Toon posts:

[XP] Speciale windows op dell laptop?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een dell inspiron 1300 staan waar iemand over de geinstaleerde fabrieks software windows xp pro heeft proberen te zetten.

Hierdoor vind de laptop niet alles meer, zoals geluidskaart, netwerk etc.. etc

Nu ik de laptop omdraaide zag ik een lincentie sticker van"Window xp home edion DELL" zitten.
Is het mischien mogenlijk dat er speciale windows is voor de dell?

En hoe kan ik dit nu oplossen? Ik heb hem namenlijk weer zo snel mogenlijk nodig.
Er zijn geen cd's of iets dergelijks bij gegeven.

of moet ik de overige drivers downloaden van de dell site en instaleren? of moet er een speciale windows hier voor beschikbaar zijn?

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20-02 21:06
Verwijderd schreef op woensdag 29 november 2006 @ 16:31:
of moet ik de overige drivers downloaden van de dell site en instaleren?
Precies.

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Verwijderd schreef op woensdag 29 november 2006 @ 16:31:
Nu ik de laptop omdraaide zag ik een lincentie sticker van"Window xp home edion DELL" zitten.
Is het mischien mogenlijk dat er speciale windows is voor de dell?
Op een HP computer heb ik zat "Windows XP Home/Pro edition HP" zien staan. Voor de rest is de Windows hetzelfde
En hoe kan ik dit nu oplossen? Ik heb hem namenlijk weer zo snel mogenlijk nodig.
Er zijn geen cd's of iets dergelijks bij gegeven.
Niet bij gegeven of heb je ze bij bestelling niet aangevinkt? Ik meen me te herinneren dat het een optie is bij Dell.
of moet ik de overige drivers downloaden van de dell site en instaleren? of moet er een speciale windows hier voor beschikbaar zijn?
Downloaden bij Dell lijkt me de snelste oplossing ja.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Ik heb dezelfde laptop volgensmij heeft het geen speciale windows, behalve dat hem installeerd vanaf een stukje van de HD

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Yes Dell heeft een eigen XP-cd waarin alle drivers geintegreerd zijn. Je kan Dell even bellen, ze mogen je die cd geven. Heb er laatst zelf nog een aangevraagd. De eerstelijners zijn er niet echt van op de hoogte en zullen je in de eerste instantie proberen je af te wimpelen. Gewoon voet bij stuk houden en desnoods naar een escalatiemanager (zo noemt dell dat) vragen. Ik had de cd binnen 24 uur in huis.
Wat ook wel gebeurd zoals hierboven inderdaad een recovery-partitie. En drivers zijn natuurlijk ook altijd los te verkrijgen.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• TheJoxer
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-05-2025

TheJoxer

Nou ja, dat dus....

Als je dan toch Windows los installeerd (dus niet de originele die je van je leverancier hebt gekregen), download dan de drivers even bij Dell in dit geval.
Sla ze op een cdtje of op een andere partitie ff op en installeer ze.. klaaaaaar. :)
Pagina: 1