Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

Medion, goedkoop is duurkoop?

Pagina: 1
Acties:
  • 63 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Na lang zoeken besloot ik het hier maar neer te zetten.

Aan een ieder die een medionpc overweegt te kopen.

Afgelopen augustus bleek het dat mijn grafische kaart het begon te begeven. De fan was defect. Ik bel naar medion, en geef aan dat ik graag de kaart wil laten vervangen. Dat is geen probleem, want ik heb nog garantie. So far so good. Het bedrijf dat de reparatie uit voert heeft het kennelijk erg druk, want pas na ander halve maand komt er een reparateur langs. Deze kerel komt echter met een geforce 5700 langs. achteraf blijkt deze kaart een onding, en inferieur aan mijn originele kaart. Dit blijkt echter niet relevant want de kaart is defect, en dus vertrekt de reparateur weer met zijn defecte geforce. Ik bel op, om aan te geven dat ik graag een andere kaart wil, bijvoorkeur de kaart die er al in zit.
De tweede reparateur komt langs, met de juiste kaart. Ik ben tevrede want het lijkt er op dat de dagen van een ventilator naast mijn pc zijn verstreken. Het is inmiddels oktober dus het begint al iets kouder te worden, dus hoog tijd dat die ventilator weg kan. Echter is ook deze kaart defect. De persoon die deze kaart gerepareerd heeft (ja want je krijgt mooi wel tweedehands apparatuur) is vergeten de kaart van stroom te voorzien. jammer, deze werkt dus ook niet. de reparateur voelt dat dit een wat genante situatie is, en geeft aan dat er met spoed een nieuwe afspraak gemaakt zal worden.

Na een week heb ik nog niets gehoord dus bel ik naar het bedrijfje. Computerhulp.nl. deze geeft aan dat de situatue verholpen is, en dat ik met medion contact op moet nemen. Ik sta perplex, en bel medion. De technische dienst hoort het verhaal met enige verbazing aan, en geeft aan dat er opnieuw eenafspraak gemaakt zal worden, en dat er iemand met de juiste kaart langs zal komen. Na een maand en wat weken komt er daadwerkelijk een derde reparateur langs, me een ati 9600 TX. Maar daar had ik niet om gevraagd. Ik wilde een Ati 9800XXL. Deze repateur vertrekt, en wederom is het probleem niet opgelost.

Dit loopt dus nu al 4 maanden. Ik heb medion gebeld en bij de technische denst aangeven dat ik het circus zat ben. Het is voor het IT bedrijf blijkbaar erg moeilijk om een grafische kaart te vervangen, en ik geef aan dat de geloofwaardigheid wat mij betreft ver te zoeken is. Ik kan het zelf in een kwartier oplossen. De aangeboden spoed besluit ik af te wachten, want de vorige spoed liet 4 weken op zich wachten. Kort daarna krijgt mijn vader lucht van de gang van zaken. Deze is iets minder begripvol, mede omdat hij de gene is die voor dit apparaat betaald heeft. Hij besluit er overheen te bellen, om zeker te zijn dat de urgentie van de zaak doordringt.
De telemarketeer geeft aan dat hij voor niets belt, en dat we binnen 5 dagen gebelt worden. Wetende dat dit betekent dat we pas over 4 weken de volgende reparateur kunnen verwachten geeft hij aan dat hij graag met iemand wil spreken die hier over gaat. Dit is echter niet het geval, ze kan niets voor hem doen en moet maar wachten.

even voor de duidelijkheid. wij zitten al sinds augustus met een ventilator op een open pc te blazen, omdat medion niet in staat is een videokaart te vervangen. Het moet niet veel gekker worden.

Ik koop _nooit_ meer een apparaat bij de medion.

ik heb over het incident met de geforce, waar ik feitelijk werd opgelicht, al eens gepost:
Vervangende video kaart, ga ik er op vooruit?

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:11

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Het is wel de bedoeling dat je het hier plaatst: http://tweakers.net/shopsurvey/6848

Daar heeft men veel meer aan ;)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Verwijderd

Topicstarter
gedaan. bedankt.

• Longbeard
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-11 21:44

Longbeard

Back in Black, hobby beëindigd

Oke opgelost. :)

Dit topic kan dan dicht.

Dit topic is gesloten.