Speedlinq met Qtec 778 wireless router wil niet.

Pagina: 1
Acties:

• Bartjeuhz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-03 19:58
heb sinds gister een nieuwe internetverbinding via speedlinq.
het gaat om een ADSL2 12mbit lijn. Deze heb ik met cd geactiveerd en werkt prima.
maar helaas krijg ik hem niet aan de praat als ik er een draadloze router op aansluit.

Het modem is een thomson speedtouch 546 v6 met 4 poorten. dus er zit als ik het goed heb ingebouwde router in.
Nu wil ik dus mijn Qtec 778 wireless router hierop aansluiten zodat mijn huisgenoten draadloos gebruik kunnen maken van het internet maar dit krijg ik niet voor elkaar.
Voorheen had ik een kabelaansluiting en dit was in principe gewoon MAC adres clonen enz.
Dit is nu blijkbaar niet het geval. wat kan ik het beste doen?

Ik heb kort wat stukjes gelezen over DHCP endat ik een wel DCHP moet laten en de ander niet..
kan het zijn dat ik iets mijn een bridge moet doen of....?
kzou het eigenlijk niet weten.

Steam: CatBearCow

• Bartjeuhz
hmmm schopje...
ik kom er niet uit =[

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Je moet je Qtec 778 niet meer laten routeren, het is vaak niet handig om twee routers in serie te hebben.

1. Reset je Qtec naar fabrieksinstelling (vaak een verzonken knopje voor achterop dat je meer dan 5 sec in moet drukken).
2. Sluit een PC bedraad aan op de Qtec.
3. Daarna ga je naar de setup, en je schakelt de DHCP server uit.
4. Daarna geef je de Qtec een IP-adres uit de reeks van de Speedtouch (10.0.0.*), liefst buiten de DHCP pool, bijvoorbeeld 10.0.0.230
5. steek de kabel vanuit de Speedtouch in een LAN poort van de Qtec ipv de WAN poort.

De PCs zouden dan een 10.0.0.* IP adres moeten krijgen van de Speedtouch.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Bartjeuhz
heel nice...mijn modemrouter geeft een 192.168.... reeks..dus heb gewoon daar een ip uit genomen maar dit werkt prima!~ hartstikke bedankt :D