat)

Verwijderd

Ennum, MEER info, wat heb je er nog meer in zitten, welke programmas draai je (sommige programmas lopen aan je systeem te kloten terwijl je ze niet eens gebruikt...

• Artcore
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Newby kijk ff in de koop een kast topic

Verwijderd

Is dat niet een beetje er OFFTOPIC
Ah, boeie, staan hier ook nog wat meer posts

Verwijderd

Topicstarter
Meer info:

* Tbird 1000@1100@1,775v@45 graden stressed
* Mtec 128 MB SDRAM 133@146 cas2 (gewone standaard snelheid helpt ook niet)
* Gainward Cardexpert Gf2MX GS detonator 6.34
* MSI K7TPro 2a met Via 4in1 4.28a
* WinME 4.90.3000

In het begin start op:
* Volumeregeling
* Experttool 2.70 (snel instellingen videokaart wijzigen)
* Norton Antivirus 2001
* Zonealarm 2.1.44
* MSI temperatuurindegatenhoudproggie
* }:O

Ik start vrijwel meteen na uitratelen Outlook express op en IE 5.5 en Winamp. Dat is het probleem niet, want als ik niks zelf opstart doet ie ut ook niet goed.

Wat ik met Sandra kan zien is dat als ik zelf niks heb opgestart, maar wel alles in de tray meegerekend ik nog 30 van de 128 MB vrij heb. Start ik een paar proggies op moet ie al gaan swappen.

Enige oplossing is gewoon een keer goed opstarten en dan 24/7 laten draaien, maar mams is daar niet blij mee, vanwege de stroomrekening. (:()

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:41

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Iets wat ik gebruik en m'n computer is sinds ik dit progje gebruik nooit meer vast gelopen. Northon System check. Werkt bij mij perfect:)

Verwijderd

Topicstarter
Waar download/koop ik dit dan??

Verwijderd

winme is het prob, installeer win98se en gooi de afsluitpatch eroverheen.

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-08 11:31
Misschien de oplossing: Verhoog je voltage.
Zet je voltage voor de lol es op 1,85V.
Stabiel? Naar 1,825V.
Stabiel? Naar 1,8V.
Niet stabiel? Naar 1,825V.

Zo simpel is het.
Probeer het es. Die TB 1000 trekt aardig wat volt en als hij volt tekort komt houd het op voor dat ding. Ben benieuwd of het geholpen heeft.. :).

Verwijderd

Topicstarter
En hoe zit het met 2000??
Pagina: 1