Ik ben van plan een low-budget mediacenter te maken in een "custom"behuizing. Hier wou ik van begin af aan jullie bij betrekken
. Vanaf het uitzoeken van de hardware, tot aan het feilloos draaien van mijn systeem.
Wat wil ik er mee doen?
Het is de bedoeling dat ik er tv mee kan kijken, en tegelijk ook kan opnemen. We hebben nu nog analoge tv, en ik denk niet dat daar heel snel verandering in gaat komen. Althans die plannen heb ik nog niet bij mijn ouders vernomen. Verder wil ik mijn muziek via dit systeem kunnen afspelen, en natuurlijk films kunnen kijken. Ik heb zelf nog een Sanyo tv uit het jaar NUL, dus superdeluxe resoluties hoef ik niet te kunnen halen. Mischien in de toekomst wil ik het gaan koppelen met het X10 protocol, maar dat is nu nog niet van toepassing.
Ik heb mijn specs aangepast!
Behuizing:
Defecte High End DVD speler PIONEER DV 717 Champagne gold
- 41,8 cm breed
- 36 cm diep
- 12,4 cm hoog
Waarom: Ik vind de bestaande mediacenter behuizingen te duur, dus opzoek gegaan naar een defect "apparaat". En het was liefde op het eerste gezicht
.
http://i17.tinypic.com/4g7alfl.jpg
Moederbord:
Asrock MBA ALive NF6G AM2
Waarom: M-ATX lijkt mij wel een vereiste in mijn behuizing. En verder een mooi goedkoop bordje, waar al een videokaart geintregreert zit.
Geheugen:
2x Crucial 256MB DDR2 667Mhz
Waarom: Als ik het goed heb ondersteunt het moederbord dualchannel, vandaar 2x 256 mb.
HDD
Seagate Barracuda HDD 250GB 7200rpm SATA II 8Mb cache
Waarom: ik geloof dat ik hier wel genoeg aan heb, en dacht dat seagate wel aardig stil was?
Videokaart:
Niet nodig geloof ik?
PCTV kaart:
Hauppauge WinTV PVR500 MCE Dual Tuner PCTV kaart PCI
Waarom: Omdat ik toch wel wil kunnen tv kijken als ik opneem.
Processor:
AMD Sempron 3400+ 1.8GHz (socket AM2)
Waarom: mooi goedkoop.
Dit was zo ongeveer het belangrijkste, verder natuurlijk muis/toetsenbord/dvdbrander/etc. maar dat vind ik voor dit moment even niet belangrijk.
Waar vooral mijn belangstelling naar uit gaat, is wat jullie over het moederbord+processor denken. Ik weet dat ik een goeie ondersteuning van S3 standby moet hebben, en ik geloof dat dit moederbord dat heeft. Ook qua warmte en geluidsproductie, zou ik graag jullie gedachtengang willen horen.
Wat wil ik er mee doen?
Het is de bedoeling dat ik er tv mee kan kijken, en tegelijk ook kan opnemen. We hebben nu nog analoge tv, en ik denk niet dat daar heel snel verandering in gaat komen. Althans die plannen heb ik nog niet bij mijn ouders vernomen. Verder wil ik mijn muziek via dit systeem kunnen afspelen, en natuurlijk films kunnen kijken. Ik heb zelf nog een Sanyo tv uit het jaar NUL, dus superdeluxe resoluties hoef ik niet te kunnen halen. Mischien in de toekomst wil ik het gaan koppelen met het X10 protocol, maar dat is nu nog niet van toepassing.
Ik heb mijn specs aangepast!
Behuizing:
Defecte High End DVD speler PIONEER DV 717 Champagne gold
- 41,8 cm breed
- 36 cm diep
- 12,4 cm hoog
Waarom: Ik vind de bestaande mediacenter behuizingen te duur, dus opzoek gegaan naar een defect "apparaat". En het was liefde op het eerste gezicht
http://i17.tinypic.com/4g7alfl.jpg
Moederbord:
Asrock MBA ALive NF6G AM2
Waarom: M-ATX lijkt mij wel een vereiste in mijn behuizing. En verder een mooi goedkoop bordje, waar al een videokaart geintregreert zit.
Geheugen:
2x Crucial 256MB DDR2 667Mhz
Waarom: Als ik het goed heb ondersteunt het moederbord dualchannel, vandaar 2x 256 mb.
HDD
Seagate Barracuda HDD 250GB 7200rpm SATA II 8Mb cache
Waarom: ik geloof dat ik hier wel genoeg aan heb, en dacht dat seagate wel aardig stil was?
Videokaart:
Niet nodig geloof ik?
PCTV kaart:
Hauppauge WinTV PVR500 MCE Dual Tuner PCTV kaart PCI
Waarom: Omdat ik toch wel wil kunnen tv kijken als ik opneem.
Processor:
AMD Sempron 3400+ 1.8GHz (socket AM2)
Waarom: mooi goedkoop.
Dit was zo ongeveer het belangrijkste, verder natuurlijk muis/toetsenbord/dvdbrander/etc. maar dat vind ik voor dit moment even niet belangrijk.
Waar vooral mijn belangstelling naar uit gaat, is wat jullie over het moederbord+processor denken. Ik weet dat ik een goeie ondersteuning van S3 standby moet hebben, en ik geloof dat dit moederbord dat heeft. Ook qua warmte en geluidsproductie, zou ik graag jullie gedachtengang willen horen.
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2006 11:03 . Reden: Nieuwe specs! ]