Toon posts:

[Wifi-netwerk] Hoe?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb breedband internet.
Deze komt binnen via de Realtek RTL8139 netwerkkaart ("Medioningang").
Boven staat er een andere PC, deze is verbonden via een cross cable met D-Link DE-528 ("D-link").
Afbeeldingslocatie: http://img369.imageshack.us/img369/5168/mijnnetwerknuwl0.th.jpg
---
Dit was het netwerk voorheen (en de draadloze netwerkverbinding (RT2500 USB Wireless LAN) was uitgeschakeld), echter heb ik mij nu een smartphone aangeschaft en zou ik graag gebruik maken van de draadloze netwerkverbinding om internet te hebben op de smartphone.
Dus dan zou de Medioningang het internet delen voor de D-link en de draadloze netwerkkaart.
---
Ik heb dus hetvolgende geprobeerd:

1. Draadloze netwerkkaart ingeschakeld
2. Smartphone laten zoeken, niets gevonden.
3. Wizard Draadloos Netwerk instellen uitgevoerd
4. Netwerknaam ingegeven, alle instellingen zo standaard/makkelijk mogelijk gemaakt (geen keys etc.)
5. Dezelfde instellingen in de smartphone gezet
6. Geen resultaat

Kan iemand mij op weg helpen?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2006 17:15 ]

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20-02 21:06
Als je verbinding wilt leggen tussen twee draadloze clients moet je een zogenaamde ad-hoc verbinding leggen.. daar moet je eens op zoeken in je configuratie.
Maar het best en makkelijkst ook is natuurlijk een WLAN-accespoint of -router aanschaffen.. dan hoef je ook je Medion niet meer aan laten staan voor internetverbinding op de andere clients.

Verwijderd

Topicstarter
HyperioN. schreef op woensdag 29 november 2006 @ 16:56:
Als je verbinding wilt leggen tussen twee draadloze clients moet je een zogenaamde ad-hoc verbinding leggen.. daar moet je eens op zoeken in je configuratie.
Maar het best en makkelijkst ook is natuurlijk een WLAN-accespoint of -router aanschaffen.. dan hoef je ook je Medion niet meer aan laten staan voor internetverbinding op de andere clients.
Bedankt, ik zal de weg wel vinden op google ;)

Edit: Gelukt, met http://www.playable.be/showartikel.php?id=19

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2006 17:30 ]